Alliha Skrevet 2. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) *bumping in* Nokon her som høyrar på tool, infected mushroom, shpongle, eller liknande? Har i det siste fått veldig sansen for musikk som er litt trippy edit: nå som eg nevnte tool, kan eg jo og nevne mogwai? anyone? Endret 2. februar 2010 av Alliha Lenke til kommentar
Such Skrevet 2. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2010 *bumping in*Nokon her som høyrar på tool, infected mushroom, shpongle, eller liknande? Har i det siste fått veldig sansen for musikk som er litt trippy edit: nå som eg nevnte tool, kan eg jo og nevne mogwai? anyone? prøv Godspeed you! Black emperor. det er ganske trippy spør du meg. Instrumentalt, men det gjør ingenting Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 2. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2010 Da kan Arcade Fire-fansen glede seg. Det vil komme et album i mai, og en singel er forventet i mars/april. Kanskje allerede nå i februar.Konge, gleder meg til å høre dette! Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 2. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2010 *bumping in*Nokon her som høyrar på tool, infected mushroom, shpongle, eller liknande? Har i det siste fått veldig sansen for musikk som er litt trippy edit: nå som eg nevnte tool, kan eg jo og nevne mogwai? anyone? Kanskje ikke helt det du er på jakt etter, men verdt et forsøk. Syd Barrett - Octopus er verdt alt uansett. spotify:user:lainepe:playlist:5uk1I84w8I9fucBkCAKjmn Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 2. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2010 13th Floor Elevator kanskje? Pretty trippy. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 2. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2010 13th Floor Elevator kanskje? Pretty trippy. 13th ligger og i Spotify-lista jeg posta. Trippy definitivt. Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 2. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2010 Ja, så det nå når jeg sjekket den. Veldig mye bra der. Spesielt Syd Barret, Jefferson Airplane, The Stooges, Beck, The Doors og Grateful Dead. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 2. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2010 At jeg kunne glemme denne. Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
kilik Skrevet 3. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Er inne i en Bowie-periode. Hadde et ganske overfladisk forhold til ham før med kun mainstream-klassikerne Hunky Dory og Ziggy i samlingen, men har blitt helt hekta. Føler Aladdin Sane absolutt er på nivå med de, Lady Grinning Soul er kanske hans beste låt. Scary Monsters er kanskje ikke like helstøpt, men fortsatt en knallskive. Jeg liker til og med Let's Dance. Ujevn, men deilig poppete og frisk (Iggys versjon av China Girl er dog 10 ganger bedre). Også Low da... jeg føler jeg trenger litt tid på den, men jeg aner en klassiker her. Ellers har jeg hørt en god del på de 4 første Roxy Music-albumene. 70-tallet er en spennende periode. Endret 3. februar 2010 av kilik Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 3. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2010 Når vi er innom Bowie og Hunky Dory må Quicksand nevnes. Mulig min favoritt fra den kanten. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 3. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg skal se Iggy Pop & The Stooges i sommer. Gleder meg! Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 3. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2010 Er inne i en Bowie-periode. Hadde et ganske overfladisk forhold til ham før med kun mainstream-klassikerne Hunky Dory og Ziggy i samlingen, men har blitt helt hekta. Føler Aladdin Sane absolutt er på nivå med de, Lady Grinning Soul er kanske hans beste låt. Scary Monsters er kanskje ikke like helstøpt, men fortsatt en knallskive. Jeg liker til og med Let's Dance. Ujevn, men deilig poppete og frisk (Iggys versjon av China Girl er dog 10 ganger bedre). Også Low da... jeg føler jeg trenger litt tid på den, men jeg aner en klassiker her. Ellers har jeg hørt en god del på de 4 første Roxy Music-albumene. 70-tallet er en spennende periode. Sjekk ut Diamond Dogs, samt "Heroes" og Lodger når Low sitter. Og så må du ikke glemme Station To Station. Udødelig musikk! Ellers er The Bewlay Brothers den beste låta på Hunky Dory Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 3. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2010 *bumping in*Nokon her som høyrar på tool, infected mushroom, shpongle, eller liknande? Har i det siste fått veldig sansen for musikk som er litt trippy edit: nå som eg nevnte tool, kan eg jo og nevne mogwai? anyone? Om du er ute etter psykedelisk musikk er det absolutt ingen vei utenom fjorårets Merriweather Post Pavilion. Også verdt å nevne er The Yumyum Tree fra traverne i Ozric Tentacles. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 3. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2010 Takk for alle anbefalingar sit no og høyrer på Ozric tentacles, dette var stiligt Lenke til kommentar
master air Skrevet 3. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2010 Alliha: Hva syns du om Ineffable Mysteries from Shpongleland? Må si jeg liker veldig godt det jeg har hørt hittil. Lenke til kommentar
Stokken Skrevet 4. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2010 Hei! Eg trenger litt hjelp, men føler ikkje det er nødvendig å laga eit nytt emne. Det har seg sånn at eg trenger ein sang med futt i, gjerna med veldig rask tempo. Skal delta på talent/x-faxtor greier på personalfesten med jobben på lørdag. Her skal eg delta med noko som heiter speed stacks. Film på youtube Eg deltar kun for å laga litt stemning, så eg er på jakt etter den perfekte sangen som kan hjelpa meg til å oppnå detta. (Og eg er ikkje lika kjapp som hu på videoen.) Takker for tips! Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 4. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2010 Kan jeg få spørre hva rekorden din er? Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 4. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2010 Hei!Eg trenger litt hjelp, men føler ikkje det er nødvendig å laga eit nytt emne. Det har seg sånn at eg trenger ein sang med futt i, gjerna med veldig rask tempo. Skal delta på talent/x-faxtor greier på personalfesten med jobben på lørdag. Her skal eg delta med noko som heiter speed stacks. Film på youtube Eg deltar kun for å laga litt stemning, så eg er på jakt etter den perfekte sangen som kan hjelpa meg til å oppnå detta. (Og eg er ikkje lika kjapp som hu på videoen.) Takker for tips! Skal sangen vare i 7 sekunder, eller skal du ha den på lenge? Hvor mange minutter hadde du tenkt? Skal sangen begynne rett på hoppogsprettogtjooghei eller skal den lade seg opp litt? Rock? Elektronisk? Symfoniorkester om i spennende filmsoundtrack? Lenke til kommentar
Stokken Skrevet 4. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2010 Den kan vare meir enn 7 sekunder. Når sangen starter bruker eg litt tid (ca30sek?) på å sette saltstenger i/mellom nase og munn, noko eg gjer for å lage litt morsomt (eit party triks eg slår til med iblandt). Så den trenger ikkje byrja rett på, kan godt lade litt opp. Men det kan ikkje ta for lang tid før den er i full gang. Stackinga vil kanskje vara i 10 sek om eg klare meg på første forsøk. Har ikkje tenkt ut sjanger, der kan du få velga heilt sjølv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå