Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En venn av meg lurte på om jeg kunne finne litt musikk med veldig mye bass. Helst en typisk dansesang uten så mye tekst. Jeg har lett litt, men har ikke funnet noe spesielt bra. Kan dere på forumet hjelpe meg med å finne noen sånne sanger?
Søk på dubstep og drum & bass så finner du en del... Ellers er jo
.
Lenke til kommentar
Alliha: Hva syns du om Ineffable Mysteries from Shpongleland? Må si jeg liker veldig godt det jeg har hørt hittil.

Eg syns det er rett og slett fantastisk :love: første eg høyrte av Shpongle, og eg er trollbunden

 

edit: musikk med mykje bass = elektronisk hardcore eller hardstyle

Endret av Alliha
Lenke til kommentar
En venn av meg lurte på om jeg kunne finne litt musikk med veldig mye bass. Helst en typisk dansesang uten så mye tekst. Jeg har lett litt, men har ikke funnet noe spesielt bra. Kan dere på forumet hjelpe meg med å finne noen sånne sanger?

Anbefaler progressive house på det sterkeste. Inneholder masse saftig bass. Alt innenfor sjangeren er ikke helt typisk dansemusikk da, men det finnes en god del. Kan for eksempel anbefale

og Calvin Harris.
Lenke til kommentar
Nick Drake - Family Three

Nick Drake - Made To Love Magic

Nick Drake - Pink Moon

 

Kjøpte CD'er på fredag. Absolutt ingenting nytt, men måtte ha de på CD :) 10/10 alle albumene. Nick Drake er en gud.

 

Nick Drake er fantastisk. Inneholder ikke Family Three Five Leaves Left, Pink Moon og Bryter Lyter? Eller husker jeg feil?

Har selv tenkt å skaffe meg Made to Love Magic og Bryter Lyter (har Pink Moon og Five Leaves Left fra før.)

 

Pink Moon og Five Leaves Left er i hvert fall geniale album. Veldig beroligende å høre på. =)

Lenke til kommentar

Family Tree inneholder mye rart. Blant andre 2 sanger av Molly Drake, moren + en sang av Gabriella Drake (søsteren) og Nick sammen. I tilegg får du med et brev skrevet av Gabriella "til" Nick etter hans død. Jeg droppa å dra på byen på lørdag fordi jeg ble sittende å lese og høre, selv om jeg har hørt nesten alle sangene utallige ganger før. Det er noe spesielt å ha albumet i hånda :)Tracklist fra Family Tree.

 

Alt av Nick er bra og verdt å kjøpe.

Lenke til kommentar

Family Tree inneholder mye rart. Blant andre 2 sanger av Molly Drake, moren + en sang av Gabriella Drake (søsteren) og Nick sammen. I tilegg får du med et brev skrevet av Gabriella "til" Nick etter hans død. Jeg droppa å dra på byen på lørdag fordi jeg ble sittende å lese og høre, selv om jeg har hørt nesten alle sangene utallige ganger før. Det er noe spesielt å ha albumet i hånda :)Tracklist fra Family Tree.

 

Alt av Nick er bra og verdt å kjøpe.

Lenke til kommentar
Alliha: Hva syns du om Ineffable Mysteries from Shpongleland? Må si jeg liker veldig godt det jeg har hørt hittil.

Eg syns det er rett og slett fantastisk :love: første eg høyrte av Shpongle, og eg er trollbunden

 

edit: musikk med mykje bass = elektronisk hardcore eller hardstyle

Hvis du ikke har de andre albumene vil jeg anbefale de på det sterkeste. Min personlige favoritt er nok Tales of the Inexpressible, men de to andre albumene er virkelig verdt prisen. Remix albumet har jeg ikke skaffet meg enda.

 

Gorillaz slipper sitt nye album Plastic Beach i mars. Med gjesteartister som Lou Reed, Snoop Dogg, Mos Def, Mick Jones og Paul Simonon fra The Clash og De la Soul. Høres ut som et spennende album.

Syns singelen fra det albumet er heller lite interrasant, men det er absolutt et album som skal kjøpes.

Lenke til kommentar
Støttes. Nick Drake er en fryd for øret, hver gang jeg hører en sang av han har det plutselig gått et par timer også har jeg hørt gjennom alle albumene hans.

Nick Drake lager veldig behagelig musikk. :)

 

De som er i nærheten av Oslo 6.mars burde få med seg Yeasayer på rockefeller.

"Brooklyn-gruppa er vanskelig å sjangerplassere, men de bruker elementer fra indierock, psykedelia, pop og nordafrikansk musikk…blant annet!"

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...