Gå til innhold

Annet enn spill til DS?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har litt lyst på en av de bærbare spillkonsollene, altså; PSP eller Nintendo DS Lite.

PSP er jo interessant med tanke på at man bare kan legge inn musikk og film på minnekortet, og det blir som en bærbar mediaspiller samt at det er en del kule spill til den. Men jeg lurer på om man kan gjøre det samme på DS? Jeg har sett et sted at det er et minnekort til den også, men kan man bruke det på ca. samme måte som PSP gjør det?

 

MVH

 

Martin-sama

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jepp, SD-minnekort kan brukes til DS. Det finnes et adapter som gjør at MP3filer og filmer kan spilles av i DS. Filmer er dog ikke å anbefale da oppløsningen blir helt ræva.

6393410[/snapback]

Nei, det er feil. Det blir som å si at en Toyota Corolla kan gå i 300 km/t. Jada, hvis man setter inn en V8-motor.

 

Nintendo DS har ingen støtte for minnekort utenom et løst adapter, en dings du setter i spill-sloten. Da kan du forøvrig ikke sette spill i. Det er enten spill eller minnekort-adapter.

Endret av Opticane
Lenke til kommentar
Fanden ta alle disse Ditt VS Datt trådene. kan dere ikke GOOGLE eller søke etter det på forumet?

eller hva med å bare ta seg turen til nærmeste DITT OG DATT forhandler å prøve seg fram...

6395932[/snapback]

 

 

Vet ikke helt hva du er så veldig irritert form, hvis du ser hva denne forumdelen heter, heter den faktisk: "Spørsmål og svar - Konsoll". Hva er det du vil ha her da? Det er da virkelig lov å spørre om slikt..

 

Men jeg tror denne tråden er ferdig, kan godt stenges! Jeg har fått svar på det jeg lurte på!

 

MVH

Martin-sama :)

Lenke til kommentar
No når DS får nettlesar frå Opera blir dette ein fin måte å surfe på Internett. Du kan lese ein omtale her: http://my.opera.com/organicchunkysalsa/blog/show.dml/309706

 

Det går og an å kjøpe eit adapter for å spele av video på DSen. Men det er sjølvsagt lettare å kjøpe eit produkt som støtter avspeling av video "out of the box".

6394537[/snapback]

 

Noen som vet når vi kan kjøpe nettleseren til ds her i landet? Virker vanvittig bra da..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg har egentlig undret meg om det faktisk er mennesker som gidder å betale 200 spenn for en film, kun for å se den på sin PSP. Synes konseptet går litt i vasken når filmene koster mer enn en vanlig DVD.

 

Men dersom du er ute etter en håndholdt som kan gjøre det meste, kjøp en PSP. Slik inntrykket mitt er, virker det som om DS pr. idag har en litt fetere lineup, mens PSP vinner på generell bruk (ikke spilling) og grafikk. Man ser jo egentlig grunnprinsippene til Sony og Nintendo her, Sony er rå kraft mens Nintendo er all about gameplay. Mye slik vi ser med PS3 og Wii, egentlig :)

 

Men ditt orginale spørsmål har vel blitt besvart et uttall ganger fra før av ;) DS er for spill, PSP er for det aller meste.

Lenke til kommentar
Jeg har egentlig undret meg om det faktisk er mennesker som gidder å betale 200 spenn for en film, kun for å se den på sin PSP. Synes konseptet går litt i vasken når filmene koster mer enn en vanlig DVD.

 

Men dersom du er ute etter en håndholdt som kan gjøre det meste, kjøp en PSP. Slik inntrykket mitt er, virker det som om DS pr. idag har en litt fetere lineup, mens PSP vinner på generell bruk (ikke spilling) og grafikk. Man ser jo egentlig grunnprinsippene til Sony og Nintendo her, Sony er rå kraft mens Nintendo er all about gameplay. Mye slik vi ser med PS3 og Wii, egentlig :)

 

Men ditt orginale spørsmål har vel blitt besvart et uttall ganger fra før av ;) DS er for spill, PSP er for det aller meste.

6403119[/snapback]

 

 

Har ikke akkurat tenkt til å kjøpe de UMD-filmene, tenkte mer på å legge filmer over på Memory sticken! :)

 

Martin-sama

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Har ikke akkurat tenkt til å kjøpe de UMD-filmene, tenkte mer på å legge filmer over på Memory sticken! :)

6406167[/snapback]

Det krever vel en PSP som takler å kjøre homebrew, eller klarer den å håndtere enkelte formater uten softmodding? Endret av Slettet-t9DveYkZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...