Gå til innhold

- FrP er partiet for de svakeste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så lenge de sitter i fengsel har de gjort noe kriminelt, og må sone for det...

Norske fengsler skulle vert værre. har hørt fra folk som har sittet inne, og de sier det er som en ferie, de har det bra når de sitter inne.

 

De skulle fått en liten trang celle, der de måtte oppholde seg hele tiden, 10 min luftepause hver dag...

 

Kanskje litt å ta i, men fengslene i norge er som et motel elns... fangene har det for bra!

Og de burde ha tenkt seg bedre om før de gjorde noe krimminelt, slik at de ble bura inne, hadde de ikke gjort det hadde de ikke sittet der, og klaga på at man ikke får nok kunnskaper...

Ja, med andre ord skape flere kriminelle? Det er nok en veldig mye større sjanse for at vi utvikler flere og flere kriminelle hvis vi minsker med kunnskaper, don't you think? Hva kan skje tror du om kriminelle har null peiling på det meste, HVOR MANGE KRIMINELLE TROR DU DET BLIR DA?

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar
- FrP er partiet for de svakeste

 

Ordene kommer fra Arbeiderpartiets tidligere partileder Torbjørn Jagland, i følge FRP. Nå er nok det heller resultat av en tvilsom journalistikk, da jeg i hvert fall ikke finner sitatet på siden hvor dette har overskriften. De påstår attpåtil at han understreker dette. Uten at jeg helt ser hvor.

 

Jagland roser uansett FRP. Les hans innlegg her;

 

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article1361971.ece

 

Fra FRP:

 

http://www.frp.no/./?module=Articles;actio...icShow;ID=20282

 

Så, hvem er det beste partiet for de svakeste? Er det FRP? Eller er det et annet parti? Er det viktig for deg å støtte et parti som slår et slag for samfunnets svakeste?

 

Kjør debatt :)

6362772[/snapback]

 

Og DU mener Jagland sitter med faciten?

 

ulf

Lenke til kommentar
Så lenge de sitter i fengsel har de gjort noe kriminelt, og må sone for det...

Norske fengsler skulle vert værre. har hørt fra folk som har sittet inne, og de sier det er som en ferie, de har det bra når de sitter inne.

 

De skulle fått en liten trang celle, der de måtte oppholde seg hele tiden, 10 min luftepause hver dag...

 

Kanskje litt å ta i, men fengslene i norge er som et motel elns... fangene har det for bra!

Og de burde ha tenkt seg bedre om før de gjorde noe krimminelt, slik at de ble bura inne, hadde de ikke gjort det hadde de ikke sittet der, og klaga på at man ikke får nok kunnskaper...

Ja, med andre ord skape flere kriminelle? Det er nok en veldig mye større sjanse for at vi utvikler flere og flere kriminelle hvis vi minsker med kunnskaper, don't you think? Hva kan skje tror du om kriminelle har null peiling på det meste, HVOR MANGE KRIMINELLE TROR DU DET BLIR DA?

6396441[/snapback]

 

Personer med lite kunnskap er ikke automagisk krimminelle. Kriminalitet forsvinner ikke bare fordi alle har lest så og så mye. Hvis ønsket er å minske kriminaliteten burde en heller slutte med alle tåpelige lover og reguleringer som kriminaliserer deler av befolkningen.

Lenke til kommentar
Personer med lite kunnskap er ikke automagisk krimminelle. Kriminalitet forsvinner ikke bare fordi alle har lest så og så mye. Hvis ønsket er å minske kriminaliteten burde en heller slutte med alle tåpelige lover og reguleringer som kriminaliserer deler av befolkningen.

Hvilke spesifike lover henviser du til da? Tror det iallfall blir feil å gå den andre veien uten kunnskaper om diverse. Det er gjerne det som har skjedd med mange kriminelle at de har hoppet ut midt i skolegangen eller utdanningsperioden, da burde de bli gitt flere sjanser til å få et annet liv!

Lenke til kommentar
Personer med lite kunnskap er ikke automagisk krimminelle. Kriminalitet forsvinner ikke bare fordi alle har lest så og så mye. Hvis ønsket er å minske kriminaliteten burde en heller slutte med alle tåpelige lover og reguleringer som kriminaliserer deler av befolkningen.

Hvilke spesifike lover henviser du til da? Tror det iallfall blir feil å gå den andre veien uten kunnskaper om diverse. Det er gjerne det som har skjedd med mange kriminelle at de har hoppet ut midt i skolegangen eller utdanningsperioden, da burde de bli gitt flere sjanser til å få et annet liv!

6397779[/snapback]

 

Tenker på f.eks. totalforbud mot narkotika, svart arbeid, denne "mp3loven" som heldigvis ikke ble godtatt. Lover og regler som lukter overformynderi klarer vi oss fint uten. Alt for mange blir kriminalisert (i større og mindre grad) på feil grunnlag.

 

Klart det hjelper noen at de klarer å få seg en utdannelse og en jobb slik at de slipper å begå kriminelle handlinger av økonomiske grunner, men det er også andre kriminelle som det ikke hjelper at de får en utdannelse (eller kunnskap som du sier) i det heletatt. Det er også viktig å huske at lover kun fungerer hvis det er en straff for at en bryter de, ellers hadde lovene vært meningsløse og kun fungert som en veileder for hvordan en burde oppføre seg.

Lenke til kommentar
Personer med lite kunnskap er ikke automagisk krimminelle. Kriminalitet forsvinner ikke bare fordi alle har lest så og så mye. Hvis ønsket er å minske kriminaliteten burde en heller slutte med alle tåpelige lover og reguleringer som kriminaliserer deler av befolkningen.

Hvilke spesifike lover henviser du til da? Tror det iallfall blir feil å gå den andre veien uten kunnskaper om diverse. Det er gjerne det som har skjedd med mange kriminelle at de har hoppet ut midt i skolegangen eller utdanningsperioden, da burde de bli gitt flere sjanser til å få et annet liv!

6397779[/snapback]

Nei, de kan dra til helvete siden de ødelegger for oss lovlydige borgere. Jeg har null sympati for kriminelle. Om jeg blir ranet på åpen gate og den kriminelle får tilgang til TV, internett og andre goder så kommer jeg til å føle meg utsatt for en ny straffbar handling, nemlig voldtekt... utført av systemet.

Lenke til kommentar
Personer med lite kunnskap er ikke automagisk krimminelle. Kriminalitet forsvinner ikke bare fordi alle har lest så og så mye. Hvis ønsket er å minske kriminaliteten burde en heller slutte med alle tåpelige lover og reguleringer som kriminaliserer deler av befolkningen.

Hvilke spesifike lover henviser du til da? Tror det iallfall blir feil å gå den andre veien uten kunnskaper om diverse. Det er gjerne det som har skjedd med mange kriminelle at de har hoppet ut midt i skolegangen eller utdanningsperioden, da burde de bli gitt flere sjanser til å få et annet liv!

6397779[/snapback]

Nei, de kan dra til helvete siden de ødelegger for oss lovlydige borgere. Jeg har null sympati for kriminelle. Om jeg blir ranet på åpen gate og den kriminelle får tilgang til TV, internett og andre goder så kommer jeg til å føle meg utsatt for en ny straffbar handling, nemlig voldtekt... utført av systemet.

6397874[/snapback]

 

Men her har man problematikken. Hvorfor hadde vedkommende behov for å rane deg? For å skaffe mat til ungene sine? For å få penger til å kjøpe dop? Det finnes mange grunner, er en av dem at vedkommende ikke makter å få seg jobb så kan nå i hvert fall opphold i fengsel bli brukt til at vedkommende får seg en jobb ved at han utdanner seg samtidig. Er han avhengig kan oppholdet bli brukt til å fjerne avhengigheten. Så slipper vi at han når han slipper ut igjen går og raner meg. Så ungår vi at meg og deg starter en "offer for ran" klubb ;)

Systemet må ta hensyn til at man må forsøke å ungå at vedkommende gjentar overtrampet.

 

Når det er sagt anser jeg forholdene i fengsel som for god.Dette bygger ikke på annet enn annenhånds informasjon og inntrykk fra media. Så kan godt være jeg tar feil. Fengsel skal være smekk på pung og må ha en forebyggende effekt også.

Lenke til kommentar
Personer med lite kunnskap er ikke automagisk krimminelle. Kriminalitet forsvinner ikke bare fordi alle har lest så og så mye. Hvis ønsket er å minske kriminaliteten burde en heller slutte med alle tåpelige lover og reguleringer som kriminaliserer deler av befolkningen.

Hvilke spesifike lover henviser du til da? Tror det iallfall blir feil å gå den andre veien uten kunnskaper om diverse. Det er gjerne det som har skjedd med mange kriminelle at de har hoppet ut midt i skolegangen eller utdanningsperioden, da burde de bli gitt flere sjanser til å få et annet liv!

6397779[/snapback]

 

Tenker på f.eks. totalforbud mot narkotika, svart arbeid, denne "mp3loven" som heldigvis ikke ble godtatt. Lover og regler som lukter overformynderi klarer vi oss fint uten. Alt for mange blir kriminalisert (i større og mindre grad) på feil grunnlag.

 

Klart det hjelper noen at de klarer å få seg en utdannelse og en jobb slik at de slipper å begå kriminelle handlinger av økonomiske grunner, men det er også andre kriminelle som det ikke hjelper at de får en utdannelse (eller kunnskap som du sier) i det heletatt. Det er også viktig å huske at lover kun fungerer hvis det er en straff for at en bryter de, ellers hadde lovene vært meningsløse og kun fungert som en veileder for hvordan en burde oppføre seg.

6397867[/snapback]

 

Jeg må faktisk si meg ganske så enig i det du sier her! :D

 

Nei, de kan dra til helvete siden de ødelegger for oss lovlydige borgere. Jeg har null sympati for kriminelle. Om jeg blir ranet på åpen gate og den kriminelle får tilgang til TV, internett og andre goder så kommer jeg til å føle meg utsatt for en ny straffbar handling, nemlig voldtekt... utført av systemet.

Oi! :!: Det der virka jo litt vel ekstremt, men men!

For det første så er en slik behandling selvfølgelig ikke rettferdig, men samtidig så er det viktig at slike ting ikke skjer. Nemlig med kunnskap, at kriminelle blir gitt flere sjanser, samtidig mens de blir kanskje kikket litt ekstra på i begynnelsen. Tror et slikt lovverk hadde vært mye bedre, Inga Marthe Thorkildsen foreslo jo at fangene kunne være hjemme mens de egentlig var fanger. Jeg syns det hadde vært bra, at de hadde på en måte vært fanget i sitt eget hjem, men samtidig hatt full tilgang til å kunne leve ganske så normalt! :)

Lenke til kommentar
Inga Marthe Thorkildsen foreslo jo at fangene kunne være hjemme mens de egentlig var fanger. Jeg syns det hadde vært bra, at de hadde på en måte vært fanget i sitt eget hjem, men samtidig hatt full tilgang til å kunne leve ganske så normalt!  :)

6399209[/snapback]

Kriminelle fortjener ikke å få lov til å leve et normalt liv. De bør låses inne i et mørkt rom med Big Bob som cellekamerat og snurring som eneste føde.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Inga Marthe Thorkildsen foreslo jo at fangene kunne være hjemme mens de egentlig var fanger. Jeg syns det hadde vært bra, at de hadde på en måte vært fanget i sitt eget hjem, men samtidig hatt full tilgang til å kunne leve ganske så normalt!  :)

6399209[/snapback]

Kriminelle fortjener ikke å få lov til å leve et normalt liv. De bør låses inne i et mørkt rom med Big Bob som cellekamerat og snurring som eneste føde.

6399268[/snapback]

Vel, sånn har det jo foregått noen steder i USA. Der har det jo bare resultert i enda større kriminalitet.

Lenke til kommentar
Inga Marthe Thorkildsen foreslo jo at fangene kunne være hjemme mens de egentlig var fanger. Jeg syns det hadde vært bra, at de hadde på en måte vært fanget i sitt eget hjem, men samtidig hatt full tilgang til å kunne leve ganske så normalt!  :)

6399209[/snapback]

Kriminelle fortjener ikke å få lov til å leve et normalt liv. De bør låses inne i et mørkt rom med Big Bob som cellekamerat og snurring som eneste føde.

6399268[/snapback]

Vel, sånn har det jo foregått noen steder i USA. Der har det jo bare resultert i enda større kriminalitet.

6399284[/snapback]

Kriminaliteten i USA er på god vei nedover... :hmm:

Lenke til kommentar

Første treff på google (usa crime rate): http://www.usatoday.com/news/nation/2002-09-09-crime_x.htm

 

Violent crime rate in America continues steep decline

WASHINGTON - The number of people who were victims of all violent crimes except murder fell by 9% in 2001, sending the crime rate to its lowest level since it was first tracked in 1973, the government reported Sunday. The decline was due primarily to a record low number of reported assaults, the most common form of violent crime.

Lenke til kommentar
Første treff på google (usa crime rate): http://www.usatoday.com/news/nation/2002-09-09-crime_x.htm

 

Violent crime rate in America continues steep decline

WASHINGTON - The number of people who were victims of all violent crimes except murder fell by 9% in 2001, sending the crime rate to its lowest level since it was first tracked in 1973, the government reported Sunday. The decline was due primarily to a record low number of reported assaults, the most common form of violent crime.

6399821[/snapback]

 

Men det er vel vanskelig så si om dette har noen direkte sammenheng med straffene man får der borte eller? At folk utøver mindre vold mot hverandre er jo vel og bra, men det trenger ikke å ha sammenheng med hvor strenge straffene er.

Lenke til kommentar
Første treff på google (usa crime rate): http://www.usatoday.com/news/nation/2002-09-09-crime_x.htm

 

Violent crime rate in America continues steep decline

WASHINGTON - The number of people who were victims of all violent crimes except murder fell by 9% in 2001, sending the crime rate to its lowest level since it was first tracked in 1973, the government reported Sunday. The decline was due primarily to a record low number of reported assaults, the most common form of violent crime.

6399821[/snapback]

 

Men det er vel vanskelig så si om dette har noen direkte sammenheng med straffene man får der borte eller? At folk utøver mindre vold mot hverandre er jo vel og bra, men det trenger ikke å ha sammenheng med hvor strenge straffene er.

6399861[/snapback]

Det har jeg heller ikke sagt noe som helst om. Det vare PureJoy som hevdet at det var blitt hardere soning, men at det har resultert i høyere kriminalitet. Jeg påpekte bare at det var feil, og at kriminaliteten ikke har gått opp, men derimot ned.

 

Noen konklusjoner utover det har jeg ikke trukket.

Lenke til kommentar
Så lenge de sitter i fengsel har de gjort noe kriminelt, og må sone for det...

Norske fengsler skulle vert værre. har hørt fra folk som har sittet inne, og de sier det er som en ferie, de har det bra når de sitter inne.

 

De skulle fått en liten trang celle, der de måtte oppholde seg hele tiden, 10 min luftepause hver dag...

 

Kanskje litt å ta i, men fengslene i norge er som et motel elns... fangene har det for bra!

Og de burde ha tenkt seg bedre om før de gjorde noe krimminelt, slik at de ble bura inne, hadde de ikke gjort det hadde de ikke sittet der, og klaga på at man ikke får nok kunnskaper...

Ja, med andre ord skape flere kriminelle? Det er nok en veldig mye større sjanse for at vi utvikler flere og flere kriminelle hvis vi minsker med kunnskaper, don't you think? Hva kan skje tror du om kriminelle har null peiling på det meste, HVOR MANGE KRIMINELLE TROR DU DET BLIR DA?

6396441[/snapback]

Ååå... Så det finnes ikke kriminelle med en utdannelse? :roll:

Og skal en messom gi en premie til kriminelle i fengsel?

De skulle ikke ha hatt kontakt, og fått hvite hva som skjedde utenfor murene i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...