Gå til innhold

- FrP er partiet for de svakeste


Anbefalte innlegg

- FrP er partiet for de svakeste

 

Ordene kommer fra Arbeiderpartiets tidligere partileder Torbjørn Jagland, i følge FRP. Nå er nok det heller resultat av en tvilsom journalistikk, da jeg i hvert fall ikke finner sitatet på siden hvor dette har overskriften. De påstår attpåtil at han understreker dette. Uten at jeg helt ser hvor.

 

Jagland roser uansett FRP. Les hans innlegg her;

 

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article1361971.ece

 

Fra FRP:

 

http://www.frp.no/./?module=Articles;actio...icShow;ID=20282

 

Så, hvem er det beste partiet for de svakeste? Er det FRP? Eller er det et annet parti? Er det viktig for deg å støtte et parti som slår et slag for samfunnets svakeste?

 

Kjør debatt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sosialistisk Venstreparti er klart partiet for de svakeste her i samfunnet vårt:

 

-Barnehage

-Skole

-Kriminalitet

-Demokrati

-Fattigdom

-Etniske minoriteter

-Eldre

-Homofile og lesbiskes rettigheter

-Likestilling

 

Det mener jeg er det som gjør SV til et så godt parti. Spesielt er homofile og lesbiskes rettigheter det ene som spiller en stor faktor for at jeg mener de tar samfunnets svakeste øverst på agendaen, henviser da spesielt til den høye selvmordsraten blant norsk unge homofile og lesbiske som er viktig for SV å få bort!

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar

På bekostning av alle foreldre som trenger annet barnepass enn det barnehagen kan gi.

De vil nekte foreldre å velge skole til barna sine. Hvordan er dette til fordel for de svake?

De er partiet for de kriminelle ja. Men om det er en svak gruppe er nå diskutabelt.

 

De vil nekte folk å velge egne eldrehjem og den tjenesten man selv ønsker. Hvordan er det til fordel for de svake?

Hvilken svake er det her som får hjelp?

 

 

Ellers er jeg vel enig med deg. SV er langt flinkere overfor enkelte svakerestilte grupper enn det FRP er. Nå er det en stund siden jeg leste alle partiprogrammene, så jeg er ikke selv i stand til å ta noe standpunkt i denne saken enda (derfor jeg er interessert i synspunkt her inne om emnet, alltid fint med litt kunnskap). Men mitt foreløpige inntrykk er at SV og FRP har til felles at de har temmelig "naive" (i mangel på bedre ord) løsninger for å hjelpe de svake.

 

Det er trist om et av de partiene er det beste vi har for landets svakeste. For enkelte grupper er de bra, men for helheten er jeg heller tvilende.

Lenke til kommentar
På bekostning av alle foreldre som trenger annet barnepass enn det barnehagen kan gi.

 

SV ser ingen grunn til at de ikke kan være hjemme. Derimot ser de ingen grunn til at staten skal betale for noe slikt (kontantstøtten). SV's syn og også mitt syn er at barnehagene er såpass viktige for barna å være i, men om foreldrene vil ha barna hjemmet er det noe som heter barnetrygd

 

De er partiet for de kriminelle ja. Men om det er en svak gruppe er nå diskutabelt.

 

Partiet for de kriminelle i fengsel og for de som er svake fordi:

De vil ha styrkede fengsler, der man kan lettere få kunnskaper. Noe som det lite av i de norske fengslene idag

Og de vil ha en bred politikk som omhandler omsorg til de rammede av kriminalitet.

Hvordan du kan se på det som så forferdelig forstår jeg ikke? :nei:

 

De vil nekte folk å velge egne eldrehjem og den tjenesten man selv ønsker. Hvordan er det til fordel for de svake?

 

Fordi alle får et likt tilbud. Ingen forskjellsbehandling og dermed også en rettferdig fordeling til alle med avhengig av hvilken situasjon de eldre befinner seg i. Rettferd for alle!

 

Hvilken svake er det her som får hjelp?

De som ikke får likebehandling.

Foreks homofile, når det sies et vel 60% av alle homofile arbeidere skjuler dems seksuelle legning på jobb, er det vel noe som ikke går helt opp?

Lenke til kommentar
- FrP er partiet for de svakeste

 

Ordene kommer fra Arbeiderpartiets tidligere partileder Torbjørn Jagland, i følge FRP. Nå er nok det heller resultat av en tvilsom journalistikk, da jeg i hvert fall ikke finner sitatet på siden hvor dette har overskriften. De påstår attpåtil at han understreker dette. Uten at jeg helt ser hvor.

6362772[/snapback]

Nå gidder jeg ikke kommentere hvorvidt det er riktig å omtale FrPs nettside som journalistikk, men kan likevel klargjøre noe som muligens er mest kjent for journalister enn for andre:

 

Gjengir man et sitat direkte bruker man hermetegn, dvs:

 

Hvorfor skal ikke den mest utsatte gruppen av alle, psykisk utviklingshemmede, ha sin egen, som ut fra særlig kunnskaper om denne gruppen kan arbeide aktivt for å ivareta psykisk utviklingshemmedes rettssikkerhet og særlige behov for omsorg og aktivisering

 

Bruker man tankestrek er selve innholdet inntakt, men ordene ikke nødvendigvis de samme.

 

- Psykisk utviklingshemmede burde ha sitt eget ombud
Lenke til kommentar
Sosialistisk Venstreparti er klart partiet for de svakeste her i samfunnet vårt:

Jasså?

 

Er elever (unge) en svak gruppe?

 

Er kriminelle en svak gruppe?

 

Eh, er demokratier en svak gruppe?

 

Er homofile en svak gruppe?! Du har fått med deg at noen av norges mektigste personer er homofile?

 

Merkelig hvordan SV ivrer etter å plassere folk i bås og tillegge dem egenskaper etter deres legning, no less.

 

Du mener kjønnsdiskriminering?

Lenke til kommentar
På bekostning av alle foreldre som trenger annet barnepass enn det barnehagen kan gi.

 

SV ser ingen grunn til at de ikke kan være hjemme. Derimot ser de ingen grunn til at staten skal betale for noe slikt (kontantstøtten). SV's syn og også mitt syn er at barnehagene er såpass viktige for barna å være i, men om foreldrene vil ha barna hjemmet er det noe som heter barnetrygd

 

Jeg anser alenemoren som jobber skiftarbeid som en god kandidat til en svak gruppe. hvorfor hun skal bli avspist med litt over tusenlappen, mens Per og Kari med sin datter i barnehage skal få over 10.000 kroner er for meg merkelig.

 

Du vet vel at det finnes titusener, muligens hundretusener, av småbarnsforeldre som jobber utenom barnehagens åpningstid?

 

Fordi alle får et likt tilbud. Ingen forskjellsbehandling og dermed også en rettferdig fordeling til alle med avhengig av hvilken situasjon de eldre befinner seg i. Rettferd for alle!

 

Ja det er rettferdig at jeg må få et uverdig tilbud og leve mine siste år på 10 kvm som jeg deler med en annen, selv om jeg har brukt hele livet mitt på å spare opp penger til å kunne dø i verdighet. Snakker om rettferd.

 

De som ikke får likebehandling.

 

Likebehandling og likestilling er to vidt forskjellige ting. Men SV slår et flott slag for homofile, det er korrekt. Noe man ikke kan si om FRP i hvert fall.

Lenke til kommentar
Er elever (unge) en svak gruppe?

Svake elever som har skrive og lesevansker karakteriserer jeg som en svak gruppe som trenger å bli hevet!

 

Er kriminelle en svak gruppe?

Kriminelle og kriminalitet, to forskjellige ting! Kriminalitet kan bety så mangt som foreks. folk som har blitt utsatt for kriminalitet, bedre kårene i fengselet slik at folk som også sitter i fengsel kan få bedre tilgang til kunnskap!

 

Eh, er demokratier en svak gruppe?

Demokrati, du må ikke begynne å undervurdere noe som det. Demokratiet er det som gir de svake i samfunnet sin rett til å stemme ved forskjellige valg, ta del ulike saker og ting, men vi har fortsatt en lang vei igjen der vi må jevne ut forskjellene blant de som er flinkest og de som er svakest. Der spiller demokratiet inn som en viktig rolle!

 

Er homofile en svak gruppe?! Du har fått med deg at noen av norges mektigste personer er homofile?

Jeg syns du burde være forsiktig med å si noe annet. Homofile og lesbiske blir nesten hver dag undertrykt og mobbet i det norske samfunn og det er all grunn til bekymring når selvmordsforsøk og selvmord blant unge homofile og lesbiske er så høy pågrunn av nettopp dette!

Lenke til kommentar
Likebehandling og likestilling er to vidt forskjellige ting. Men SV slår et flott slag for homofile, det er korrekt. Noe man ikke kan si om FRP i hvert fall.

6363727[/snapback]

Der kommer de unge og fremadstormende i FpU inn:

 

"- Et homoland og et homoparti

..

Skeiv Ungdom hyller FpU for holdningene til homofile.

..

- Dette synes vi er stilig og vi synes det er flott at FpU tenker på mennesker og ikke på fordommer, sier Kari Helene Skog i Skeiv Ungdom."

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/05/12/466072.html

 

(om ikke annet, klikk for å se bildet. :D )

Lenke til kommentar
Likebehandling og likestilling er to vidt forskjellige ting. Men SV slår et flott slag for homofile, det er korrekt. Noe man ikke kan si om FRP i hvert fall.

6363727[/snapback]

Der kommer de unge og fremadstormende i FpU inn:

 

"- Et homoland og et homoparti

..

Skeiv Ungdom hyller FpU for holdningene til homofile.

..

- Dette synes vi er stilig og vi synes det er flott at FpU tenker på mennesker og ikke på fordommer, sier Kari Helene Skog i Skeiv Ungdom."

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/05/12/466072.html

 

(om ikke annet, klikk for å se bildet. :D )

6363808[/snapback]

 

La oss håpe de får gjennomslag til fordel for mennesker som sier slikt;

 

- Blir Frp et homoparti så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Det ville vært forferdelig. Det er det verste som kunne skje, sier Odd Gunnar Tveit, som har sittet syv år i kommunestyret for Frp i Birkenes i Øst-Agder.

- Jeg håper mange kristne fortsetter å strømme til Frp så vi ikke blir et homovennlig parti, sier Tveit.

Lenke til kommentar
La oss håpe de får gjennomslag til fordel for mennesker som sier slikt;
- Blir Frp et homoparti så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Det ville vært forferdelig. Det er det verste som kunne skje, sier Odd Gunnar Tveit, som har sittet syv år i kommunestyret for Frp i Birkenes i Øst-Agder.

- Jeg håper mange kristne fortsetter å strømme til Frp så vi ikke blir et homovennlig parti, sier Tveit.

6363857[/snapback]

Høres ut som en knøl.

Lenke til kommentar
Likebehandling og likestilling er to vidt forskjellige ting. Men SV slår et flott slag for homofile, det er korrekt. Noe man ikke kan si om FRP i hvert fall.

6363727[/snapback]

A propos: – Hagen gjør meg til gjeldsslave

 

Jeg er ikke enig i at FrP er partiet for de svake, men at de gjør noe for de svake er jeg enig i. Mye av æren bør tildeles John Alvheim for dette.

 

Ellers kan jeg ikke se at det er andre partier som fokuserer spesielt på de svake enn SV. Det er ikke nødvendigvis en god ting. For SVs del blir kampen for de svake for dominerende i forhold til andre saker. Greit nok at det går bra med Norge for tiden, men vi har fortsatt muligheter til å drite på draget å gjør ting vanskelig for oss selv. For å trekke inn enda en aktuell sak: Heldigvis ble Union nedlagt

Lenke til kommentar
Jeg anser alenemoren som jobber skiftarbeid som en god kandidat til en svak gruppe. hvorfor hun skal bli avspist med litt over tusenlappen, mens Per og Kari med sin datter i barnehage skal få over 10.000 kroner er for meg merkelig.

Jo, men uansett om du har barnet ditt i barnehage vil du ikke få mer penger av den grunn. De skal jo selvfølgelig ikke ha kontantstøtte når du er i barnehage, det blir usosialt! Folk får barnetrygd. Sånn som burde være det beste og igjen kan vi få en trygg barnehageplass som det er plass for alle i. Men at du må gå det er ikke dermed sagt.

 

Du vet vel at det finnes titusener, muligens hundretusener, av småbarnsforeldre som jobber utenom barnehagens åpningstid?

Ja, jeg er fullt klar over det. Enda en grunn til at jeg mener barnehager ikke må være til for alle, men at alle får en barnehageplass.

 

Ja det er rettferdig at jeg må få et uverdig tilbud og leve mine siste år på 10 kvm som jeg deler med en annen, selv om jeg har brukt hele livet mitt på å spare opp penger til å kunne dø i verdighet. Snakker om rettferd.

Den analysen har du fått hvorfra?

Lenke til kommentar
Likebehandling og likestilling er to vidt forskjellige ting. Men SV slår et flott slag for homofile, det er korrekt. Noe man ikke kan si om FRP i hvert fall.

6363727[/snapback]

Der kommer de unge og fremadstormende i FpU inn:

 

"- Et homoland og et homoparti

..

Skeiv Ungdom hyller FpU for holdningene til homofile.

..

- Dette synes vi er stilig og vi synes det er flott at FpU tenker på mennesker og ikke på fordommer, sier Kari Helene Skog i Skeiv Ungdom."

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/05/12/466072.html

 

(om ikke annet, klikk for å se bildet. :D )

6363808[/snapback]

 

På den annen side er jo FpU direkte sosialdarwinistiske på andre områder, og ikke akkurat en organisasjon for de svake.

Lenke til kommentar
Jo, men uansett om du har barnet ditt i barnehage vil du ikke få mer penger av den grunn.

 

Hva? Har du en 2 åring i barnehage får man mellom 7-12000 kroner av barnehageprisen dekket av staten (dette i tillegg til barnetrygd). Selvfølgelig får man mer penger. Men om alenemoren leier inne en barnevakt til nattpasset får hun ingenting mer om SV får viljen sin. For de vil ta kontantstøtten og gi den til de som har ungen i barnehage. Altså, de vil ta fra de som får desidert minst og gi til de som får desidert mest.

 

Ja, jeg er fullt klar over det. Enda en grunn til at jeg mener barnehager ikke må være til for alle, men at alle får en barnehageplass.

Hva er det du mener? De som får ungen i barnehage får flere tusen i støtte hver måned, de som må finne annen form for barnepass fordi barnehagen er stengt får ingenting.

 

Den analysen har du fått hvorfra?

Fra SV sin politikk og forholden i eldreomsorgen som eksisterer idag.

 

Om jeg ikke er fornøyd med forholdene og vil bruke mine egne penger på å få bedre eldreomsorg i mine siste dager vil SV nekte meg dette. Det er toppen av dårskap.

 

Om Staten har 40 mrd å bruke på eldreomsorgen, så er det kun en fordel om de som har råd får bruke på den eldreomsorgen de selv vil. For da blir det færre penger å bruke de 40 mrd på.

 

Om jeg vil spare staten for utgifter for min eldreomsorg, fordi jeg ikke er fornøyd med tilbudet og ønsker å bruke private tilbud, så blir det latterlig om SV skal komme og nekte meg det og så bruke penger på et tilbud til meg som jeg ikke vil ha, fremfor å bruke pengene til å bedre tilbudet til de andre.

Lenke til kommentar
Hva? Har du en 2 åring i barnehage får man mellom 7-12000 kroner av barnehageprisen dekket av staten (dette i tillegg til barnetrygd). Selvfølgelig får man mer penger. Men om alenemoren leier inne en barnevakt til nattpasset får hun ingenting mer om SV får viljen sin. For de vil ta kontantstøtten og gi den til de som har ungen i barnehage. Altså, de vil ta fra de som får desidert minst og gi til de som får desidert mest.

Ja, SV vil ikke at staten gir støtte til foreldre som velger å ha barnepass hjemme istedenfor å gå i barnehage fordi de mener barnehage spiller en så stor rolle for barna!

 

Hva er det du mener? De som får ungen i barnehage får flere tusen i støtte hver måned, de som må finne annen form for barnepass fordi barnehagen er stengt får ingenting.

 

Ja, de du snakker om her må det fordi de har foreks. en barnepasser hjemme med barna. Der ser jeg og ikke heller SV noen grunn til å støtte dem og heller legge alle de penger som hadde gått til det over på å få bedre barnehage!

 

Fra SV sin politikk og forholden i eldreomsorgen som eksisterer idag.

 

Om jeg ikke er fornøyd med forholdene og vil bruke mine egne penger på å få bedre eldreomsorg i mine siste dager vil SV nekte meg dette. Det er toppen av dårskap.

SV vill ha lik støtte til alle, basert på de forskjellige forholdene rundt personen!

Lenke til kommentar
Hva? Har du en 2 åring i barnehage får man mellom 7-12000 kroner av barnehageprisen dekket av staten (dette i tillegg til barnetrygd). Selvfølgelig får man mer penger. Men om alenemoren leier inne en barnevakt til nattpasset får hun ingenting mer om SV får viljen sin. For de vil ta kontantstøtten og gi den til de som har ungen i barnehage. Altså, de vil ta fra de som får desidert minst og gi til de som får desidert mest.

Ja, SV vil ikke at staten gir støtte til foreldre som velger å ha barnepass hjemme istedenfor å gå i barnehage fordi de mener barnehage spiller en så stor rolle for barna!

 

Hva er det du mener? De som får ungen i barnehage får flere tusen i støtte hver måned, de som må finne annen form for barnepass fordi barnehagen er stengt får ingenting.

 

Ja, de du snakker om her må det fordi de har foreks. en barnepasser hjemme med barna. Der ser jeg og ikke heller SV noen grunn til å støtte dem og heller legge alle de penger som hadde gått til det over på å få bedre barnehage!

 

 

Noe som således ikke kan anses å være et slag for de svake. Dette tjener kun de mennesker som jobber 9-1600 jobb. Alenemoren Eli på 19 som jobber kveldstid på bensinstasjonen for 100 kroner timen, skal bli fratatt støtten hun har til sin barnepass. Dette fordi Per og Anne, som hver har en fin dagsjobb og en samlet årslønn på 1 million skal få enda mer støtte til barnehage.

 

Å nevne barnehage og fjerning av kontantstøtte som et slag for de svake er et hån. Det er å gjøre det vanskeligere for flere av dem, til fordel for de som har det best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...