Gå til innhold

SE W810i tråden - spørsmål og erfaringer


Anbefalte innlegg

USb tilkoblinegn sluttet plutselig å fungere etter at jeg kom hjem fra ferie. Nå vil ikke pc'en finne mobilen. Er jeg nødt til å gå til innkjøp av minnekortleser? Det er vel kanskje det beste i grunn, i og med at mobilen bruker USB 1.1. Så med mminnekortleser vil det gå litt fortere å legge til filer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått et merkelig problem med telefonen de siste dagene. Det virker som det er et eller annet galt med navigasjonsknappene. Pluttselig så kan de slutte å fungere, altså jeg kan ikke navigere opp, ned, eller til høyre eller venstre. Men pluttselig så fungerer de igjen og da fungerer de helt optimalt, må ikke trykke ekstra hardt eller noen ting. Når de først fungerer er det som om ingenting skulle være galt. Synes dette er et litt merkelig problem. De andre knappene fungerer alltid, det er bare navigasjonstastene som pluttselig kan slutte å fungere i tilfeldige perioder. Spesielt hvis jeg ikke har brukt mobilen på noen timer eller minutter skjer dette veldig ofte.

 

Noen som har noen idé om hva problemet kan være? Eller skal jeg bare sende den tilbake til netshop med en gang?

Lenke til kommentar

Hmm. Jeg har nye spørsmål: Når jeg prøver å oppdatere softwaren gjennom Instillinger > Generelt > Oppdateringer så får jeg feilmelding om at telefonen ikke kan innstallere oppdateringen. Whatdaføck?

 

Hva er siste versjon, btw? Er det sant at de nyeste versjonene er strømsparende?

 

Har noen kjappe tips for hvordan spare batteriet? Og er det sant at det blir bedre jo mer man har brukt det?

Lenke til kommentar
Hmm. Jeg har nye spørsmål: Når jeg prøver å oppdatere softwaren gjennom Instillinger > Generelt > Oppdateringer så får jeg feilmelding om at telefonen ikke kan innstallere oppdateringen. Whatdaføck?

 

Hva er siste versjon, btw? Er det sant at de nyeste versjonene er strømsparende?

 

Har noen kjappe tips for hvordan spare batteriet? Og er det sant at det blir bedre jo mer man har brukt det?

6509095[/snapback]

Oppdater via nettet, når batterieet er fult.

Hadde også problem med luft men nettet funket!

Lenke til kommentar
Hmm. Jeg har nye spørsmål: Når jeg prøver å oppdatere softwaren gjennom Instillinger > Generelt > Oppdateringer så får jeg feilmelding om at telefonen ikke kan innstallere oppdateringen. Whatdaføck?

 

Hva er siste versjon, btw? Er det sant at de nyeste versjonene er strømsparende?

 

Har noen kjappe tips for hvordan spare batteriet? Og er det sant at det blir bedre jo mer man har brukt det?

6509095[/snapback]

Oppdater via nettet, når batterieet er fult.

Hadde også problem med luft men nettet funket!

6511294[/snapback]

 

luft?

Lenke til kommentar

Hei!

Noen som vet om Wayfinder GPS funger med w810i? Ser på Sony Ericsson's sider at den funker med w800i, så da er vel sjansen stor for at den gjør det med w810i også.....

 

Noen som har prøvd Wayfinder? Funker det bra?

 

EDIT: Ser på Wayfinder.com at kart og slikt lastes ned via GPRS eller 3G. Betyr det at den ikke funker med EDGE? Det er jo rimelig dumt hvis det er tilfelle!

Endret av Digilars
Lenke til kommentar

Jeg driver og skal starte oppdateringsprogrammet nå, men får beskjed om at programmet ikke har bestått "Windows logo-testingen" og at jeg kan skade maskinvaren om jeg installerer den likevel. (Bruker XP Home Edition)

 

Hva søttan gjør jeg da? Holder for nesa og hopper i vannet likevel?

Lenke til kommentar
Jeg driver og skal starte oppdateringsprogrammet nå, men får beskjed om at programmet ikke har bestått "Windows logo-testingen" og at jeg kan skade maskinvaren om jeg installerer den likevel. (Bruker XP Home Edition)

 

Hva søttan gjør jeg da? Holder for nesa og hopper i vannet likevel?

6512903[/snapback]

Du kan heilt sikkert installera da uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg driver og skal starte oppdateringsprogrammet nå, men får beskjed om at programmet ikke har bestått "Windows logo-testingen" og at jeg kan skade maskinvaren om jeg installerer den likevel. (Bruker XP Home Edition)

 

Hva søttan gjør jeg da? Holder for nesa og hopper i vannet likevel?

6512903[/snapback]

 

Har ingenting å si. Kjør på uansett du.

Lenke til kommentar

Takk folkens. Jeg kjørte det uansett, og nå har jeg oppdatert telefonen min!

 

En annen ting jeg fant ut er at jeg kan åpne musikkfilene på telefonen i WinAmp på pc'en min, så kan jeg redigere artisttittel og sånt direkte der! Ganske smart, ikke sant? Så nå er det litt mer orden i systemet her ;)

Lenke til kommentar
Husk at å oppdatere "via lufta" (WAP/GPRS) koster kr 10 hos telenor og mye mer hos andre operatører (pga. stor datatrafikk som er svindyr på GPRS/WAP!!

Jeg oppdaterte min på nett i dag og har firmware CXC1250316  R4DB005  (mobilen er bindt til telenor og har Entry).

6512511[/snapback]

 

Oppdatering "via lufta" vil koste opptil 50 kr som er maksprisen hos Telenor per dag for datatrafikk..så det blir ikke nødvendigvis så mye billigere enn hos andre operatører så lenge datamengden ikke består av mange megabyte! Hos Netcom vil man med tjenesten dataMania aktivert (20 kr mnd) ende opp med en makspris på 25 kr for en oppdatering.

 

Maksprisen på 10 kr per dag gjelder kun wap (eget tilgangspunkt på mobilen som ikke kan brukes til f.eks. html, nedlastning av epost o.l.) og dermed ikke for en slik oppdatering "via lufta" som er ren datatrafikk

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hva er det lengste dere har snakket i en w810i ? Selv går batteriet fra 90% til 20% på under 1 time med samtale med max dekning og max lyd. Er ikke oppgitt samtale tid 8t elrns?

6516471[/snapback]

 

Maks taletid er 8 timer jo. Det stemmer ikke helt her heller.

Lenke til kommentar

Hm. Ser ut som det er støntet som gjør at denne telefonen heller ikke er perfekt :ermm:

 

Jaja. Jeg prater sjeldent så lenge når jeg ikke er hjemme, så bare batteriet ikke blir ALT FOR mye verre enn dette over de neste årene så er det vel greit... hrmf. Hmm. Skulle ønske det var litt bedre da. Orker ikke drasse med meg laderen overalt...

 

Edit: Men det står jo 8 timers taletid! Dette må jo være en feil?? Hvorfor har så mange det problemet da?

Endret av Anxe
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg kan snakke i flere timer, men vet ikke om jeg klarer å snakke i 8 timer. Grunnen til at batteritiden er litt laveren enn på vanlige telefoner er pga EDGE. Hvis man spiller av musikk varer batteriet veldig lenge og det er jo positivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...