Gå til innhold

TEST: Gainward Bliss 7950 GX2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor i alle dager legger dere ut .bmp-filer?

6361077[/snapback]

Kanskje for at man skal se den faktiske forskjellen på bildene. Da vil man ikke ha noe som helst kvalitetstap som skjer ved komprimering av bildet.

6361147[/snapback]

Da kan PNG benyttes. PNG har samme kvalitét som BMP men tar mindre plass.
Lenke til kommentar
Ikke alltid, men man kan, så vidt jeg vet, lagre ukomprimerte PNG-filer, men da blir de fortsatt veldig store.

6363659[/snapback]

Jeg forstår ikke helt hva du mener her. PNG er et tapsfritt format.

6365085[/snapback]

Ja i utgangspunktet er det det. Det er mulig med palett og interlacing. Som regel blir PNG betydelig mindre enn BMP, avhengig av hvordan bildet er. Noen ganger blir PNG mindre enn JPEG også (80 compress).
Lenke til kommentar

Kortet kjøres hvistnok i SLI modus. Men det er veldig uklart hva dette krever av kortet! Dårlig at det ikke kommer bedre frem i artikkelen.

 

Eneste som står er at det kreves noe av hovedkortet og en viss bios. Jaha? Vil det si et SLI kort med bios som støtter SLI?

 

Dette bør oppklares. Hva kreves av hovedkort og bios.

Lenke til kommentar

Ville anbefale folk å unngå Gainward og heller velge andre merker.

 

Gainward fjernet bl.a. sine support forum en stund etter sine 6800 kort ble releaset pga for mange klager, noe som ser dårlig ut når de skal forsøke å lure nye kjøpere til kortene sine.

 

Har forresten et BFG GF 7950GX2, var ganske stor oppgradering fra SLI 6800 Ultra Golden Sample kort. =]

 

Satser på at Nvidia kommer med en Physics løsning lik ATI så jeg kan bruke det ene 6800 ultra kortet til dette formålet.

Endret av instanto
Lenke til kommentar
Kortet kjøres hvistnok i SLI modus. Men det er veldig uklart hva dette krever av kortet! Dårlig at det ikke kommer bedre frem i artikkelen.

 

Eneste som står er at det kreves noe av hovedkortet og en viss bios. Jaha? Vil det si et SLI kort med bios som støtter SLI?

 

Dette bør oppklares. Hva kreves av hovedkort og bios.

6365650[/snapback]

Etter det jeg har forstått er det en egen PCI-E kontroller på skjermkortet.

Grunnen til at du ¨må ha en spesiell Bios er at PCI-E kontrolleren skal godta at den er koblet til en annen PCI-e kontroller.

 

Nei. Du trenger ikke Hovedkort med støtte for SLI for å ha dette kortet.

Lenke til kommentar
Eneste som står er at det kreves noe av hovedkortet og en viss bios. Jaha? Vil det si et SLI kort med bios som støtter SLI?

 

Dette bør oppklares. Hva kreves av hovedkort og bios.

6365650[/snapback]

Etter det jeg har forstått er det en egen PCI-E kontroller på skjermkortet.

Grunnen til at du ¨må ha en spesiell Bios er at PCI-E kontrolleren skal godta at den er koblet til en annen PCI-e kontroller.

 

Nei. Du trenger ikke Hovedkort med støtte for SLI for å ha dette kortet.

6366060[/snapback]

Riktig.

 

Det sitter en PCI Express switch på nVidia kortet. Denne har tre PCIe x16 utganger, og fungerer akkuratt som en nettverksswitch.

 

Grunnen til at ikke alle hovedkort støtter dette eller trenger BIOS oppdatering er rett og slett sløvhet hos de som lager BIOS hos hovedkortprodusenene. Noe som til bry for oss som lager egen PCI Express hardware.

 

Her er nVidia sin foreløpige liste:

http://www.nvidia.com/content/geforce_gx2_sbios/us.asp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...