Gå til innhold

Metalband fra Norge - Diskuter og anbefal


xersess

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og hva faen er det med dere metallhuer og kommersitet?

 

"OHNOES, ET AV DE BEDRE BANDA VAR PÅ TV NÅ MÅ VI HATE DE!"

 

De blir trossalt oppdaget av mediene tilslutt, om de er noe annet enn rammel, som det meste i BM-verdenen er. :)

At de er på TV har litt å si, men bare på en indirekte måte. En av grunnene til at jeg liker black metal er fordi det er ekstremt. Og når band ender opp på topp 20 lister og lignende er det naturlig for meg å tenkte at oi faen, nå har de sikkert forrandret musikken sin og fått en ny kjedelig popversjon av den gamle. Noe som jeg har funnet ut passer godt med både Dimmu Borgir og Satyricon. Jeg syns det er greit å høre på noen av de nye sangene deres, alle er dårligere enn det gamle materialet deres, og noen er rett og slett elendige, men et par er fremdeles greie nok. Det er banda som forrandrer musikkstilen sin, og fans som likte den gamle som blir skuffet over den nye stilen. Det er ingen (eller hvertfall veldig få) som tenkter: "Oi faen, musikken høres helt lik ut i ørene mine, men siden så mange andre liker dem og at de er på TV og greier... Nei da kan jeg ikke like dem lenger fordi jeg skal være pure og true" .

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

xersess: sjekk ut denne tråden for Testament videoer:

Tribute til Testament

Sannsynlig mitt favorittband for tiden, meneh, det er kanskje litt off-topic hvis det er norsk metal det er prat om her. Liker Susperia veldig godt også, og de har mye av det samme lydbildet som Testament. Håper på å seinere få varme opp for de under en konsert med mitt band, gitaristen kjenner flere av medlemmene i Susperia godt :). Hadde vært moro.

Lenke til kommentar
xersess: sjekk ut denne tråden for Testament videoer:

Tribute til Testament

Sannsynlig mitt favorittband for tiden, meneh, det er kanskje litt off-topic hvis det er norsk metal det er prat om her. Liker Susperia veldig godt også, og de har mye av det samme lydbildet som Testament. Håper på å seinere få varme opp for de under en konsert med mitt band, gitaristen kjenner flere av medlemmene i Susperia godt :). Hadde vært moro.

6412621[/snapback]

takk skal ta en titt no ;)

Lenke til kommentar
Sjekk ut gammel Manes, spesielt albumet "Under Ein Blodraud Maane".

6452309[/snapback]

 

"gammel Manes" er navnet sa du?..

ligner dei dimmu borgir? :love:

6452323[/snapback]

Navnet er Manes, de har byttet stil så derfor refererer jeg til det eldre. Du finner noen smakebiter her. Sjekk ut "til kongens grav de døde vandrer" og den over.

Lenke til kommentar
ikkje noe gale med dei, du kan jo ikkje bare bli glad i noe med ein gong!

men litt stille synging..

6452388[/snapback]

Que? :blink:

Det der var omtrent like flaut som å ta besteforeldrene sine på fersken.

 

Koldbrann og Kvist, der har du et par litt meir ukjente norske blackmetal band av høg kvalitet. Og nei, det liknar ikkje på Dimmu Borgir. Uffa.

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar
Kom over et "nytt" band i dag, Noplacetohide. Vel, nytt og nytt.....debut-plata kom i '95, så de har holdt på en stund.

Låter tøft....en blanding av trash metal og hardcore.....er vel det som i dag kalles Metalcore. For de som liker den stilen, så kan dette bandet absolutt anbefales.

 

 

 

pantera

6453747[/snapback]

 

joda, men eg synes det kan bli litt kjedelig med slike sanger.. :no:

Lenke til kommentar

Iskra og Nidingr bør sjekkes ut. Vet ikke om de har blitt nevnt allerede.

 

No place to hide har holdt på en stund. De har gitt ut to plater, den siste ifjor tror jeg. Og med det så oppløste de også bandet. De spiller IKKE metalcore for de av dere som tror det.

Lenke til kommentar
Iskra og Nidingr bør sjekkes ut. Vet ikke om de har blitt nevnt allerede.

 

No place to hide har holdt på en stund. De har gitt ut to plater, den siste ifjor tror jeg. Og med det så oppløste de også bandet. De spiller IKKE metalcore for de av dere som tror det.

6457942[/snapback]

 

gjer ingenting om dei er nevnt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...