Gå til innhold

Metalband fra Norge - Diskuter og anbefal


xersess

Anbefalte innlegg

Trodde Ljå-skiva nesten kun inneholdt låter dra Vedderbaug-demoen, så har ikke skjekka den ut, men nå ser jeg på metal-archives at det bare er nye låter. :p

6586208[/snapback]

Yap, all new.

Ljå har i tillegg sagt at det er slutt på køddematerielet fra no av. =P

Koldbrann-skiva blir eg nesten nødt til å kjøpe uansett. Nekrotisk Invisition låter jo maskingevær så det holder. *Rrrraatatatattatatkakakakaratatatatatat*

 

Beste som har skjedd Norge sidan Kvist.

 

Edit: Skarptromma her er jo verdt halve plata i seg sjølv. Dæven. <3

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hard rock: Kiss, AC/DC, Guns'n'Roses, Led Zeppelin.

Heavy Metal: Black Sabbath, Iron Maiden.

 

Det blir jo helt feil ! Kan ikke si at AC/DC er Hard Rock.. AC/DC er klassisk rock.. Sabbath heller mere mot metal enn Heavy metal

 

Hard Rock : Deep Purple, Zeppelin, Guns'n'roses

Metal : Sabbath, Skid Row, Alice In Chains

Heavy Metal : Black Label Society, Ozzy, Metallica, Maiden

 

Hvertfall sånn jeg ville satt det.. Men AC/DC er ikke hard rock ! :p

 

Norske Band :

Susperia (må vel være det beste norske bandet, spesielt Vindication albumet.. Mange bra sanger derfra og også mange fete fra Unlimited !)

 

Satyricon (Volcano albumet er fett !)

 

Pagan's Mind (ifra der jeg bor faktisk :cool: )

 

Inquested (fett Heavy Metal band ! www.inquested.com)

Lenke til kommentar
Black Sabbath var først.

6587305[/snapback]

 

Agree! Sabbath står for meg fram som det første metall bandet.

6587335[/snapback]

 

Black sabbath var det første jeg hørte innen metal.

Far mi var/er stor fan :) så når han hørte på sine lp plater så hørte jeg også^^

Så har det bare utviklet seg videre for meg :p

Lenke til kommentar

Begrepet "Heavy Metal" kom fra en radiovert etter han hørte Jimi Hendrix - Purple Haze.

 

Hvem som var den første kan diskuteres, Cream brukte tritonus (såkalte djevelens intervall som Sabbath senere også benyttet seg av) og spilte relativt tung musikk, Black Sabbath og Led Zeppelin er også nevnt. Deep Purple kan da umulig regnes som det første, da Led Zeppelin og Black Sabbath var tidligere og spilte tyngre musikk.

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at Purple ble regnet som det første metal bandet. Og WildChild90, Metallica ligger i thrash delen, hvertfall om en ser det fra de tidligere albummene.

6587384[/snapback]

 

 

Purple har ikke vært Metal, det er Hard Rock.. Metallica's første album er litt trash ja. Men at et album av 9 er trash holder ikke til å kunne kalle et band thrash.. Lightning albumet er ikke thrash og heller ikke Puppets eller noen av de andre.. Kill 'em All er thrash og det er det eneste :)

 

Første Metal bandet vil jeg si var Ozzy.. Sabbath er vel mere myk metal :p men de var med på å gjøre sakene mere heavy ja, det er det ingen tvil om ! :)

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at Purple ble regnet som det første metal bandet. Og WildChild90, Metallica ligger i thrash delen, hvertfall om en ser det fra de tidligere albummene.

6587384[/snapback]

 

 

Purple har ikke vært Metal, det er Hard Rock.. Metallica's første album er litt trash ja. Men at et album av 9 er trash holder ikke til å kunne kalle et band thrash.. Lightning albumet er ikke thrash og heller ikke Puppets eller noen av de andre.. Kill 'em All er thrash og det er det eneste :)

 

Første Metal bandet vil jeg si var Ozzy.. Sabbath er vel mere myk metal :p men de var med på å gjøre sakene mere heavy ja, det er det ingen tvil om ! :)

6590726[/snapback]

:!:

 

Metallica sine første 3-4 er så thrash som det blir!

 

Ozzy startet jo ikke solo før 79. Mange metalband som kom før det... :roll:

Lenke til kommentar

Metallica sine første 3-4 er så thrash som det blir!

 

Ozzy startet jo ikke solo før 79. Mange metalband som kom før det... :roll:

 

JEG mener at det var det første Metal bandet, du kan mene no annet, men det er min mening..! :)

 

Metallica's 3-4 første er f*en ikke det du kaller "så thrash som det blir" Så thrash som det blir er Slayer o.l band som det.. Metallica har et album jeg vil si at kanskje kan kvalifiseres som thrash og det er Kill 'em All, Ride The Lightning er ikke thrash, men metal. Master of Puppets er enda lengre unna thrash, og hvertfall ikke Justice For All..! Sanger som "Creeping Death", "Master of Puppets", "Ride The Lightning", "Harwester of Sorrow", "Disposable Heroes" kan ikke kalles thrash ! Hvis du fortsatt mener det syns jeg du skal høre på sangene et par ganger til nøye..

Lenke til kommentar

Metallica sine første 3-4 er så thrash som det blir!

 

Ozzy startet jo ikke solo før 79. Mange metalband som kom før det... :roll:

 

JEG mener at det var det første Metal bandet, du kan mene no annet, men det er min mening..! :)

Dette handler ikke om min eller din mening, men relativt objektive fakta.

Metallica's 3-4 første er f*en ikke det du kaller "så thrash som det blir" Så thrash som det blir er Slayer o.l band som det..

Metallica, sammen med Slayer, Exodus, Anthrax og noen band til var med på å definere thrash metal på 80'-tallet. Ride the Lightning og Master of Puppets er thrash metal mesterverk, som har betydd veldig mye for sjangeren. Riffinga, vokalen, og hele lydbilde er thrash! Hva er IKKE thrash med det?

Metallica har et album jeg vil si at kanskje kan kvalifiseres som thrash og det er Kill 'em All, Ride The Lightning er ikke thrash, men metal.

Feil, det er begge deler, nemlig thrash metal!

Master of Puppets er enda lengre unna thrash, og hvertfall ikke Justice For All..! Sanger som "Creeping Death", "Master of Puppets", "Ride The Lightning", "Harwester of Sorrow", "Disposable Heroes" kan ikke kalles thrash ! Hvis du fortsatt mener det syns jeg du skal høre på sangene et par ganger til nøye..

Har hørt de nevnte låtene haugevis av ganger, og det er thrash metal all the way!

 

 

On-T: Noen som vet om noen bra Norske thrash metal band? (Ikke si Aura Noir.:()

Lenke til kommentar

Trash The Graveyard, skikkelig rølpete feita thrash, veldig Slayer inspirert og vistnok også Celtic Frost(har ikke peiling på dette bandet *neste på agendaen*) inspirert. Eneste av thrash fra Norge som jeg har hørt som er en viss kvalitet over. Men er dog rimelig vanskelig å få tak i det, er vel 100 eksemplarer av en demo ute å går, alle håndutdelt.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
Sabbath heller mer mot Hard Rock spør du meg, samme med Led Zeppelin. Noen som har formening om hva det første ordentlige metal-bandet var?

6587296[/snapback]

Judas Priest var det første ordentlige Heavy-Metal bandet. Alle før dem var Hard-Rock band med enkelte Heavy Metal låter. For å sitere en eller annen lur fyr:

Sabbath is Heavy, Priest is Metal

 

Uansett... Norske band... Enslaved! Faen til bra band må du lete lenge etter. Voices og Vision fra Monumension er kanskje noen av de to beste sangene på noen metalplate rett etter hverandre.

 

Utenom det... Gorgoroth, Immortal, Mayhem, Darkthrone, Molested, 1349, Red Harvest... Mange bra norske metal-band.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...