Gå til innhold

Metalband fra Norge - Diskuter og anbefal


xersess

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
angående tnt vil jeg si de er Amerikansk Heavy Metal.. i samme gate som WASP f.eks.

6568374[/snapback]

Hadde det ikke vært at WASP er 100x tyngere enn TNT hadde det kanskje vært lett å være enig med deg.

6569282[/snapback]

 

jeg sa ikke det var likt.. jeg sa det var i samme gate som de.. og WASP er ikke 100x tyngre heller..

Lenke til kommentar
Helt idiotisk å si at ETT band startet heavy metal. Like dumt som å si at thrash metal ble oppfunnet av Slayer og Metallica alene.

 

Sjangerutvikling er en naturlig utvikling. Under 60/70 tallet ble flere og flere band litt tyngre og tyngre. Særlig innen den psykedeliske rocken. Jimi Hendrix var forøvrig verdens første artist der beskrivelsen "Heavy metal" ble brukt(var i en konsert-review.). Ting skjer gradvis.

 

Og som sagt: metal og hard rock er ikke nødvendigvis motsetninger.

6569190[/snapback]

Black Sabbath ansees av veldig mange som det første heavy og doom metal bandet. F.eks i "Metal: A Headbangers Journey" er det noen som påstår noen forskjellige band, mens de fleste sa Black Sabbath, som ble en slags konklusjon på akkurat det. Også på scream-forumet var det en tråd om "det første metal bandet" engang, og der sa omtrent alle Black Sabbath. Noen må faktisk være først, sånn er det bare, selv om det er en naturlig utvikling.

 

Jeg har forøvrig ikke sagt at hard-rock og heavy metal er motsetninger (de ligger jo faktisk veldig nærme hverandre sett i et stort perspektiv), men de er heller ikke det samme. Det finnes band som er i grenseland. Og jeg spør igjen, hvilke album/låter skal jeg høre av Led Zeppelin for å bli overbevist om at det er metal?

 

Edit: Leifleif.

Endret av H4ngm4N
Lenke til kommentar

Immigrant Song er heavy.

 

Forøvrig så har et eller annet Slayer-medlem sagt noe ala. "Some of Zeppelins songs are seriously heavy!".

 

Er mange band, særlig fra 70-tallet som faller på både hard rock og metal. (Strengt tatt syens jeg hard rock er et teit begrep da det sier meg ca. INGENTING, altså... både Linkin Park, Pink Floyd, Mudwayne og Kiss blir kalt dette. Hva er likheten mellom disse bandene, at de bruker elgitar?)

Lenke til kommentar
Immigrant Song er heavy.

 

Forøvrig så har et eller annet Slayer-medlem sagt noe ala. "Some of Zeppelins songs are seriously heavy!".

 

Er mange band, særlig fra 70-tallet som faller på både hard rock og metal. (Strengt tatt syens jeg hard rock er et teit begrep da det sier meg ca. INGENTING, altså... både Linkin Park, Pink Floyd, Mudwayne og Kiss blir kalt dette. Hva er likheten mellom disse bandene, at de bruker elgitar?)

6574521[/snapback]

Har hørt Immigrant song nå, og står fast på mitt.

 

Hard rock: Kiss, AC/DC, Guns'n'Roses, Led Zeppelin.

Heavy Metal: Black Sabbath, Iron Maiden.

Lenke til kommentar
Beste norske metallband er Mayhem, gråådig namnam <3

 

Ellers kommer bandet til schau, Cumshots ganske høyt. ^^

6574854[/snapback]

Jente som liker Mayhem, hoho :love:

6575226[/snapback]

 

 

Hihi, skal vi gifte oss?

:love:

6577581[/snapback]

Bare hvis hellhammer vil vie oss :p

6578349[/snapback]

 

Bare om da? :cry:

Jeg som trodde avataren min skulle sjarmere alle i senk! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...