Gå til innhold

Tribute til TestamenT


ZprMario

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle poste en video jeg nylig fant på google video, og samtidig hedre et band jeg synes får litt lite oppmerksomhet. (PS; det er ikke jeg som har lagt den ut på nett, så evt. copyright saker vil jeg helst ha meg frabedt :p . "I'm just spreading the word"...)

The New Order (Live In London 2005)

Klippet er tatt fra Testament Live In London DVD, spilt inn i mai 2005, med alle de originale medlemmene fra bandet. Riktignok spiller John Tempesta trommer på første halvparten av showet (inkl. den låta), og Louie Clemente resten (den originale Testament trommisen, slutta i Testament tidlig på 90-tallet, og har ikke spilt trommer siden han ble spurt om å bli med på turneen i 2005! :ohmy: ). Har DVD'en selv, og kan absolutt anbefales, liker du heavy/thrash-metal og av en eller annen grunn ikke har hørt mye av dette bandet, så går du virkelig glipp av noe, etter min mening da.

 

Uansett, Testament vil jeg si ligner mye på tidlig Metallica, Megadeth, Slayer og den gjengen der, men synes de har flere låter som er i særklasse. Alex Skolnick, lead gitaristen, joinet bandet da han var 16 år, og spilte inn den første plata (The Legacy) ikke så lenge etterpå. Chuck Billy har etter min mening den beste vokalen av thrash-metal vokalistene, få klarer å matche han, og han blir egentlig bare bedre og bedre etter min mening. Han hadde også i tidlig år 2000 fått diagnosert kreft, mistet alt håret osv. Men han klarte å overvinne det, kom seg tilbake i bandet igjen og la ut på turne. R E S P E C T! :yes:

 

Vil anbefale å sjekke ut plater som The Legacy, The New Order, Practice What You Preach, The Ritual, The Gathering, First Strike Still Deadly (alle klassikerne men i nye opptak, krystall-klar lyd). Det er hovedsaklig "thrash-albumene", de har også flere, men de bevegde seg mer over i Death Metal senere på 90-tallet etter at Skolnick, Clemente og Christian forsvant, en sjanger som ikke er min favoritt, men noen vil vel helt sikkert anbefale disse albumene også. Uansett, hyller jeg bandet for å fortsatt være i gang etter så mange år, og de høres faktisk bedre ut enn noen gang etter min mening. Rykter går også om et kommende album i nærmeste framtid, jeg vil i alle fall være den første til å kjøpe dette når det kommer ut.

old-testament.jpg

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:) Glad noen likte det! Old school, yeah!

 

Edit; Bare som en kuriositet, det norske black/thrash bandet Susperia var oppvarmingsband på London konserten, og gitarist Eric Peterson har i den anledning en Susperia skjorte på seg under konserten. Kult!

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Kan også legge til noen flere videoer, dette blir jo tross alt en slags samletråd for Testament, så...

Burnt Offerings (live fra Wacken 2003) (m/ Steve DiGiorgio på bass)

Into The Pit (fra Thrash of the Titans, legg merke til Chuck uten hår :( )

Over The Wall (musikkvideo)

Practice What You Preach (musikkvideo)

Low (musikkvideo)

Trial By Fire (musikkvideo)

 

I alle fall noe... noe dårlig lydkvalitet på en del av de, men for en "die hard" fan spiller det vel kanskje ikke så stor rolle :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Beklager å bumpe en gammel tråd, men den beste låta fra Testament - Live In London har nå blitt lagt ut på youtube, så må bare poste den også... (min mening selvfølgelig...):

Testament - Sins Of Omission

 

Her er også en til, men nokså laber lydkvalitet desverre:

Testament - The Preacher

 

Og til sist men ikke MINST! Practice What You Preach, med den beste gitarsoloen? + den originale trommisen, i TOPP lydkvalitet!

Testament - PPWYP

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Vel, jeg ville i alle fall kjøpt First Strike Still Deadly, det er så og si en "samle-cd" med det beste fra de to første albumene (The Legacy og The New Order), men i krystallklare opptak, anno 2000. I tillegg mye bedre tromming, og gitarlyd. Men ellers så vil jeg anbefale klassikerne, de to første som jeg nevnte, i tillegg til Practice What You Preach og The Gathering. De har også noen andre mer "death metal" album som kom ut etter at Skolnick (lead gitaristen) og Clemente (trommisen) ga seg i '94, de er og bra, men ikke helt "Testament" slik jeg ser de i alle fall, som er straight thrash....

 

Yey, enda en låt,

Testament - Electric Crown

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sorry for å bringe denne opp igjen, men fant enda en låt ute på youtube, "Trial by Fire", en av de beste live versjoner jeg har hørt av låta, fra samme konsert som tidligere... Verdt en lytt/kikk :thumbup:

 

http://www.youtube.com/watch?v=yKKT90iiObo&search=testament

 

Og, som om ikke det var nok; Disciples of the Waaaaaaatch!:

http://www.youtube.com/watch?v=fAiZIWuP_BY...ent%20disciples

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Fy faen, jeg elsker Testament! Det er thrash metal på sitt beste! Sanger som Souls of Black, Alone in the Dark, More Than Meets the Eye og Into the Pit er fantomsanger. I tilegg har vi Instrumentalen Musical Death, som består av nydelige gitarsoler.

Men min favoritt av Testament-sangene er The Legacy! Nydelig sang, som har alt som trengs!

 

Veldig bra å se at det er andre som liker Testament. Jeg synes at de er en smule undervurdert. Eller kanskje ikkje undervurdert, men de fortjener så mye mer respekt og credit for det de har gjort. Det er synd at det ikke er en "Big Five" isteden for "Big Four"(Metallica, Slayer, Anthrax og Megadeth). Jeg synes Testament er mye bedre enn Megadeth og Anthrax...men det er min mening.

Chuck Billy er den beste vokalisten i thrash metal-genren, etter min mening. James Hetfield fra Metallica er god og, men Chuck er best. Alex Scholnick er sinnsykt god på gitar, mens trommene sitter som et skudd! Nå har de vel fått Paul Bostaph, tidligere Slayer-trommis med i bandet...Han spiller så sykt bra på The Formation of Damnation!

 

Men hva er deres favoritter? Jeg vil gjerne se om det er sanger jeg ikke har hørt enda, som er verdt å høre...

 

TESTAMENT ROCKS! :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...