Gå til innhold

Skateboardkaféen - Løst og fast om skating


Anbefalte innlegg

Gjest Medlem-148998

Har skata ca. 1 år og 2 måneder til sammen. 3 sesonger =)

 

Kan fs og bs pop shove-it i alle stance, samme med 180´er. Kan også kickflip, heelflip, varial flip, fakie kickflip, fakie heelflip, fakie varial flip, bs bigspin, fakie bigspin, ollie opp på 3paller, og litt sånn forskjellig:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har skata et par år nå, og har ikke tenkt å slutte med det samme!

jeg brukte veldig lang tid på å lære meg ollie, og veeeldig lang tid på kickflip. Men etter det så har jeg lært meg triks lynraskt!

 

Gidder ikke å ramse opp alle triksene jeg kan men her er de jeg gjør mest:

Ollie

Kickflip

Heelflip

360 Flip

Hardflip

inward heelflip

forskjellige manuals

nosegrind (konge triks! :D)

nollie heelflip

Halfcab kick/heelflip

Bs cab heelflip (deilig triks)

fakieflip

fakie 360flip

pop-shove it med tailgrab

FS popshove-it (klart 43 på rad :p)

pressure flip

varial heelflip

++

 

 

Ganske sikker på at jeg tar alle de triksene iløpet av en session.

 

Noen som har no tips på hvordan man kan forbedre spenst innen skateing? Tar ollie over 5 brett, men kickflip klarer jeg bare 2 og resten av triksene er ikke så høye de heller "/

 

Henger meg på denne tråden jeg! snakkes! :D;)

Lenke til kommentar

Når det gjelder Kickflip og høyde så er det vel bare å forbedre teknikken. Klarer du å hoppe over fem brett med ollie, så har du jo litt å gå på. Det kan kanskje funke å sette forfoten lengre bak på brettet for høy kickflip.

 

Har ikke noen tips når det gjelder generell spenst, men god teknikk er viktig også for å komme høyt. Se på videoer etc hvor skaterene plasserer beina på brettet etc og se om det kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Når det gjelder Kickflip og høyde så er det vel bare å forbedre teknikken. Klarer du å hoppe over fem brett med ollie, så har du jo litt å gå på. Det kan kanskje funke å sette forfoten lengre bak på brettet for høy kickflip.

 

Har ikke noen tips når det gjelder generell spenst, men god teknikk er viktig også for å komme høyt. Se på videoer etc hvor skaterene plasserer beina på brettet etc og se om det kan hjelpe.

 

 

Takk! Skal prøve dette ;)

 

Hvis noen har andre tips så bare si ifra! :D

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har skatet i mange år men holder på å slutte nå da :( Orker ikke å ramse opp triksene :p

Morsom sport altså :)

 

jeg skater litt men jeg har problemer med pop-shove it jeg lander alltid med en fot :(

 

kan 4 triks

 

ollie

fakie ollie

nose manual

manual

 

men pop-shove it sliter jeg med noen tips?

Tror nok at du bare trekker deg. Ikke pop trikset så mye men hopp høyt selv ;)

Lenke til kommentar
Jeg har skata et par år nå, og har ikke tenkt å slutte med det samme!

jeg brukte veldig lang tid på å lære meg ollie, og veeeldig lang tid på kickflip. Men etter det så har jeg lært meg triks lynraskt!

 

Gidder ikke å ramse opp alle triksene jeg kan men her er de jeg gjør mest:

Ollie

Kickflip

Heelflip

360 Flip

Hardflip

inward heelflip

forskjellige manuals

nosegrind (konge triks! :D)

nollie heelflip

Halfcab kick/heelflip

Bs cab heelflip (deilig triks)

fakieflip

fakie 360flip

pop-shove it med tailgrab

FS popshove-it (klart 43 på rad :p)

pressure flip

varial heelflip

++

 

 

Ganske sikker på at jeg tar alle de triksene iløpet av en session.

 

Noen som har no tips på hvordan man kan forbedre spenst innen skateing? Tar ollie over 5 brett, men kickflip klarer jeg bare 2 og resten av triksene er ikke så høye de heller "/

 

Henger meg på denne tråden jeg! snakkes! :D;)

Hvor lenge har du skatet?

Lenke til kommentar

noen som vet hva som egentlig er lettest av kickflip og heelflip, personlig synes jeg at heelflip virker lettere er mye nærmere og lande heelflip enn det når jeg prøver på kickflip

 

EDIT: nå når jeg tenkte jeg skulle bestile nye truckere så gikk jeg inn på 50-50

men når jeg kom til handlekurven så kom det opp 1stk så det jeg lurer på får jeg bare den ene truckeren eller er det to?

177987.jpeg

Endret av Svampebob
Lenke til kommentar
noen som vet hva som egentlig er lettest av kickflip og heelflip, personlig synes jeg at heelflip virker lettere er mye nærmere og lande heelflip enn det når jeg prøver på kickflip

 

EDIT: nå når jeg tenkte jeg skulle bestile nye truckere så gikk jeg inn på 50-50

men når jeg kom til handlekurven så kom det opp 1stk så det jeg lurer på får jeg bare den ene truckeren eller er det to?

177987.jpeg

Kickflip er lettere å safe. Lær kickflip først ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skata i 4 år før kneet gikk rett vest.. Nå skal jeg begynne igjen. Gleder meg som en unge.

Før jeg slutta kunne jeg en god del, her er noen av de:

Kickflip

Heelflip

Varial Kickflip

Fs flip

Bs flip

Pop Shove-it

Nollie

Fakie Shove-it

Fakie Flip

Crooked grind

Nosegrind

Lip slide

+++++

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...