Gå til innhold

Bill Gates "gir" seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvom Bill Gates ikke kan ta all æren for at vanlige folk i dag bruker datamaskiner kan han ta en del. Selvsagt trenger ikke beintøffe linux-1337z Bill Gates, men for veldig mange har Windows åpnet opp for datamaskiner hos mannen i gata.

 

Og foresten, Windows funker jo glimrende.

 

Håper i det minste at han fortsetter som en sånn bedreviter, og ikke trekker seg helt tilbake. Bill er sjefen.

Endret av Zlimy
Lenke til kommentar
Uten Bill Gates hadde ikke jeg eller du sittet her og chattet. Kanskje på ett ræva unix system kanskje. Vi har mye å takke han for .

6318163[/snapback]

:blink: Kor i alle dagar har du den forestillinga ifrå? På kva måte har Bill Gates æra for dette?

 

Kay

6318572[/snapback]

 

Han kan ta æren for mye han.

Lenke til kommentar
Uten Bill Gates hadde ikke jeg eller du sittet her og chattet. Kanskje på ett ræva unix system kanskje. Vi har mye å takke han for .

6318163[/snapback]

:blink: Kor i alle dagar har du den forestillinga ifrå? På kva måte har Bill Gates æra for dette?

 

Kay

6318572[/snapback]

 

Han kan ta æren for mye han.

6318672[/snapback]

Som til dømes? Og eg er spesielt interessert i kva han har gjort i høve til at vi kan site her og snakke saman på ei nettside, som var det Avean meinte vi ikkje kunne ha gjort utan Gates (bortsett frå på det han kallar "ett ræva unix system").

 

Kay

Lenke til kommentar
Uten Bill Gates hadde ikke jeg eller du sittet her og chattet. Kanskje på ett ræva unix system kanskje. Vi har mye å takke han for .

6318163[/snapback]

:blink: Kor i alle dagar har du den forestillinga ifrå? På kva måte har Bill Gates æra for dette?

 

Kay

6318572[/snapback]

 

Han kan ta æren for mye han.

6318672[/snapback]

Som til dømes? Og eg er spesielt interessert i kva han har gjort i høve til at vi kan site her og snakke saman på ei nettside, som var det Avean meinte vi ikkje kunne ha gjort utan Gates (bortsett frå på det han kallar "ett ræva unix system").

 

Kay

6318745[/snapback]

 

Da bør du sette deg ned å lese litt :) Kanskje ikke så dramatisk som han sier det, men joa ganske dramatisk.

Lenke til kommentar

Hadde ikke Gates hadde noen andre. Alt til sin tid. Det var flere igang med pc på den tiden, så det hadde nok skjedd noe. Men Gates kjøpte DOS og hadde en god idè med det.

Det er nytteløst å spekulere i hva som hadde skjedd uten Gates og Co, men kanskje hadde det vært verre, kanskje bedre.

 

Alt i alt har Windows gjort mye bra for mennesket.

Lenke til kommentar
det var han som skapte microsoft og lagde det første windows OS'et :)

Det er vel ei kjent sak. Men kor nyskapande var eigentleg Windows når det kom i 1985?

 

uten hans insiativ hadde menneskeheten logge et godt stykke lenger tilbakei evolusjonen :)

6318882[/snapback]

No reknar eg med at du tullar. :)

 

 

Altso, det er ingen grunn til å tvile på at Microsoft har hatt stor suksess, og fått mange ting "ut til massene". Men som Dinsdale seier, om det ikkje hadde vore dei, hadde det vore nokon andre. Slik fungerar kapitalisma. Eg synest det er mykje meir interessant å vurdere kva bidraget deira har vore i høve til nyskaping. Og då kan det hende de får eit anna perspektiv på korleis verda hadde vore om nokon andre hadde hamna i Microsoft sin posisjon (spesielt Macintosh eller Amiga KUNNE ha vore der).

 

Novel, eg kjem uansett ikkje til å takke Bill Gates. 100 milliardar dollar får vere takk nok.

 

Kay

Lenke til kommentar
det var han som skapte microsoft og lagde det første windows OS'et :)

 

uten hans insiativ hadde menneskeheten logge et godt stykke lenger tilbakei evolusjonen :)

6318882[/snapback]

Kanksje kanskje ikke....

 

Var ikke Apple en større bedrift enn MS en stund?

Men tenk hvis Bill hadde daua, eller blitt noe annet, og MS ikke hadde vert i dag, Vi hadde kanskje sittet her nå, men med helt annen programvare. Kankje hadde det vert mye bedre, eller kanskje mye dårligere. Vanskelig å hvite..

Lenke til kommentar
Uten Bill Gates hadde ikke jeg eller du sittet her og chattet. Kanskje på ett ræva unix system kanskje. Vi har mye å takke han for .

6318163[/snapback]

Nei, uten mr Gates ville vi nok sittet her og brukt Mac hele gjenget! huff det ville vært et rent helvete :!:

 

Nei, mr Gates burde vært pensjonert allerede på 70-tallet, mener nå jeg... Har ikke mye å takke han for...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...