Gå til innhold

Filmer du ALDRI vil se igjen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så The Kingdom i dag.... skuffendes :(

Likte cinematografien og klippingen. Noen av actionsekvensene fungerte også bra.

 

Enig, liker ikke saw filmene, syns de er direkte dårlige. Søppel, spør du meg.
Den første er bra. Film nummer tre og utover er regelrett søppel, ja. Endret av Computerwelt
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford. Satan for et langdratt makkverk av en film. Skal riktignok sies at både Brad Pitt og Casey Affleck gjør en god jobb, men det holder bare ikke når filmen suger. Totalt forutsigbar og den siste timen/halvtimen så ventet jeg bare på slutten som aldri så ut til å komme.

Lenke til kommentar
De fleste norske filmene ser jeg aldri igjen. Kristin Lavransdatter osv. Norske filmer som minner om T E A T E R E T blir sjeldent klassikere i mine øyne. Beklager, mine kjære landsmenn ;)

Ingenting å beklage...

Det skulle vært flere som deg...

Kristin Lavransdatter er en skamplett i norsk filmhistorie...

Lenke til kommentar

Resident Evil: Extinction

 

Jeg visste før jeg så den at den kom til å være dårlig, men SÅ sjokkerende dårlig var jeg virkelig ikke forberedt på. Dette er et hån mot Resident Evil navnet, og jeg håper regissøren sitter i en krok og skammer seg akkurat nå.

 

Ting som gjorde at denne filmen er så mye dårligere enn de tidligere RE filmene:

 

 

- Claire Redfield navnet er bare slengt på en person, og hun har ikke en veldig stor rolle i det hele tatt.

- Albert Wesker ligner på Eminem.

- Et vanlig gjerde klarer å holde tusenvis av zombier ute fra den "hemmelige" basen.

- Absolutt ingen av områdene i filmen har noen som helst tilknytning til noen av spillene.

- Mangel på action gjorde at filmen rett og slett ble kjedelig.

- Det legges opp til en 4'er.

 

 

 

Personlig syns jeg den første filmen har litt sjarm, selv om det absolutt ikke er noe mesterverk. Den har i det minste med elementer som har tilknytning til spillene, noe som er positivt.

Lenke til kommentar

Filmer jeg aldri skal se igjen og angrer bittert på at jeg slet meg gjennom i første omgang:

 

* Norske skrekkfilmer. De er overhodet ikke nifse i det hele tatt, bare utrolig langtrekkelige, tåpelige klisjéfylte drittfilmer.

* Hollywood-remakes. Eller rettelse, stort sett alt Hollywood lager. Har liksom sett alt før.

* Oscarvinnere. Bortsett fra Titanic husker jeg ikke en eneste Oscarvinner jeg faktisk liker.

* Seriøse filmer. Her har jeg alltid trodd film er ren underholdning som skal underholde deg en time eller to. Så feil kan man ta. Nå er det budskap, moral og alt mulig slik dritt i svært mange filmer. (lavmålet var Jeepers Creepers 2 der han som lagde den forklarte at "den forklarer at de svake kan vinne om de står sammen" eller noe sånt tull. Hallo, vi snakker om en demon som kverker en drøss folk uten mål og mening, og filmen har et budskap?

* Oppfølger ¤4 og oppover. Vi. Har. Sett. Det. Før! Den andre kan til nød være bra, og er serien usedvanlig bra kan den tredje godtas. Men fire filmer med nøyaktig samme historie og nøyaktig samme folk? Nei takk.

*"Viktige" filmer. "Denne filmen er viktig fordi...", "Årets viktigste film." og så videre. Nei, film er underholdning!

* Filmer av Uwe Boll. Fyren aner tydeligvis ikke hvordan man slår på en konsoll og tror xboks er en kjønnssykdom, så hvorfor lage en karriere av filmer basert på spill?

Lenke til kommentar
Last House on the Left. Gammel film...

 

Ellers gruer jeg meg til å se Saw 3. Blir så skremt av slike filmer. Men se den skal jeg uansett. ;)

 

Last House on the Left er en av mine favorittfilmer. Ingen annen film som har rørt opp så mye følelser i meg som den filmen. Og "gammelt" er relativt. Synes ikke en film fra '72 er så gammel at den blir vanskelig å se på.

 

Og angående Saw så er jeg enig. Møkkafilmer som jeg aldri skal se igjen. Ikke fordi de er "ekle og jævlig å se på", for jeg har sett verre shit enn det. Mer fordi de er noe så hinnsides dårlige.

Lenke til kommentar

Tror jeg så Transformers i går, men er ikke sikker. GReit det stod "Transformers" på coveret, det handler om roboter (og de er svært små i forhold til før) som forvandler seg til kjøretøy og lederen for de snille het Optimus Prime, men bortsett fra det har det ingenting med gode, gamle Transformers å gjøre. Shia LeBouf er enda mer irriterende enn jeg hadde regnet med, historen er direkte latterlig, ingen av robotene minner om de originale robotene (kanskje bortsett fra Optimus) og da jeg etter noe som føltes som en evighet endelig slo av var jeg fremdeles bare halvveis. Maken til voldtekt av en gammel franchise skal man lete lenge etter. Sikkert bra film for folk som elsker bra effekter og ikke har noen anelse om hva Transformers er, men for oss gamle fans er det bare trist. Det er på mange måter som Die Hard 4, Terminator 2 og oppover, Alien vs Predator og alt det der. Vi driter i fansen og lager filmer for massene for å tjene mer penger. :(

Lenke til kommentar
Det er på mange måter som Die Hard 4, Terminator 2 og oppover, Alien vs Predator og alt det der. Vi driter i fansen og lager filmer for massene for å tjene mer penger. :(

 

Hva med T2?

 

Når du sa at du omtrent ikke har likt en vinner av Oscar for beste film, sjekk ut denne listen. (Alle beste film oscarpriser fra 1927)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...