Gå til innhold

Filmer du ALDRI vil se igjen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I følge den er det bare Rocky, Exorsisten, Nattsvermeren, Hjortejegeren, Titanic og Braveheart jeg faktisk har likt av vinnerne jeg har likt, og da snakker vi samlet fra 1927 og oppover. ;)

 

T2? Grei nok film i seg selv, men milevis unna den første. Den første er ganske enkel. Robot fra fremtiden sendes til fortiden for å kverke en dame og har ingen problemer med å drepe alle andre som kommer i veien. Det er hele historien. Den er brutal, voldelig og ikke akkurat noe for barn, for å si det mildt.

 

T2 derimot kom ut som en tegneserie du fant i bladhyllen på Rema. Det sier jo sitt om hvem den er ment for. Historien er delvis den samme, men nå handler det mye mer om forholdet mellom mor og sønn, forandring av fremtiden og alt mulig sånt tull. Riktignok er det fremdeles en robot på jakt etter mor og sønn (skjønt mest sønn), men på et eller annet vis er det mye mer familievennlig enn den første for å få et større publikum og tjene mer penger. Men det er jo klart, når de satset nesten hundre prosent på dyre effekter måtte de vel tjene inn noen penger der de klarte. ;)

 

Det blir som Aliens Vs Predator og Terminator. Alien ble regnet som den ultimate drapsmaskin, og den første filmen er noe av det nifseste jeg har sett noensinne. Predator på sin side var ikke like skummel, men handlet om en jeger fra verdensrommet som jaktet på de farligste fiendene på jorden for å vise at han er sterkest. Kort sagt kan jeg nevne at en dame og soldat ble angrepet, og mannen slaktet. Damen ble ikke engang skadet da hun ikke var bevæpnet og derfor ble regnet som ufarlig, og Predatoren ville ha mistet ære om den hadde drept henne. Det samme ser vi i Predator 2 på mange områder. I AvP derimot har vi en drøss Alien, en drøss Predator og fint like som minner om de to franchisene den egentlig er basert på. Predatorene kverker jo alt de ser uten noe som inner om ære noe sted, for eksempel. I stedet for jegere er de redusert til hjernedøde idioter. Der Alien og Predator filmene helt klart fortjener minst 18 års aldersgrense kan AvP gjerne hatt 12 år.

Transformers er like ille. Jeg tror jeg så den i går, men er ikke sikker. Navnene på noen av robotene er de samme, Optimus minner vags om den originale Optimus og historien er svært løs basert på originalen, men den er så langt unna de originale Transformers at den gjerne kunne hett noe helt annet uten at det ville gjort noe fra eller til. Det er en flim for massene for å tjene penger, ikke for gamle fans. Trist, men sant.

Lenke til kommentar

Joda, det finnes langt verre filmer.

 

Ilsa - She-Wolf Of The SS: Tortur, litt sex, tortur, litt sex, rulletekster. Tror det var litt handling et sted der et sted, men er ikke sikker.

 

I Will Always Know What You Did Last Summer: Ja, den eksisterer faktisk. Neste blir vel "I Don't Care What You Did Last Summer". :p

 

Scary Movie 2: Fikk nesten pusteproblemer da jeg så den første fordi jeg lo så mye. (så den halv tre om natten etter to andre filmer, men likevel.) Lo ikke en eneste gang i denne. Tredje film var derimot den beste i serien.

 

Lord Of The Rings: Nei, ikke den kjedelige Peter Jackson versjonen. Den originale versjonen. Kort sagt skulle det bli en vanlig film med ekte skuespillere, men dessverre gikk de tom for penger og lagde resten som tegnefilm. Resultatet er en hybrid av dårlig B-film og dårlig tegnet tegnefilm som ikke har skjønt helt poenget med Ringenes Herre.

 

DragonLance: Dragons Of Autumn Twilight: Har over 110 bøker i samlingen, inkludert noen bøker som er ganske vanskelig å få tak i som The Icewall Trilogy og hele Villains serien. Klart jeg gledet meg til filmen, men det var før jeg så den.

 

Dune: Jeg skjemmes på vegne av David Lynch. :p

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Personelig syns jeg No country for old men var litt bedre enn helt greit. Var en god film, fikk ikke noe sånn "wow dette er den beste filmen på mange år" opplevelse ut av den :) Kommer nok ikke til og se den igjen med mindre det blir filmkveld med noen kompisser og de bestemmer seg for og se den, jeg kommer heller ikke til og protestere da :)

Lenke til kommentar

Syns det er litt synd at alle ikke ble like bergtatt av No Country For Old Men (nå ble størsteparten riktignok det, alle kan jo ikke like den). Men det er kanskje bare fordi jeg ble fullstendig lamslått av den. Helt perfekt på alle plan. Tror faktisk jeg skal gå og rate den 10/10 nå.

Lenke til kommentar

Skal vi se, kom på enda flere nå, denne gangen skal jeg holde meg til kun norske filmer:

 

De Dødes Tjern - Herrejesus, greit nok det er en klassiker, men det redder den ikke fra å være helt for jævlig kjedelig. Jeg hadde tom. særemne om bla. denne filmen på VGS, jeg å kompis lo oss skakk enkelte ganger i denne grøsseren pga. hva hovedkarakteren presterte å si.

 

Døden på Oslo S - Havnet også oppi særemnet vi holdt på med, helt forferdelig etter min smak, Harald Eia er en mer troverdig Lena enn jenta som egentlig spilte karakteren. Chip & Dale er større detektiver enn Pelle og Proffen noensinne vil bli.

Endret av Erasus
Lenke til kommentar
Syns det er litt synd at alle ikke ble like bergtatt av No Country For Old Men (nå ble størsteparten riktignok det, alle kan jo ikke like den). Men det er kanskje bare fordi jeg ble fullstendig lamslått av den. Helt perfekt på alle plan. Tror faktisk jeg skal gå og rate den 10/10 nå.

 

Smaken er som baken vettu :)

Lenke til kommentar
Lord Of The Rings: Nei, ikke den kjedelige Peter Jackson versjonen. Den originale versjonen. Kort sagt skulle det bli en vanlig film med ekte skuespillere, men dessverre gikk de tom for penger og lagde resten som tegnefilm. Resultatet er en hybrid av dårlig B-film og dårlig tegnet tegnefilm som ikke har skjønt helt poenget med Ringenes Herre.

Bakshi?

Lenke til kommentar

Hercules in New York. Og de fleste andre Arnold Schwarzenegger filmer jeg har sett... Heldigvis er det ikke så mange... Har klart meg med 4, 3 av dem motvillig på en busstur igjennom Polen. Terminator 2 derimot, som er den 4. filmen jeg har sett med ham er ikke så dum.

Lenke til kommentar
Hercules in New York. Og de fleste andre Arnold Schwarzenegger filmer jeg har sett... Heldigvis er det ikke så mange... Har klart meg med 4, 3 av dem motvillig på en busstur igjennom Polen. Terminator 2 derimot, som er den 4. filmen jeg har sett med ham er ikke så dum.

Haha Hercules in New York har jeg hørt litt om, dette er en film jeg må få med meg! Har hørt at det er en komedie uten like :D

Lenke til kommentar
Hercules in New York. Og de fleste andre Arnold Schwarzenegger filmer jeg har sett... Heldigvis er det ikke så mange... Har klart meg med 4, 3 av dem motvillig på en busstur igjennom Polen. Terminator 2 derimot, som er den 4. filmen jeg har sett med ham er ikke så dum.

Haha Hercules in New York har jeg hørt litt om, dette er en film jeg må få med meg! Har hørt at det er en komedie uten like :D

 

Denne er morsom helt til scenen med grizzlybjørnen, som er ca 25 minutter ut i filmen.

 

Etter det, blir det ufattelig treg og er lite sebar, men den er et godt eksempel på hvor dårlig film faktisk kan bli :)

 

For å si det slik. På klassetur i Polen satte jeg denne på TV-en på bussen, jeg og en annen var de eneste som ikke sovnet under filmen ;)

 

Nå var det på kino for å se In The Valley of Elah, håper den innfrir :)

Lenke til kommentar
Hercules in New York. Og de fleste andre Arnold Schwarzenegger filmer jeg har sett... Heldigvis er det ikke så mange... Har klart meg med 4, 3 av dem motvillig på en busstur igjennom Polen. Terminator 2 derimot, som er den 4. filmen jeg har sett med ham er ikke så dum.

Haha Hercules in New York har jeg hørt litt om, dette er en film jeg må få med meg! Har hørt at det er en komedie uten like :D

Nja, jeg ble mettet etter 5 min. :p Men selvfølgelig, om du liker det..! hehe... Eneste som var ganske morsomt, som jeg fikk med meg, var da Hercules ser en filmplakat av seg selv. Men husker ikke når i filmen det er...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...