Gå til innhold

TEST: Avast! 4 Home Edition


Anbefalte innlegg

At oversettelsen er dårlig er ingen overraskelse. Jeg tipper at dette er gjort av en frivillig "entusiast". Og både erfaring og statistikk viser at gjennomsnittsnordmannen har elendig grammatikk og språkforståelse. Avast burde tatt seg bryet med å sørge for at oversettelsen holder en viss kvalitet.

 

[...]

6293922[/snapback]

Det er sannsynligvis oversatt av en amerikaner som har lært seg norsk på en uke over internett. :p

 

Hmmm... Norton Internet Security 2005 er så ressurskrevende at jeg er ute etter noe nytt. Gratis er fint, duh. Laster nå ned Avast 4, ZoneAlarm og SpybotS&D.

 

Noen innvendinger til den kombinasjonen? Andre gratisprodukter som heller er å anbefale? Noe jeg mangler?

6294055[/snapback]

Jeg bruker Avast kombinert med ZoneAlarm på en av pc-ene, og det funker fint etter min erfaring. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha dratt meg i håret utallige ganger av drittvirusprogrammet Northon som ikke klarer å slette virus selv (må avslutte prosessen og slette selv i mange tilfeller), så gikk jeg over til Avast og gud så gla jeg er for det!

 

Å nevne at GUI er litt for avansert på en side som HW med 70-80 nerder er vel ingen vits, men det er min mening.

 

Annbefales!

 

BTW Jeg har ikke blitt spurt om reinstall etter 60 dager når jeg fikk min key tror jeg :hmm: Men en slik key er uansett fort gjort å skaffe...

 

Edit: Kombinert med Opera (og sikkert FireFox) har jeg ikke hatt et eneste virus det halvåret selv med brannmur både i routern og i windows avslått...

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
Etter å ha dratt meg i håret utallige ganger av drittvirusprogrammet Northon som ikke klarer å slette virus selv (må avslutte prosessen og slette selv i mange tilfeller), så gikk jeg over til Avast og gud så gla jeg er for det!

 

Å nevne at GUI er litt for avansert på en side som HW med 70-80 nerder er vel ingen vits, men det er min mening.

 

Annbefales!

 

BTW Jeg har ikke blitt spurt om reinstall etter 60 dager når jeg fikk min key tror jeg :hmm: Men en slik key er uansett fort gjort å skaffe...

 

Edit: Kombinert med Opera (og sikkert FireFox) har jeg ikke hatt et eneste virus det halvåret selv med brannmur både i routern og i windows avslått...

6294552[/snapback]

Har hatt avst nå i ca. 1,2 år og er fortsatt stor fornøyd med det. har ikke hatt et eneste virus på den som den ikke har opplyst om og fjernet....eller så kjører jeg FF og windows firewall, men den er litt irriterende for det funker ikke å åpne porter i den (så vidt jeg vet). har vurdert å gå over til zonealarm, men jeg finner det vanskelig å bruke :)

Lenke til kommentar
Etter å ha dratt meg i håret utallige ganger av drittvirusprogrammet Northon som ikke klarer å slette virus selv (må avslutte prosessen og slette selv i mange tilfeller), så gikk jeg over til Avast og gud så gla jeg er for det!

 

Å nevne at GUI er litt for avansert på en side som HW med 70-80 nerder er vel ingen vits, men det er min mening.

 

Annbefales!

 

BTW Jeg har ikke blitt spurt om reinstall etter 60 dager når jeg fikk min key tror jeg :hmm: Men en slik key er uansett fort gjort å skaffe...

 

Edit: Kombinert med Opera (og sikkert FireFox) har jeg ikke hatt et eneste virus det halvåret selv med brannmur både i routern og i windows avslått...

6294552[/snapback]

Har hatt avst nå i ca. 1,2 år og er fortsatt stor fornøyd med det. har ikke hatt et eneste virus på den som den ikke har opplyst om og fjernet....eller så kjører jeg FF og windows firewall, men den er litt irriterende for det funker ikke å åpne porter i den (så vidt jeg vet). har vurdert å gå over til zonealarm, men jeg finner det vanskelig å bruke :)

6294719[/snapback]

 

Går fint ann å åpne porter i WF, men det er mye mer knotete enn med eksempelvis ZoneAlarm, som du forsåvidt konfigurerer ettersom du bruker det (om jeg ikke husker feil) så det er langt enklere enn WF!

Lenke til kommentar
Etter å ha dratt meg i håret utallige ganger av drittvirusprogrammet Northon som ikke klarer å slette virus selv (må avslutte prosessen og slette selv i mange tilfeller), så gikk jeg over til Avast og gud så gla jeg er for det!

 

Å nevne at GUI er litt for avansert på en side som HW med 70-80 nerder er vel ingen vits, men det er min mening.

 

Annbefales!

 

BTW Jeg har ikke blitt spurt om reinstall etter 60 dager når jeg fikk min key tror jeg :hmm: Men en slik key er uansett fort gjort å skaffe...

 

Edit: Kombinert med Opera (og sikkert FireFox) har jeg ikke hatt et eneste virus det halvåret selv med brannmur både i routern og i windows avslått...

6294552[/snapback]

Jeg synes Norton fungerer greit, bortsett fra at det krever en del ressurser, og at det ikke er gratis.

 

Jeg bruker Norton på "hoved PC-en", og har hatt god erfaring med det. Jeg skaffet meg Avast på to andre maskiner, fordi de ikke hadde så mye ressurser å ta av, og for å slippe å betale abonementfornyelse på alle PC-ene. Har hatt super erfaring med det og. :)

Lenke til kommentar

Avast! er et topp antivirusprogram som jeg har brukt siden 2004 da jeg gikk drit lei av panda antivirus. Kjenner meg ikke igjen i denne testen med at det er så uoversiktelig, men jeg er enig i at den Norske oversettelsen kunne ha vært bedre, f.eks. Gjeldende skanner status: kirrer. Her skal det sikkert stå kjører. Bortsett fra små detaljer er jeg veldig fornøyd med dette programmet. Det holder maskinen min fri for virus.

Lenke til kommentar
Etter å ha dratt meg i håret utallige ganger av drittvirusprogrammet Northon som ikke klarer å slette virus selv (må avslutte prosessen og slette selv i mange tilfeller), så gikk jeg over til Avast og gud så gla jeg er for det!

 

Å nevne at GUI er litt for avansert på en side som HW med 70-80 nerder er vel ingen vits, men det er min mening.

 

Annbefales!

 

BTW Jeg har ikke blitt spurt om reinstall etter 60 dager når jeg fikk min key tror jeg :hmm: Men en slik key er uansett fort gjort å skaffe...

 

Edit: Kombinert med Opera (og sikkert FireFox) har jeg ikke hatt et eneste virus det halvåret selv med brannmur både i routern og i windows avslått...

6294552[/snapback]

Har opplevd tilsvarende med Norton at programmet ikke klarer å slette viruset automatisk for deg. Noen ganger må du inn på en hjelpeside hos www.symantec.com for å finne ut hvordan du fikser opp i registernøkler og sånt. Kan hende det er litt utfordrende å fjerne virus, men når et selskap har spesialisert seg på område så forventer en gjerne også brukervennlighet og ikke sånne unødvendige ekstra oppgaver.

Lenke til kommentar

Jeg har selv brukt Avast i et par år, og finner selv ingen minus.

Greit nok med et par Leifer her og der i oversettelsen, men enhver fant burde klare å skjønne sammensetningen.

 

Har hørt flere som synes det er tungvint å bruke. Er det vanskelig å bevege musa hit og dit? Man kan dessuten høyreklikke på hva man vil, og velge å skanne den fila, eller harddisken man velger.

Registreringen er og noe folk ikke liker, men det tar ærlig talt ikke mer enn ett minutt.

Er veldig glad i de automatiske oppdateringene.

Opplever man at dette går utover spilling o.l. kan man velge bort automatisk oppdatering. Programmet sier fra når det er ny programversjontilgjengelig og.

 

Avast støtter Vista Beta 2 for de som ikke vet det. Til og med Home- versjonen.

Lenke til kommentar

Stor fornøyd med Avast! Proffesional 4.7 som jeg har brukt i et år nå. Ingen minus fra min side, blokkerer ganske mye og sier i fra så klart om den har funnet virus. Jeg har nå engelsk versjon, så jeg skal ikke utale meg om hvordan oversettelsen til norsk er.

 

Alt i alt, et antvirusprogram jeg sverger på. Få tak i professional, da er programmet i boks. Anbefales.

Lenke til kommentar

Har selv brukt avast nå i ca 3 år og er meget fornøyd. Hadde Norton Antivirus før som endte i reinstallering da norton ikke ville la seg fjerne.

 

En funksjon som jeg synes er er veldig bra er virusscanning når pc'n starter screensaver'n. Dette burde blitt nevnt i testen.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Har kjørt pc mot internett i ca 5 år uten noe AV innstallert. (før det igjen brukte jeg norton og norman). Pga alt vrælet om virus og slikt, testet jeg Avast, og har hatt det gående i ca 6 mnd. Funker utmerket. stopper ca 1 virus pr mnd, eller litt sjeldnere. Så lenge det ikke bruker systemressurser på plagsom måte, beholder jeg det. Men strengt tatt er det ikke behov for noe antivirusprogram hvis man har litt peiling på hvilke email man skal la være å laste ned mm.

Lenke til kommentar

Hei.

 

For alle dere som klager over at det lagger i spill. Kan dere ikke bare ta å sette på manuell oppdatering, eller prøve noen av de andre avanserte ionnstillingene som ligger i programmet.

 

Jeg har vel brukt Avast i endel år nå og er kjempefornøyd. Det har tatt alt som har kommet inn på mail og tar også trjoaner og lignende på crack-sider og greier...

Lenke til kommentar

Når eg har installert avast! Free på ein PC, plar eg bruka den same første installasjonsnøkkelen eg fekk, første gong eg registrerte meg. Det fungerer fint.

 

Etterpå tar eg av lydane, og så legg eg inn eit skinn (f.eks. Mac Lover) så programmet ser litt meir normalt ut.

 

Eg plar også smelta i-en i hop med a-en, nede i Systray.

Lenke til kommentar

Jeg bruker den engelske utgaven av Avast, men man bør finne frem likevel.

 

Her er noen tips til bruk av Avast:

 

Velg Program Settings (høyreklikk på ikonet som spinner).

 

Common -> Enable skins for Simple User Interface - Slå av! Mye enklere brukergrensesnitt for å sjekke harddisk m.m. for virus.

 

Sounds -> Disable avast! sounds - Slå på. Da slipper man uventede lyder.

 

Troubleshooting -> Check for full screen applications (e.g. games) before displaying popus. Slå på. Denne løser en del treghet mens man spiller o.l.

 

Update (Basic) - Her kan man velge, hver for seg, om man vi ha manuell eller helautomatisk oppdatering av definisjoner og selve programmet. Veldig praktisk.

 

Jeg har brukt Avast Free Edition lenge nå, og anbefaler den til venner og kjente. Kjører kombo av Avast og Sunbelt Kerio sin brannmur (også gratis, og utrolig mye lettere å oppdatere enn Zonealarm).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...