Gå til innhold

TEST: Avast! 4 Home Edition


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bruker AVG free edition for øyeblikket og vurderer å gå over til dette, er dette en god overgang eller bør jeg holde meg til AVG free?

6298309[/snapback]

 

Har brukt Avast ca. to år nå og er mer enn fornøyd med dette gratis antivirus-programmet. Prøvde AVG først, men syns det virka mer "gammelt". Dårligere UI og automatisk oppdatering.

 

Når jeg har installert Avast er dette det første jeg gjør:

 

Høyreklikker i-ikonet og velger å deaktivere VRDB-generering. (Denne funksjonen oppretter en database over filene på disken. Ved en infeksjon kan filene gjennopprettes vha denne databasen.)

 

Velger å "smelte sammen" de to ikonene.

 

Setter programmet til å automatisk oppdatere seg selv og def-filene.

 

Huker av for at jeg har konstant Internett-forbindelse.

Lenke til kommentar
Dette fører følgelig til at feks. spill kan henge seg.
tøv!, hvorfor skulle det gjøre det? Kanskje litt lag i multiplayer men that's it.

6293869[/snapback]

det gjør faktisk det, ihverfall i cs

6293874[/snapback]

Det er ikke min erfaring, og jeg er en ihugga cs gamer og avast-fan.. Hver gang det lastes ned en oppdatering begynner det vanligvis å lagge litt, men det er hele, og det varer bare i noen få sekunder. Så det er ihvertfall ingen gjennomgående tendens at spill henger seg, vil jeg tro...

Endret av Andak
Lenke til kommentar
Dette fører følgelig til at feks. spill kan henge seg.
tøv!, hvorfor skulle det gjøre det? Kanskje litt lag i multiplayer men that's it.

6293869[/snapback]

det gjør faktisk det, ihverfall i cs

6293874[/snapback]

Det er ikke min erfaring, og jeg er en ihugga cs gamer og avast-fan.. Hver gang det lastes ned en oppdatering begynner det vanligvis å lagge litt, men det er hele, og det varer bare i noen få sekunder. Så det er ihvertfall ingen gjennomgående tendens at spill henger seg, vil jeg tro...

6303544[/snapback]

 

jupp, dete jeg mente, på min nye pc skjer det ikke no mer enn lægg som fører til en sikker død i 90% av tilfellene, men på min litt eldre pc, må jeg ofte gå ut av spillet og inn igjen på nytt. dette mener jeg er irriterende

Lenke til kommentar

Dette programmet har jeg altid brukt på min egen maskin. men pappa sin maskin var det norton 2005 på! jeg var snar og skrifte til avast. og satte i mere ram. da merkert jeg att det gikk fort å starte maskinen ja. ellers kunne det ta opp til 3-4 minutter å starte den.

 

når jeg kjøpte meg egen maskin, så har jeg avst og mye mye mere store spill og slik. og den går sabla fort. det går ca 20 sekunder å slå den på! og det er kjempe bra. det er en dell dimension 9150. og er veldig fornøyd med den ;):D

 

men nokk om dataen.

det var virusprogrammet. det er jeg fornøyd med.

 

Jeg anbefaler å laste det ned (Y)

 

www.avast.com :) =)

Lenke til kommentar

fordi måten å teste brukervennlighet som regel går ut på å finne laveste felles standard (les: den dummeste idioten du klarer å oppdrive på rimelig tid) og se om personen klarer å finne utav programmet. :p Hvis personen har problemer, er ikke programmet brukervennlig nok.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Problemet brukervennlighet sitter som regel ca 50 cm unna skjermen. Avast er ett kjempeprogram , bare det får minne nok gir deg en problemfri / virusfri pc hverdag. Jeg personlig ønsker egentlig å bruke mac :-) der er det minimalt med virustull/spyware shit...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...