Gå til innhold

Fått jobb som telefonselger


Anbefalte innlegg

Jobber nå som telefonselger. Har dere noen tips eller triks hvordan jeg kan tjene inn penger på best mulig måte, eller no annet..?

 

Fikk inn to salg idag på fire timer, min første dag. Var litt dritt, men tjente rundt 400 så trenger ikke å være sur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ikkje prøv å ring til oss. HATER telefon selgere. telefonselgere er en plage for verden

 

Tror eg deler den meningen med dei fleste her i landet. så hvorfor jobbe for å irritere folk?

6279136[/snapback]

 

Easy money. Jobba som telefonselger i halvannet år.

Lenke til kommentar

Når noen sier "nei" så sier du med en gang "den er grei, ha en god dag videre" med vennlig stemme. Det gjør faktisk dagen litt lysere, men selgere som drar en "men er du helt sikker på at du ikke engang vil la meg sende over noe..." kan glatt ødelegge en hel morgen og er med på å drive hatet mot telefonselgere videre.

 

EDIT: Og vit hva du selger og hva konkurrentene har. For et par uker siden ble jeg oppringt av en som skulle selge meg Tele2 abonnement og som mente at de hadde noen av de laveste prisene på datatrafikk (10-20,- pr megabyte) og han visste ikke engang at Telenor og Netcom hadde øvre grenser på prisen. (Men når jeg fortalte det sa han faktisk noe ala "åja, men da er jo klart det et bedre valg for deg".

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Jeg jobber for Fulfilment AS i Tønsberg. Vi driver med et oppdrag fra Norsk Barnehjelp. Tjente 3700kr denne måneden, og det var uten provisjon. Starta for 1 måned siden, derfor jeg ikke får provisjon før i neste uke. Synes jobben er ganske grei. Selger på "resalg" nå. Det vil si de som allerede har hjulpet oss før.

Lenke til kommentar

Husker jeg jobba som telefonselger et par år tilbake...

Fy faen til drittjobb!

Nesten bare sure folk som tok telefonen, og bli vant til å bli trua med å bli anmeldt!

 

Og husker de samtalene der jeg nesten hadde en på kroken, og hørte en som ropte i bakgrunnen "NEI, DU SKAL IKKE KJØPE NOE!" røska tak i røret og kjfta meg huden full :p

 

Nå jobber jeg som telefonintervjuer, eller starter på mandag da...

Fast lønn, og får mere penger jo mere av tia jeg jobber som jeg prater med folk i tlf...

Lenke til kommentar
Jeg jobber for Fulfilment AS i Tønsberg. Vi driver med et oppdrag fra Norsk Barnehjelp. Tjente 3700kr denne måneden, og det var uten provisjon. Starta for 1 måned siden, derfor  jeg ikke får provisjon før i neste uke. Synes jobben er ganske grei. Selger på "resalg" nå. Det vil si de som allerede har hjulpet oss før.

6280463[/snapback]

 

Siden du er på "resalg" så var det kanskje ikke du som ringte meg her om dagen da. Men du har noen kollegaer som virkelig bidrar til å skape hat mot telefonselgere. Når man hevder at man jobber på ulønnet dugnad og pengene går uavkortet til Norsk barnehjelp er vel det noe som på godt norsk kalles løgn. Og å komme med ufine beskyldinger for de man ikke ønsker å støtte prosjektene er også noe over kanten, på lik linje som blank løgn heller ikke er særlig tillitsvekkende.

 

For min egen del velger jeg å heller støtte formålene direkte, da disse parasitt selskapene ellers tar omtrent rubbel og bit!

 

Så til trådstarter; vær ærlig og oppriktig og ta et nei for et nei!

 

Edit: Vær også klar over at disse telefonselskapene er kjent som kroniske brytere av arbeidsmiljøloven, til ugunst for deg som arbeidstaker. Manglende og mangelfulle arbeidskontrakter, urimelige og ulovlige arbeidsvilkår, ikke betalt opplæring... listen er lang, så vær obs!

Endret av lykkeliten
Lenke til kommentar

Og når det gjeler alle som "vet" hvoradn man skal tjene penger på telefonsalg: ta dere en bolle. Å ta et nei for et nei er kanskje det som høres riktigst ut, men det er ikke der man tjener penger.

 

Det er en grunn til at noen selger mye og noen selger lite. Vi leker ikke telefonselgere, vi tjener penger for selskaper mye billigere enn det de ville klart gjennom noen annen form for markedsføring.

Lenke til kommentar
Jeg jobber for Fulfilment AS i Tønsberg. Vi driver med et oppdrag fra Norsk Barnehjelp. Tjente 3700kr denne måneden, og det var uten provisjon. Starta for 1 måned siden, derfor  jeg ikke får provisjon før i neste uke. Synes jobben er ganske grei. Selger på "resalg" nå. Det vil si de som allerede har hjulpet oss før.

6280463[/snapback]

 

Siden du er på "resalg" så var det kanskje ikke du som ringte meg her om dagen da. Men du har noen kollegaer som virkelig bidrar til å skape hat mot telefonselgere. Når man hevder at man jobber på ulønnet dugnad og pengene går uavkortet til Norsk barnehjelp er vel det noe som på godt norsk kalles løgn. Og å komme med ufine beskyldinger for de man ikke ønsker å støtte prosjektene er også noe over kanten, på lik linje som blank løgn heller ikke er særlig tillitsvekkende.

 

For min egen del velger jeg å heller støtte formålene direkte, da disse parasitt selskapene ellers tar omtrent rubbel og bit!

 

Så til trådstarter; vær ærlig og oppriktig og ta et nei for et nei!

 

Edit: Vær også klar over at disse telefonselskapene er kjent som kroniske brytere av arbeidsmiljøloven, til ugunst for deg som arbeidstaker. Manglende og mangelfulle arbeidskontrakter, urimelige og ulovlige arbeidsvilkår, ikke betalt opplæring... listen er lang, så vær obs!

6282111[/snapback]

 

Om folk spør om jeg tjener på det så er jæg selfrlig erlig. Om folk svarer nei sier jeg ok og legger på. Synd med dem som er usærlse.

sry dårlig skrit har vært på fest

Lenke til kommentar

Det koster penger å tjene penger, desverre, og slik er det med alle bransjer. Dette vet også humanitære organisasjoner; om det koster 100.000 kr å få inn en million, er det effektivt og lønnsomt. Jo, det er synd det skal koste, men telemarketing har den fordelen at kostnaden er svært liten i forhold til inntekten. Sammenlikn selv med f.eks. DM (reklame i posten).

 

-Kostnader for å trykke opp materiellet

-Konvoluttering

-Porto

-Punching av responser/oppfølging

 

mot

-Tellerskritt

 

 

Vurder også følgende for DM:

-Svært lav responsrate (5% regnes for å være en god kampanje)

-Liten eller ingen mulighet for å integrere markedsføringen mot kundens tidligere kjøpsmønster/interesser. Ingen mulighet for å argumentere/oppklare

-Tidkrevende for kunden å fylle ut en svarseddel og sende tilbake

 

mot

-Høy responsrate (typisk over 10%, enkelte lister over 40%)

-En direkte markedsføring der selgeren vet tidligere kjøpsmønster og kan skreddersy sin samtale til kunden

-Mulighet for kunden til å svare ja uten å måtte foreta seg noe aktivt.

 

 

Så jada, vi tjener penger, og pengere dere støtter X humanitær organisasjon med går IKKE uavkortet til organisasjonen. Det er synd mange selgere sier dette, for alle med litt finansiell innsikt vet at det er ikke sånn det fungerer. Det koster penger å tjene penger, men jeg kunne godt sitte to kvelder i uka og dra inn omtrent 100.000 i måneden i inntekter for X humanitær organisasjon. Den totale utgiften til dette var kanskje rundt 10.000 kroner, hvorav brorparten av det var lønn til meg.

 

Men hva ville det kostet å drive inn 100.000 kroner i en DM-kampanje med 5% responsrate og en gjennomsnittlig inntjening på, si, 300 kroner? (snittsalget på DM er betydelig lavere enn på TM, fordi folk har større mulighet til å velge beløp, som en konsekvens av at man må/bør tilby alle én løsning - på TM kan man velge for kunden, og tilby et større salg med en gang. Feelingen på hvor stort man tør satse er noe av det som er gøy med å jobbe på TM)

 

1 av 20 svarer i kampanjen vår, i snitt 300 kr, og for å dra inn 100.000 kroner må vi derfor sende ut 6667 brev. For at det skal lønne seg i forhold til en TM-kampanje (Se over) må altså hver utsending koste mindre enn 1,50.

 

Så kan noen fortelle meg hva bare portoen er i Norge i dag?

Endret av bfisk
Lenke til kommentar
Huff, telefonsalg er noko dritt, kan ikkje folk få finne ut kva dei vil kjøpe og ikkje sjølve?

6281989[/snapback]

 

 

Er mange mennesker som ikke vet nok til at de tør og kjøpe selv. Er greit da hvis noen forteller deg litt mer om produktet enn det som f.eks står på en reklame ad på nettet.. eller hvum? :)

 

 

Jobber som telefonselger selv, og selger IP telefoni til mange mennesker som hadde tenkt over dette men ikke visste hva de egnetlig fikk.

 

-Sweet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...