Gå til innhold

Fått jobb som telefonselger


Anbefalte innlegg

Portoen i Norge er nok over 1.50,- selv med gode avtaler med Posten, men er selvfølgelig mulig å sende fra andre land som kan bidra til å senke kostnader.

 

Men jeg er mer en skeptisk til det tallgrunnlaget som presenteres, er nok fullt mulig å dra inn 100 000,- for en humanitær organisasjon i måneden, men at dette kun koster organisasjonen 10 000,- er jeg mer en skeptisk til. Jeg kan selvfølgelig ikke dokumentere at slike avtaler eksisterer, men i så fall er det en enestående god avtale den organisasjonen har. Synd det ikke er mer åpenhet rundt dette.

 

Når det gjelder Fulfilment og Norsk Barnehjelp er det vert å merke seg følgende sitat fra artikkel på Hegnar online :" Fulfilment. Samler inn for flere veldedige organisasjoner, blant annet

Landsforbundet mot stoffmisbruk og Norsk Barnehjelp. Eies av ekteparet

Bakken, som er blitt mangemillionærer på å ta inntil 90 prosent av nødhjelpen de samler inn."

 

Slikt bidrar akkurat ikke til å skape troverdighet. Arikkel finnes her.

I samme åndedrag burde man også lese denne som omhandler de samme.

 

Men de er jo ikke alene i en dønn seriøs veldedig bransje som underbygges av denne, og denne og i denne artikkelen er det også lite som underbygger påstanden om en kostnad på 10%. Men som sagt det eksisterer kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til dere som er imot telefonselger... kan dere gi meg en spesifik grunn? Tror dere dere blir lurt eller hva er det for noe?

 

Mener ikke være kverrulant eller noe, men jeg lurer bare :)

 

har spørt på telefonen om det er av prinsipp folk ikke e rinteressert, men de fleste svarer at de ikke vet, de bare er ikke interessert i telefonsalg :hmm:

Lenke til kommentar

jeg liker ikke de fordi telefon er privat, [hjemtelefonen i alle fall). og da skal man ikke trenge å få masse samtaler av folk som skal selge meg ting. nei takk, de burde være en lov mot å selge til folk over telefon. telefonsalg ligner veldig mye på telefonterror spør du meg. samtaler som folk ikke vil ha. man burde få ett valg når man får telefon. om å takke ja til salg, eller nei da. Og da blir det i tillegg letter for de som skal selge, som slipper å ringe til folk som sier nei.

 

anyways; telefonselgere = :thumbdown:

Lenke til kommentar

det du burde gjøre er å nevne alle kostnader og betingelser med en gang.

jeg har to eksempler:

PC World ringte meg og ville gi meg gratis abb. i 6 måneder. jeg sa da "gratis?", og selgeren sa "ja, men du må betale porto og andre fraktkostnader, ca 30,- per blad". jeg takket nei med en gang. og han prøvde ikke å pushe mer.

Sånt er fint fra deres side. er ikke noe værre en innpåslitne selgere.

Dette fører meg til mitt andre eksempel.

 

For en stund siden ble jeg oppringt av en ung dame, som ville sende meg 3 cder fra Absolutt (crappy) Music gratis. jeg spurte da igjen "gratis?". Og hun sa ja.

Men det hun ikke fortalte var at når jeg sa ja så satte jeg meg opp med abb.

Jeg ble tilsendt 2 cder etter de 3 første. Og fikk giro i posten senere.

Dette er ikke fint gjort.

 

Noe å tenke på når du selger ting til andre: Ville jeg kjøpt dette hvis jeg fikk denne salgsteknikken?

Lenke til kommentar
det du burde gjøre er å nevne alle kostnader og betingelser med en gang.

jeg har to eksempler:

PC World ringte meg og ville gi meg gratis abb. i 6 måneder. jeg sa da "gratis?", og selgeren sa "ja, men du må betale porto og andre fraktkostnader, ca 30,- per blad". jeg takket nei med en gang. og han prøvde ikke å pushe mer.

Sånt er fint fra deres side. er ikke noe værre en innpåslitne selgere.

Dette fører meg til mitt andre eksempel.

 

For en stund siden ble jeg oppringt av en ung dame, som ville sende meg 3 cder fra Absolutt (crappy) Music gratis. jeg spurte da igjen "gratis?". Og hun sa ja.

Men det hun ikke fortalte var at når jeg sa ja så satte jeg meg opp med abb.

Jeg ble tilsendt 2 cder etter de 3 første. Og fikk giro i posten senere.

Dette er ikke fint gjort.

 

Noe å tenke på når du selger ting til andre: Ville jeg kjøpt dette hvis jeg fikk denne salgsteknikken?

6288907[/snapback]

 

 

jeg vil vel si at hun som solgte mr musikk hadde rett teknikk hun fikk da solgt noe.

å hun kjente deg ikke, så hun brydde seg nok lite att du ble lurt til å tegne abb.

du bare betalte en del av lønna hennes.

Lenke til kommentar

har ikke noe imot dem men jeg elsker dem ikke heller greit nok med sånne som ringer og spør om det er Per. vil du kjøpe det nye kjøleskapet? kun 1 krone.

får det i posten må betale posten og på liksom 200 000 kr det blir bare teit.eller noe BarteX påpekte tidligere. :huh:

Lenke til kommentar

Man kan registrere seg, sperret opp mot telefonselgere. Gjør det hvis dere er misfornøyde med de, ikke syt til selveste telefonselgere fordi det er også irriterende for dem også, fordi det er jobben dems. Klag heller til sjefen eller registrer dere på brønnbbøy registeret som sperret mot det. Det er fullt mulig.

 

Men jeg åpnet faktisk denne tråden, om tips og triks hvordan gjøre det bra jobb som telefonselger og tjene mest mulig ut av det!

Lenke til kommentar
Man kan registrere seg, sperret opp mot telefonselgere. Gjør det hvis dere er misfornøyde med de, ikke syt til selveste telefonselgere fordi det er også irriterende for dem også, fordi det er jobben dems. Klag heller til sjefen eller registrer dere på brønnbbøy registeret som sperret mot det. Det er fullt mulig.

 

Men jeg åpnet faktisk denne tråden, om tips og triks hvordan gjøre det bra jobb som telefonselger og tjene mest mulig ut av det!

6337794[/snapback]

jepp, riktig.

 

Men for telefonintervjuere kan du ikke reservere deg...

Si heller at du er dau, så vil du ikke bli oppringt mere :p du blir sletta :wee:

Lenke til kommentar

Hvor er det du kan reservere deg mot telefonselgere?

 

[17:21:49] <JohnDoeMAKT> telefonselgerdame med 96dB oslodialekt ringte meg tidlig, tidlig i dag, rundt 11:00

[17:22:00] <JohnDoeMAKT> jeg "huh, jeg skal ikke ha noen forsikring"

[17:22:17] <JohnDoeMAKT> "hehe, vi selger ikke forsikring men alarmer og sikkerhetssystemer"

[17:22:34] <JohnDoeMAKT> jeg: "jeg eier ikke noen hus eller noe jeg"

[17:23:09] <JohnDoeMAKT> "men tror du tyver bryr seg om du leier eller eier? 60% av alle innbrudd i oslo er i leiligheter"

[17:23:39] <JohnDoeMAKT> jeg *dauer i latter* "haha, det må være den mest latterlige statistikken jeg har hørt"

Lenke til kommentar

Syntes no telefonselgere er okeie. Det er jo bare en jobb som alt annet. Det som er litt kjipt er når de bare snakker og snakker og snakker og jeg får liksom aldri mulighet til å si at jeg bare er 17 og ikke kan kjøpe en dritt. Da kan de bare ha det så godt. Er ikke min feil at de bare pøser på med informasjon uten noe grunn. Men ringer folk i sånne undersøkelser pleier jeg å si ja, vist det ikke tar alt for lang tid. Koster meg ikke noe liksom. Er jo bare å pøse ut noen svar. Ikke verre enn det.. ;)

Lenke til kommentar

Telefon- og gatesalg er og blir en uting.

 

For det først - telefonsalg. Det er greit nok at man kan reservere seg mot telefonsalg ved hjelp av Brønnøysundregisteret, men det er langt fra alle aktører i markedet som respekterer dette. Det har riktignok blitt en del bedre i det siste, men til tross for at både jeg og samboeren har reservert oss mot telefonsalg, hender det fremdeles at det ringer en del gjengangere og plager oss. De selgere blir som regel skjelt ut eller verbalt misbrukt av meg pr telefon. Greit nok at de bare gjør en jobb, og de har arbeidsgivere som ikke følger opp jobben sin, men det hjelper fint lite å skrive et brev eller for den saks skyld ringe til disse. Ledere / eiere er som regel fullstendig klar over at de handler mot både regler og samfunnsnormer, og bryr seg antageligvis ikke noe som helst om den slags tilbakemeldinger. Det gir imidlertid en øyeblikkelig tilfredsstillelse å ta det ut over jævlene ringer meg. De (dere) har selv valgt denne jobben, og bør være klar over hva det medfører. Som regel er jeg tilstrekkelig høflig og kort første gang et selskap ringer, og gir beskjed om at jeg ønsker å fjernes fra eventuelle lister de måtte være i besittelse av. Hvilket de også er lovpålagt å gjøre. Ringer det da noen på nytt fra gjeldende selskap, det være seg humanitært eller kommersielt, får de høre i ganske klare ordelag hva de bør gjøre.

 

Gateselgere er et enda større problem, da man ikke kan reservere seg mot dem. Igjen, jeg har full forståelse for at det er dyrt å tjene penger, og at ulike humanitære formål har et sterkt behov for å få inn penger. Men det er fullstendig uakseptabelt at jeg i løpet av en arbeidsdag blir stoppet 4-5 ganger av ulike "representanter" fra Leger uten Grenser, Redd Barna eller Røde kors. Det er en inntrengen i min hverdag som jeg fint kan klare meg uten.

Lenke til kommentar

Jeg har et sånt elsk/hat forhold til de. På jobben min er det innleid en haug med selgere som skal selge bredbånd og ip tlf. De skaffer mange nye kunder til oss og det er tross alt kunder vi lever av. Men altfor ofte loves det gull og grønne skoger, som vi som er ansvarlig for support for, får kjeft for når ting kanskje ikke er så enkelt å montere eller at IP tlf kanskje ikke helt er like stabil som vanlig telenor analog linje.

 

Vi har faktisk regnet på det hva alle disse "feilsalgene" koster oss i kr og tid på support i ettertid (+ bruk av angrerett). Og da har vi funnet ut at det omtrent likt i økte inntekter og økte utgifter. Men det spiller jo selvfølgelig ingen rolle for ledelsen, for som en gjeng med BI duster som bare ser på økt salg som eneste målbare resultat på bunnlinjen..... :mad:

 

Altfor mange, spesiellt i ledelsen i bedrifter, ser kun på nysalg som bra. Faktum er at de fleste ADSL privatkunder er et rent tap for leverandøren de 2 første årene. Først etter dette, får vi kanskje en tier i mnd pr kunde.... og da sier det seg selv at det å beholde kundene (service, produkt, osv) er MYE billigere enn det å skaffe nye kunder. Mister vi f.eks en stor bedriftskunde som betaler kanskje 100 000 i mnd, vil det koste minst et årsabb for å få nye kunder som dekker tapet av denne. Litt det samme med privatkunder, selv om marginene er betydelig mindre der.

Lenke til kommentar

Telefonselgere som ikke gir seg og ringer opp igjen har hendt meg to ganger. Da ble jeg sint. Neste gang en selger ringer meg opp skal jeg huske å svare denne lille fiffigheten jeg fant på nettet forleden dag:

 

"Hei, har du om X? Vi har tilbud denne uken."

"Det høres spennende ut, kan jeg få hjemmenummeret ditt så ringer jeg tilbake til deg om det senere? Er litt opptatt nå skjønner du"

"Nei, det kan du nok ikke få"

"Nei, du liker ikke at ukjente forstyrrer deg med uviktigheter på hjemmetelefonen du heller? Ha en fin dag."

 

Kan ikke sitère nøyaktig. Men det var morsomt der og da jeg leste det.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar

det beste er og spørre om masse forklaringer på en hel del av det de selger...

satt og prata med en selger i ca 15 min til han spurte meg om adressen.. *La på røret* :!:

 

*HATER SELGERE*

(men det er jo en jobb så vi må jo leve med dem!!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...