Gå til innhold

Fått jobb som telefonselger


Anbefalte innlegg

Telefonselgere som ikke gir seg og ringer opp igjen har hendt meg to ganger. Da ble jeg sint. Neste gang en selger ringer meg opp skal jeg huske å svare denne lille fiffigheten jeg fant på nettet forleden dag:

 

"Hei, har du om X? Vi har tilbud denne uken."

"Det høres spennende ut, kan jeg få hjemmenummeret ditt så ringer jeg tilbake til deg om det senere? Er litt opptatt nå skjønner du"

"Nei, det kan du nok ikke få"

"Nei, du liker ikke at ukjente forstyrrer deg med uviktigheter på hjemmetelefonen du heller? Ha en fin dag."

 

Kan ikke sitère nøyaktig. Men det var morsomt der og da jeg leste det.

6358595[/snapback]

 

Da sier jeg fult navn og hjemtlf nummer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, gå og lek ute på motorveien. Jeg hater telefonselgere som lyver så grusomt.

 

Telefonselger: "Hei, jeg ringer fra Norsk folkehjelp, og noe bla bla",

Meg: "Hei. Nei takk, jeg er ikke intressert"

Telefonselger: "Men du støttet jo en god sak ifjor, vil du støtte oss i år også?"

 

Og de fortsetter å plage meg med at jeg har støttet ditten og datten ifjor. Hvis alle organisasjoner som mener jeg har støttet dem, snakker sant, så bruker jeg minst 400 % av lønninga mi på hjelpeorganisasjoner.

 

Vanlige telefonselgere sier jeg nei til på en hyggelig og sosialt måte, men når de begynner å lyve og plage vettet av meg, slenger jeg ord som virkelig ødelegger dagen deres. Pass deg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Meg: Hei, dette er Per ifra T** I*******, og ser at du har annonsert en Skoda Octavia på Fi**.no

Kunde: Jepp, det stemmmer

Meg: Så har du fått mye respons på annonsen din?

Kunde: Fått to eller tre, og en skulle se på den, men ble ikke noe av.

Meg: Ja, da var det bra jeg ringte deg, siden jeg tenkte meg at jeg skulle akkurat hjelpe deg med å bli kvitt bilen din, siden jeg ringer ifra norges beste markedsplass.

Kunde: Aha..

Meg: skryt, skryt, skryt, skryt

Kunde: Jaha, hvor mye koster detta?

Meg: Vi kjører kampanje, og tilbyr deg en garantert solgte pakke for 598,-

Kunde: Det høres litt dyrt ut

Meg: Jeg kan spørre sjefen om du kan få litt billigere pris, hold på tråden og vent ett øyeblikk

*jeg tar opp headsettet, tar meg ett slurk i brusen, ser litt på vg, så snur jeg headsettet ned igjen*

Meg: Ja, jeg fikk kuttet en hundrelapp av prisen, så alt vi trenger ifra er navn adresse:

Kunde: Oppgir ditten datten

Meg: Ja, da er det oppe snarest mulig, og får ønske deg lykke til med salget

 

slutt

Lenke til kommentar

Ble oppringt når jeg hadde lagt ut mopeden på salg på autodb.no, og skrevet klart at jeg ikke ville bli oppringt..

 

En kar ringte og sa jeg måtte sette opp hos dem, og at da blir den solgt med en gang og bla bla..

Nekt.

 

Og en kar ringte fra noe hjelpesak ting og begynte å spille på samvittighetstriks etc. Stikk av.

Lenke til kommentar
Meg: Hei, dette er Per ifra T** I*******, og ser at du har annonsert en Skoda Octavia på Fi**.no

Kunde: Jepp, det stemmmer

Meg: Så har du fått mye respons på annonsen din?

Kunde: Fått to eller tre, og en skulle se på den, men ble ikke noe av.

Meg: Ja, da var det bra jeg ringte deg, siden jeg tenkte meg at jeg skulle akkurat hjelpe deg med å bli kvitt bilen din, siden jeg ringer ifra norges beste markedsplass.

Kunde: Aha..

Meg: skryt, skryt, skryt, skryt

Kunde: Jaha, hvor mye koster detta?

Meg: Vi kjører kampanje, og tilbyr deg en garantert solgte pakke for 598,-

Kunde: Det høres litt dyrt ut

Meg: Jeg kan spørre sjefen om du kan få litt billigere pris, hold på tråden og vent ett øyeblikk

*jeg tar opp headsettet, tar meg ett slurk i brusen, ser litt på vg, så snur jeg headsettet ned igjen*

Meg: Ja, jeg fikk kuttet en hundrelapp av prisen, så alt vi trenger ifra er navn adresse:

Kunde: Oppgir ditten datten

Meg: Ja, da er det oppe snarest mulig, og får ønske deg lykke til med salget

 

slutt

6416054[/snapback]

 

Du jobber på Rubrikk / Intermedia.

 

Har kursheftet fra dem, haha, du sier det omtrent akkurat som det står der :D

 

Saken er at du lyver, min venn.

 

Det er ingen tilbud på det produktet. Du kan gå ned til 400 kr uten at dere taper på det.

 

Dere sier at det er kampanje fordi dere selger det for 598 kr (du kan også som sagt gå ned og starte fra 498 også) men hvis du bestiller fra nett så er det 1000 kr. Men det er slik at det koster dere egentlig 400 kr fra telefonsalg og 1000 kr fra nett. Ingen kampanje, bare løgn.

 

Du må ikke ta dette personlig, jeg kaller ikke deg for løgner sånn personlig heller, fordi du har fått instrukser om å gjøre sånn.

 

Det er han dustemikkelet fra InterMedia som sier det. Kjenner han.

 

Forresten, når begynte du å jobbe der? Jeg er han fyrn som holdte på å sovne på kursdag 1 og skulka dag 2 (og siden har dere ikke sett meg).

Endret av pavlion
Lenke til kommentar

Jeg jobber som telefonselger.

 

- Cluet er at ca ALLE sier nei med en gang, ta imot tre nei før du godtar det.

- Fremstill alt på en pen måte, og aldri bruk ordet "gratis" med mindre det virkelig er det.

- Opplys om alle fordelene først, så om bakdelene, men gjør det på en måte som gjør at fordelene overskygger bakdelene totalt.

 

Ellers så kan man jo nevne Remis tre lover;

- Engasjement

- Entusiasme

- Energi (ikke helt sikker på den, da :p )

 

 

Og btw; Veit ikke med andre selskaper, men på ProVoice har vi en aksept på slutten, som oppsummerer både fordeler og ulemper, så vi har overhodet ikke mulighet til å lure kunden, da kunden må samtykke på bånd, som teamledere seinere hører gjennom.

Nemlig!

 

Og jeg er lei av folk som ber meg få meg en ordentlig jobb.

Og ja, jeg kjefter tilbake for faen ^^,

 

Fin måte å få ut aggresjon på, ja :)

Lenke til kommentar

Vi har sånn verifikasjon og oppsummering hos Gennaro/Telio også. Og på telio blir siste del av samtalen (verifikasjon) tatt opp på bånd for "min og din sikkerhet"

 

hehe. og den der "få deg ordentlig jobb" har jeg hatt en de diskusjon om på tlf. Stt vel og prata i 20 min med hu dama om hva hu jobba med og hvofor JEG syns DET var en drittjobb :p haha

Lenke til kommentar

Hehe :D

 

Var ei dame som begynte skjelle meg ut, og jeg svart både høflig og rolig på alt hu sa.

Før hu sa at jeg var uhøflig, da svarte jeg litt mer aggresivt :p

Men, herre, hu begynte kjefte før jeg fikk sagt anna enn navnet mitt. Logisk, hvor?

Skjønner ikke hvordan folk kan oppføre seg sånn på tlf.

 

En gang sa jeg etter mye kjefting fra kunde at "Vel, jeg ringer fra Norsk Tipping, men du har tydeligvis ikke lyst til å ha noe med oss å gjøre, så da får jeg ringe noen andre da".

Jeg hørte bare et gisp, før jeg la på ^^,

 

 

Det kan jo være en koselig jobb og da! Satt i tlf med en fyr i over tre kvarter, prata me'n om alt mulig. Fikk ikke no salg, men det var en så koselig samtale at det gjorde egentlig ikke noe. (Han lovte å ta meg med på fisketur en gang :p )

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har ikke vært der på lenge hahahahha, men jobber for tv2 infonor. Å gud, som jeg hater yrken, telefonselger. Folk som driver med det, hater det, men gjør det for det er eneste jobben dems, og tjene penger. Så enkelt er det, og de fleste dem ringer hater også telefonselger. Jeg ville ha kåret det som mest forhatte yrket må jeg jammen meg si.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg skjønner godt at folk blir sure når vi telefonselgere ringer. Så begynner de å kjefte oss ut. Greit nok det, jeg bryr meg lite om det. Det er de som bruker krefter for ingenting. Om jeg blir kjefta ut hva har det å si for firmaet? Ikke en dritt. Dere bruker bare unødvendige krefter på å kjefte ut en person som IKKE kommer til å formidle det videre til ledelsen. Altså til ingen nytte utenom å kjefte på en person som gjør jobben sin.

 

Det beste er rett å slett og bare si.

- Neitakk. *legg på*

Da bruker dere mindre av deres egne krefter. Pluss at vi får gå videre til neste samtale.

 

Men når det er sagt. Ofte så er tilbudene dere får gjennom telefon gode tilbud! Så det kan, sier ikke at det er, men kan være greit å høre hva tilbudet er. Er det ikke intressant, så si bare neitakk og legg på.

Lenke til kommentar

Til dere som hater telefonselgere:

Vil dere virkelig straffe de litt så la de prate så lenge de orker før du sier nei takk. Da har du gjort beslag på verdifull tid. Er du skikkelig ekkel leker du interessert i et kvarter ...

 

 

Edit: Allerede nevnt før.

Endret av kjerts
Lenke til kommentar
ble overraska da jeg ble oppringt av Tele2 som ville selge meg abbonement:

 

Han lurte på hva slags abb. jeg hadde, og jeg sa Djuice allstar, og fikk i svar:  "..oookkeyy.. ser ut som at jeg ikke kan slå det.. ha en god dag"

 

Dette er litt over 2 uker siden..

 

Har ikke Tele2 "champion" da, noe som faktisk er bedre?

7046223[/snapback]

Jeg har en anelse om at du har vært utsatt for telefonterror?

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Jeg jobber også som selger. Jeg jobber for netcom. Jeg ringer rundt for å høre hvordan det går med operatører og mobilen til det Norske folk og for å komme med tilbud. Jeg selger sånn ca 1-6 salg hver dag. Kommer veldig ann på instillingen min. Telefonsalg er en veldig tøff og krevende jobb. Du må tåle dritt og kunne være utadvendt. Under hele samtalen skal det gå..bang!bang!bang! = salg. Du skal spørre kunden hele tiden. Skape samtaler. Riktig tonefall og spørsmål gjør kunden komfortabel og da blir det lettere og selge. Få inn litt latter og få inn litt ''leker'' i samtalen.

 

Du skal selge deg selv. Produktet kan du nevne 3 ting om. Prisen osv.. Sier du det med riktig engasjement så sitter salget ass!:p

 

Feks jeg kan nevne telefonen, prisen og hvilket type abonnoment og smelle til med ett salg hvis jeg er engasjert nok.

Du skal heller ikke gi deg med en gang. En sier med en gang, nei takk! så stiller du bare spørsmål. Hva er grunnen til det? blabla? blalbla? Jo mere spørsmål jo mindre tenker kunden hvorfor du ringer;)

 

Men til dere som hater jobben vår. Selvfølelig er det ikke deilig å få en selger på telefonen klokken 9 om morgen eller 21.00 på kvelden men vi er ikke klar over at vi har ringt dere før. Hvis en sier at han er fornøyd med telenor og vil ikke bytte..så setter vi han på NEI og den og den grunnen. Dummeste dere kan gjøre er og si er ikke interessert og legge på. for det første har dere ikke hørt tilbudet så dere kaster bort en sjanse som er mest sansyneligvis billigere. Skal være en god grunn for at dere ikke GIDDER å spare penger. og for det andre så ringer vi dere opp igjen etterhvert igjen. Vi ringer ikke dere for å plage dere, mere for å komme med tilbud og oppdatere dere. Hvis en kunde prater dritt til meg under samtalen så hlder jeg meg til etter jeg har lagt på..så ler jeg meg ihjel;) Gjentar, er det mulig å være barnselig. :)

 

Thank you! thank you!

Lenke til kommentar

Telefonsalg er lett som bare det, så lenge du vet hva du skal si. Er mange lettlurte pensjonister her vårt flotte land.

 

Til mersalg, si dette:

 

Hei, ringer bare for å takke for god hjelp. Flott at du har vært med å hjulpet oss å redde liv ...... Grunnen til at jeg ringer i dag, sist vi pratet sammen sa du at vi ikke måtte mase så mye på deg og att vi heller fikk komme igjen til jul. Så regner med det går greit at vi sender deg den årlig julestøttegiroen som du alltid er med på. Det går vel greit i år også?

 

 

Funker av og til opptil 9 av 10 ganger, bare riktig tonefall og tempo som er viktig. Folk flest blåser i hva du sier, så lenge du er kort og kommer til poenget med en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...