Gå til innhold

Vis frem desktop'en :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
QUOTE

1. Start -> Kjør -> Regedit

 

2. Hvis du har XP-Stil på startmenyen, navigerer du til:

HKEY_CURRENT_USER/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/ Explorer/HideDesktopIcons/NewStartPanel

 

Hvis du har Klassisk startmeny, navigerer du til:

HKEY_CURRENT_USER/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/ Explorer/HideDesktopIcons/ClassicStartMenu

 

3. Der lager du en ny DWORD-Value med navnet "{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}"

 

4. Høyreklikk på den nye DWORD-Valuen og ta "modify". Der endrer du verdien til "1" i stedet for "0".

 

Dette vil skjule papirkurven. For å vise papirkurven igjen, er det bare å modifisere den sammen DWORD-verdien tilbake til "0" igjen.

 

 

Google er din venn.

 

Funket! Takk mister. Elsker mitt ryddige og sterile skrivebord :thumbup:

Lenke til kommentar
QUOTE

1. Start -> Kjør -> Regedit

 

2. Hvis du har XP-Stil på startmenyen, navigerer du til:

HKEY_CURRENT_USER/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/ Explorer/HideDesktopIcons/NewStartPanel

 

Hvis du har Klassisk startmeny, navigerer du til:

HKEY_CURRENT_USER/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/ Explorer/HideDesktopIcons/ClassicStartMenu

 

3. Der lager du en ny DWORD-Value med navnet "{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}"

 

4. Høyreklikk på den nye DWORD-Valuen og ta "modify". Der endrer du verdien til "1" i stedet for "0".

 

Dette vil skjule papirkurven. For å vise papirkurven igjen, er det bare å modifisere den sammen DWORD-verdien tilbake til "0" igjen.

 

 

Google er din venn.

 

Funket! Takk mister. Elsker mitt ryddige og sterile skrivebord :thumbup:

6389120[/snapback]

Det går også ann med Høyreklikk>Ordne ikoner etter>Vis skrivebordsikoner.

Lenke til kommentar
QUOTE

1. Start -> Kjør -> Regedit

 

2. Hvis du har XP-Stil på startmenyen, navigerer du til:

HKEY_CURRENT_USER/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/ Explorer/HideDesktopIcons/NewStartPanel

 

Hvis du har Klassisk startmeny, navigerer du til:

HKEY_CURRENT_USER/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/ Explorer/HideDesktopIcons/ClassicStartMenu

 

3. Der lager du en ny DWORD-Value med navnet "{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}"

 

4. Høyreklikk på den nye DWORD-Valuen og ta "modify". Der endrer du verdien til "1" i stedet for "0".

 

Dette vil skjule papirkurven. For å vise papirkurven igjen, er det bare å modifisere den sammen DWORD-verdien tilbake til "0" igjen.

 

 

Google er din venn.

 

Funket! Takk mister. Elsker mitt ryddige og sterile skrivebord :thumbup:

6389120[/snapback]

Det går også ann med Høyreklikk>Ordne ikoner etter>Vis skrivebordsikoner.

6389150[/snapback]

 

haha! Så vilt simpelt "i forhold til" Bricktop sin :p

Lenke til kommentar
haha! Så vilt simpelt "i forhold til" Bricktop sin

 

Der tar du feil fordi jeg vil ha muligheten til å kunne ha andre skrivebordselementer der. Av og til lagrer jeg dokumenter og andre filer midlertidig på skrivebordet inntil jeg sletter eller sorterer dem...

 

Dessuten er det ikke jeg som skal ha æren for tipset om fremgangsmåten via regedit...

 

Men takk til deg også mr. crowley, blir det for mange midlertidige filer på skrivebordet er det lett å skjule dem hvis det tar tid før jeg rydder opp...det blir litt som å feie støvet under teppet :D

Endret av BrickTop
Lenke til kommentar
haha! Så vilt simpelt "i forhold til" Bricktop sin

 

Der tar du feil fordi jeg vil ha muligheten til å kunne ha andre skrivebordselementer der. Av og til lagrer jeg dokumenter og andre filer midlertidig på skrivebordet inntil jeg sletter eller sorterer dem...

 

Dessuten er det ikke jeg som skal ha æren for tipset om fremgangsmåten via regedit...

 

Men takk til deg også mr. crowley, blir det for mange midlertidige filer på skrivebordet er det lett å skjule dem hvis det tar tid før jeg rydder opp...det blir litt som å feie støvet under teppet :D

6390243[/snapback]

 

jaja. men som du ser.. Han er på jakt etter et helt clean desktop.. Da er forsjåvidt den simpleste løsningen å skjule dem :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...