Gå til innhold

Gammeldags strategispill *anbefalinger*


Anbefalte innlegg

Jeg og en venn skal om ikke så lenge ha LAN. Vi skal kjøpe inn to nye spill som vi skal spille mest.

Et av de spillene skal være et strategispill som helst skal være likAge of Empires serien i forhold til når spillet er fra, altså med pil og bue og kanoner, ikke maskingevær og/eller plasmakanoner.

Ikke Age of empires serien, da den siste (age of empires III) har vanskeligheter med å fungere på min maskin.

Det må selvsagt være LAN multiplayer muligheter!

Takk for at du leste! :)

 

MVH

Martin-sama

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden du liker AoE, kan dere jo spille AoE II? Grafikken er kanskje ikke perfekt, men det er utrolig morsomt!

6248020[/snapback]

Støttes. Ellers kan dere prøve Empire Earth 1+exp pack eller 2'ern+exp.pack. I Empire Earth foregår over flere tidsperioder som gjør at du får lasere osv. etterhvert, men du kan velge å bare stoppe i middelalderen f.eks.

Endret av quakie
Lenke til kommentar

age of empires II , empire earth, rise of nations, galatic battle grounds (starwars spel) minner veldig om age of empires II... så har vi jo red alert 1 og 2, begge dei er heilt ok! :D

 

men om du ikkje har age of empires eller gallatic battle grounds bør du få deg ein av dei, og rise of nations!

:thumbup::w00t:

Lenke til kommentar

rise of nations, begynner ein i steinalderen, seinere kommer du fram i nåtid, etter å vert gjenom ein rekke med tider, men eg synes ikkje det no tid greiene gjer noko, spelet må skaffast! , treng ikkje noe bedre data enn for age of empires II tror eg..... i så fall fiksar pc-en din dt..:D

Lenke til kommentar

Han sa ikke med maskingevær plasmakanoner og ligenende, altså ikke noen av C&C spillene, men, ja, de er fantastiske spill. å da heller ikke StarCraft, som også er et av mine favoritt multiplayer spill :love:

 

Her er min liste som (jeg tror) passer til den beskrivelsen av spill du vil ha:

Age of Empires I

Age of Empires I : fall of rome

Age of Empires II

Age of Empirs II : Conquerors

Cossacks

Civilization III

Civilization III: Play the World

Civilization IV

Empire Earth

Rise of Nations

 

Vet at de fleste er nemt over, og at du ikke ville ha noen av AoE spillene, men, det der er en liste med spill som har blitt spilt mye på lan her iallefall :love:

Mange andre gode strategi og turn based spill også, men som ikke passer inn under denne listen

Lenke til kommentar
Han sa ikke med maskingevær plasmakanoner og ligenende, altså ikke noen av C&C spillene, men, ja, de er fantastiske spill. å da heller ikke StarCraft, som også er et av mine favoritt multiplayer spill :love:

 

Her er min liste som (jeg tror) passer til den beskrivelsen av spill du vil ha:

Age of Empires I

Age of Empires I : fall of rome

Age of Empires II

Age of Empirs II : Conquerors

Cossacks

Civilization III

Civilization III: Play the World

Civilization IV

Empire Earth

Rise of Nations

 

Vet at de fleste er nemt over, og at du ikke ville ha noen av AoE spillene, men, det der er en liste med spill som har blitt spilt mye på lan her iallefall :love:

Mange andre gode strategi og turn based spill også, men som ikke passer inn under denne listen

6248585[/snapback]

 

Takker for bra liste, samt mange gode spill som er nevn ovenfor. Men som kt600 sier, så vil jeg helst ikke ha "moderne" våpen i spillet, helst litt gammeldags. Jeg har spilt mange C & C spill ( RA 1 +expansion pack og 2, Tiberian Sun++) så de er jeg kjent med.

Det Rise of Nations spillet hørtes interessant ut! Hvis noen har flere forslag så skyt i vei!

 

MVH

Martin-sama

Lenke til kommentar
Han sa ikke med maskingevær plasmakanoner og ligenende, altså ikke noen av C&C spillene, men, ja, de er fantastiske spill. å da heller ikke StarCraft, som også er et av mine favoritt multiplayer spill :love:

 

Her er min liste som (jeg tror) passer til den beskrivelsen av spill du vil ha:

Age of Empires I

Age of Empires I : fall of rome

Age of Empires II

Age of Empirs II : Conquerors

Cossacks

Civilization III

Civilization III: Play the World

Civilization IV

Empire Earth

Rise of Nations

 

Vet at de fleste er nemt over, og at du ikke ville ha noen av AoE spillene, men, det der er en liste med spill som har blitt spilt mye på lan her iallefall :love:

Mange andre gode strategi og turn based spill også, men som ikke passer inn under denne listen

6248585[/snapback]

 

Takker for bra liste, samt mange gode spill som er nevn ovenfor. Men som kt600 sier, så vil jeg helst ikke ha "moderne" våpen i spillet, helst litt gammeldags. Jeg har spilt mange C & C spill ( RA 1 +expansion pack og 2, Tiberian Sun++) så de er jeg kjent med.

Det Rise of Nations spillet hørtes interessant ut! Hvis noen har flere forslag så skyt i vei!

 

MVH

Martin-sama

6248951[/snapback]

 

tror cossacks kan være noe for deg, du kan ha noe som 6000 folk på slagmarken veldig gøy, tror jeg må ta å finne min gammle cd og prøve deg igjen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...