Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan ser nettverket ditt ut?


Anbefalte innlegg

Jaja fikk blod på tann nå jeg... hehe browset nettet etter ett program og fant vist ett.. vistnok bare trial menmen det virker da ;) så for dere som har lyst til og lage ett eget men ikke har noe program kan dere jo ta en titt her

 

Alt er ikke med... men så snart jeg blir ferdig med og scanne netverket borte hos mor og far dit det går en vpn tunnel blir det oppdatert, og for de som lurer så ja... strøm er inkludert i husleia ;) hehe

 

edit: glemte og ta med mere info... bilen(har pc der ;)), mobilen(blåtann), x-boks, filmpc og 2 stk pda

post-27782-1149550713_thumb.jpg

6250447[/snapback]

 

tror du har stor strømregning :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lagde tegninga for lenge siden, men ikke så veldig mye som er forandret (kun IP-TV):

6257261[/snapback]

 

Du har en tuner og en tv i nettverket ditt. Hvordan fungerer den? Hvilke kanaler tar du inn?

6276894[/snapback]

Det er en Set-top-boks for å ta i mot IP-TV som jeg får fra Trollfjord bredbånd, kunne (kan?) se tv på PCen med Videolan. Har koblet det ut nå, mulig jeg tester det litt igjen.

Kanalliste tror jeg du finner på http://trollfjord.no

Lenke til kommentar
Hoster du for noen hjemmefra? eller driver du bare hobbybasis? Og hvilken leverandør har du? :-)

6274292[/snapback]

 

Hoster ikke for noen hjemme nei. :) Det ville jo vært .. ulovlig? :yes: hehe. Lyse er leverandøren. Har dog kun 25Mbit ut :(:(

6274761[/snapback]

 

Jeg har 10 servere på 1000/1000mbit :--DDDD *host* ikke hjemme tho.

Lenke til kommentar
Tja, slik ser mitt nettverk ut. Jeg har satset mer på å spre serverene på ulike plasser og "koblet" dem sammen i VPN nettverk som dere ser.

6297358[/snapback]

 

Du kan legge til en god del servere på mitt bilde dersom jeg skal regne med alle vpnklientene :p

Lenke til kommentar
Tja, slik ser mitt nettverk ut. Jeg har satset mer på å spre serverene på ulike plasser og "koblet" dem sammen i VPN nettverk som dere ser.

6297358[/snapback]

 

Du kan legge til en god del servere på mitt bilde dersom jeg skal regne med alle vpnklientene :p

6297375[/snapback]

 

Bare fordi du har mange servere så trenger du ikke mobbe de som har mindre enn deg :cry::p

Endret av ZaLzIce
Lenke til kommentar
Tja, slik ser mitt nettverk ut. Jeg har satset mer på å spre serverene på ulike plasser og "koblet" dem sammen i VPN nettverk som dere ser.

6297358[/snapback]

 

hva er fordelen/bruksområdet til vpn? Enlighten me! :)

6298679[/snapback]

 

VPN er et system som kan brukes til å koble sammen nettverk via internett. Det er kryptert for at andre ikke skal kunne avlytte trafikken. Med rett oppsatt VPN får du tilgang til nettet ditt som om du skulle vært der.

Lenke til kommentar

Må nesten hive inn mitt også, selv om det ikke er spesielt stort. Har en nesten komplett p4 2.4 ghz 512 mb ram som jeg skal sette opp som server, men vett ikke helt hva jeg skal bruke den til. Alt som i dag står i andre etasje skal ned i kjeller så snart den er ferdig innredet.

post-38850-1150199851_thumb.png

Lenke til kommentar
Må nesten hive inn mitt også, selv om det ikke er spesielt stort. Har en nesten komplett p4 2.4 ghz 512 mb ram som jeg skal sette opp som server, men vett ikke helt hva jeg skal bruke den til. Alt som i dag står i andre etasje skal ned i kjeller så snart den er ferdig innredet.

6299149[/snapback]

Hva med Webserver eller musikklager?

Lenke til kommentar
Tja, slik ser mitt nettverk ut. Jeg har satset mer på å spre serverene på ulike plasser og "koblet" dem sammen i VPN nettverk som dere ser.

6297358[/snapback]

 

hva er fordelen/bruksområdet til vpn? Enlighten me! :)

6298679[/snapback]

 

VPN er et system som kan brukes til å koble sammen nettverk via internett. Det er kryptert for at andre ikke skal kunne avlytte trafikken. Med rett oppsatt VPN får du tilgang til nettet ditt som om du skulle vært der.

6298725[/snapback]

 

selv med dynamisk ip adresse?

Lenke til kommentar
selv med dynamisk ip adresse?

6299928[/snapback]

 

Nja, det kan være lurt å ha fast ip i ene enden (serveren). Om dette er helt umulig så kan du benytte deg av dynamiske dns tjenester. Hos mange leverandører som kjører med DHCP, sånn som Bluecom så endrer aldri adressen seg, jeg har hatt samme adresse i flere år.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...