Gå til innhold

Avatar størrelse og tegnefora


Anbefalte innlegg

Edit:

avatars burde få være 100x100, 10kb

 

så til saken

jeg tegner ganske mye og det er bra dere har et mangfoldig tegne forum

kanskje litt for mange subforum der

dere mangler subforum som

Showcases

Duels

 

user posted image

og jeg hadde vel egentlig håpt på Sprite Discussion, men de andre passer bedre inn

 

sprite duellering er jo gøy :p

showcases er en thread per person der main posten har en haug med bilde-linker

uansett, det er de som faktisk tegner bilder fra scratch

Endret av MadGonzo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da spør jeg på vegne av mange her; Hvorfor skal de være animert? Fordi det skal være kult? :)

 

Når det er sagt: Animerte avatarer er noe søppel som ikke gjør annet enn å irritere samt å dra vekk fokus fra innholdet.

6245524[/snapback]

 

 

det er så sant så sant.

 

NED med animerte avaterer.

Lenke til kommentar

Animerte avatarer er bare plagsomt.

synes at det ødelegger forumene og det blir bare plagsomt å se på "blinkende" avatarer(som mange kommer til å ha)

 

Men det med pixler synes jeg dere kan være litt greie på.

Det burde være 100x100, eller 100bredde og 80høyde.

Det hadde også vært veldig fint om det ble satt opp til 8kb. Siden man får mye bedre kvalitet på de 2kb ekstra.

 

:)

Lenke til kommentar

blinkende avatarer..

det kommer jo nesten an på hva de enkelte lager

det er jo f.ex mulig å ha restriksjoner på hva som er lov å ha animert

 

user posted image

 

det skal være animert fordi den enkelte kanskje har laget den selv

og bruker den på mange andre fora :/

 

kanskje det hadde vært en ide å tillate 100x100 for eksterne avatarer

Endret av MadGonzo
Lenke til kommentar

Har vært på enkelte forum der det er lov å ha animerte avatarer, og det er så plagsomt at jeg ikke fristes til å besøke forumet igjen. Her på hw.no er det faktisk rolig og avslappende å lese en tråd fra start til slutt... på disse andre stedene jeg snakker om, håper du bare at du har kommet til siste post hele tiden fordi man blir så stressa.

 

Selv om det blir lagt restriksjoner, vil det være et uromoment, og en bevegelse som øynene automatisk trekkes mot. Nei, blir det lov med animerte avatarer her, så har jeg lest min siste tråd her inne, og jeg vet mange føler det samme.

 

Avataren kunne godt vært f.eks 100x80 og 8kb. Det hadde ikke gjort meg noe heller, men da ville noen hatt 120x100 og 12kb. Det er jo ikke store hoppet opp til heller. Og da vil noen ha 150x120 osv... Et sted må grensen være, og for meg synes jeg 80x80 og 6kb er helt ok.

Lenke til kommentar

ok så du har nulltoleranse mot animerte GIFs

jeg hadde håpet at noen her hadde skjønt den kreative siden av det hele

uansett så håper jeg at det kommer opp et bedre tegne forum

spesielt for dueller, siden det er noe som driver mange til å tegne

 

"Avataren kunne godt vært f.eks 100x80 og 8kb. Det hadde ikke gjort meg noe heller, men da ville noen hatt 120x100 og 12kb. Det er jo ikke store hoppet opp til heller. Og da vil noen ha 150x120 osv... Et sted må grensen være, og for meg synes jeg 80x80 og 6kb er helt ok."

blah tull

 

80x80 er for lite.. det er hele problemet

noe over 120 er for stort for selve forumet som skal ha plass i 800x600

(om jeg ikke tar feil)

Lenke til kommentar

Animerte GIFs er såklart kreativt, men problemet er at det fjerner mye av seriøsiteten i et forum som dette, samtidig som det blir forstyrrende å lese innlegg med en masse bevegelse rett i nærheten. Øynene og konsentrasjonen blir tiltrukket av bevegelse, det er slik mennesket er bygget opp. Jeg ser ingen gode grunner til å ha animerte GIFs, eneste grunnen jeg kan komme på overhodet er at man ønsker å skryte eller lage masse oppmerksomhet rundt sin bruker. Det passer bedre i andre type forum.

 

Kanskje dette ikke er forumet for deg om du så sterkt misliker reglene mot animerte avatarer og har såpass seriøse utspill som "blah tull".

Lenke til kommentar
user posted imageEr ikke så lett å leseuser posted image det som står her.user posted image

user posted image  Er iallfall glad for at diskusjon.no ikke tillateruser posted image

             animerte gif's i avataren eller har det som smileys!

Morsomt :wee:

Men så har jo du brukt grå farge..

Ville bare vise ødeleggelsene slik blinking og bevegelse på forumet forårsaker.

 

PS! Moderator kan fjerne dette når han har sett seg lei.

Lenke til kommentar
Avataren kunne godt vært f.eks 100x80 og 8kb. Det hadde ikke gjort meg noe heller, men da ville noen hatt 120x100 og 12kb. Det er jo ikke store hoppet opp til heller. Og da vil noen ha 150x120 osv... Et sted må grensen være, og for meg synes jeg 80x80 og 6kb er helt ok.

6246470[/snapback]

Er egentlig uenig med det. Siden ved 100x100 ser du mye mere ved 80x80. Slik det er idag, er vel smått. Og jeg tror IPB er laget for ihvertfall 100x100, hvis ikke 120x120.

 

Stemmer for 100x100 10kb. Siden 10kb er ingen ting. Og jeg merker det er mange forumbrukere som ikke har avatar.

 

Lag en poll.

Lenke til kommentar

Ser ikkje behovet. Eg er her for å lese det som står i innlegget, ikkje sjå på avataren til folk. Synest 80x80 er stort nok, hadde ikkje hatt noko imot om den var mindre.

 

Eg går ut frå at animerte avatarer aldri vil komme på dette forumet, ei heller bilder i signatur, eller enda værre, animerte bilete i signatur, det ødelegg forumet. I nokre forum har eg problem med å finne innlegget på grunn av dårlege fargar, ein signatur på 10 linjer, helst med 3-4 animerte bilete.

 

Har du behov for store animerte bilete så lag ein tråd om det.

Mine 50 ører

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...