Gå til innhold

Avatar størrelse og tegnefora


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det sånn tilhengere av aniavatar vil ha det? Snurre hoppe sprette blinke Snurre hoppe sprette blinke Snurre hoppe sprette blinke Snurre hoppe sprette blinke?

 

http://www.skravlekroken.com/showthread.php?t=140

6308057[/snapback]

Haha, for noe dritt :wee:

Lurte først på hvor innleggene var..

6308111[/snapback]

 

 

GRELT! det er ordet. Den linken kan vi plukke frem hver gang ani-amatørene vil ha terror legalisert på forumet.

Endret av pwd3679
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke ha et tivoliforum. Men jeg har en helt grei internettilkobling og får ikke problemer dersom det blir lov med mer enn 6kb avatar. Visuelt vil jeg ikke ha mer enn 80x80, men de kan godt "veie" litt mer. Jeg har for øyeblikket ingen medlidenhet med de som evt sitter på 28.8 modem, derfor vil det ikke plage meg nevneverdig å bruke mer enn 6kb avatar.

 

De eneste som jeg kunne ha forståelse for er de som drifter forumet, dersom de ikke vil ha "tyngre" avatarer så er det helt greit. Men da har jeg hvertfall sagt hva jeg synes.

Lenke til kommentar
Er forumet til for å diskutere eller for å skryte av avatarer?  :hmm:

6330752[/snapback]

Akkurat! For min del er avatarene en gjenkjennelsesfaktor. Den er mer synlig enn brukernavnet, og bidrar til at, i alle fall jeg, husker brukere bedre.

 

Content is king.

Lenke til kommentar
Støtter ikke. Kun et fåtall på dette forumet har så ufattelig kul avatar at den fortjener mer plass å bre seg ut på. Men gjerne 12 kb  jauser posted image

6330478[/snapback]

Er forumet til for å diskutere eller for å skryte av avatarer? :hmm:

6330752[/snapback]

Ser vist ut som sistnevnte utifra det folket sier i denne threaden her.

 

Jeg personlig er imot økning av størrelsen på avataren. Vi trenger ikke 100x100 og bildefiler på X antall Kb.

Det ER forsatt brukere som ikke har så fryktelig rask internettlinjer her i norge. Greit nok at man kan disable avatar-visningen i kontrollpanelet, men jeg syns man skal ta litt hensyn til personer som forsatt sitter på f.eks ISDN og vil ta en tur hit på forumet!

Lenke til kommentar
Er det sånn tilhengere av aniavatar vil ha det? Snurre hoppe sprette blinke Snurre hoppe sprette blinke Snurre hoppe sprette blinke Snurre hoppe sprette blinke?

 

http://www.skravlekroken.com/showthread.php?t=140

6308057[/snapback]

Huff, får frysningar av sånt. :ohmy:

 

Er forumet til for å diskutere eller for å skryte av avatarer?  :hmm:

6330752[/snapback]

Akkurat! For min del er avatarene en gjenkjennelsesfaktor. Den er mer synlig enn brukernavnet, og bidrar til at, i alle fall jeg, husker brukere bedre.

 

Content is king.

6330779[/snapback]

Jepp, avataren er veldig grei å kjenne igjen folk på.

 

*snip*

Det ER forsatt brukere som ikke har så fryktelig rask internettlinjer her i norge. Greit nok at man kan disable avatar-visningen i kontrollpanelet, men jeg syns man skal ta litt hensyn til personer som forsatt sitter på f.eks ISDN og vil ta en tur hit på forumet!

6335008[/snapback]

Stemmer, men det største argumente i mine auge er at innhaldet skal være i fokus, ikkje avataren. Større avatar betyr meir forstyrrelsar når du skal lese. Hadde eg hatt diktatur her ville eg også lagt ned forbud mot å endre skriftfargen i signaturar, gule, raude og lilla strekar har eg lite til overs for.

Lenke til kommentar
Stemmer, men det største argumente i mine auge er at innhaldet skal være i fokus, ikkje avataren. Større avatar betyr meir forstyrrelsar når du skal lese. Hadde eg hatt diktatur her ville eg også lagt ned forbud mot å endre skriftfargen i signaturar, gule, raude og lilla strekar har eg lite til overs for.

6336297[/snapback]

Vel, noen farger går greit egentlig men overdrevent bruk av det er noe jeg har lyst til å slå ned på, dog dette er ikke en regel som eksisterer og vi har også rettningslinjer og følge, men ja, jeg støtter deg med fargebruket i signatur :)

Lenke til kommentar
Støtter ikke. Kun et fåtall på dette forumet har så ufattelig kul avatar at den fortjener mer plass å bre seg ut på. Men gjerne 12 kb  jauser posted image

6330478[/snapback]

Er forumet til for å diskutere eller for å skryte av avatarer? :hmm:

6330752[/snapback]

Ser vist ut som sistnevnte utifra det folket sier i denne threaden her.

 

Jeg personlig er imot økning av størrelsen på avataren. Vi trenger ikke 100x100 og bildefiler på X antall Kb.

Det ER forsatt brukere som ikke har så fryktelig rask internettlinjer her i norge. Greit nok at man kan disable avatar-visningen i kontrollpanelet, men jeg syns man skal ta litt hensyn til personer som forsatt sitter på f.eks ISDN og vil ta en tur hit på forumet!

6335008[/snapback]

Jeg vet meget godt at folk fortsatt sitter på ISDN her i Norge. Spesielt siden jeg sitter på ISDN selv. Og lasting av avatarer skjer nesten like kjapt som det ville gjort på ADSL pga den lave størrelsen på avatarene(6kb). En økning på 2-6kb hadde ikke vært særlig merkbart.

 

Og nei, forumet er ikke for å skryte av sin avatar. Men man vil jo gjerne ha en fin avatar, vil man ikke? Og noen ganger er man nødt til å gå ned på kvaliteten på avataren, for å få den under den latterlig lave 6kb grensen. Å øke antall pixler den kan bre seg ut på er ikke like viktig. Men hadde vært kos siden man kan få plass til flere ting i bildet og/eller større ting.

Lenke til kommentar
Støtter ikke. Kun et fåtall på dette forumet har så ufattelig kul avatar at den fortjener mer plass å bre seg ut på. Men gjerne 12 kb  jauser posted image

6330478[/snapback]

Er forumet til for å diskutere eller for å skryte av avatarer? :hmm:

6330752[/snapback]

 

Huh? :dontgetit:

 

Det er vel åpenbart at det er til for å diskutere, men jeg bruker da ikke low-res-versjonen av forumet, så noe tyder på at jeg synes det visuelle er viktig. Vil så gjerne ha noen kb til for å øke kvaliteten på avataren, men vil ikke at størrelsen i px øker proposjonalt med kb. Ja til 80x80, ikke animert og >6kb. Håper ikke du trodde jeg mente noe annet? :(

 

Gil out

Lenke til kommentar
Og nei, forumet er ikke for å skryte av sin avatar. Men man vil jo gjerne ha en fin avatar, vil man ikke? Og noen ganger er man nødt til å gå ned på kvaliteten på avataren, for å få den under den latterlig lave 6kb grensen. Å øke antall pixler den kan bre seg ut på er ikke like viktig. Men hadde vært kos siden man kan få plass til flere ting i bildet og/eller større ting.

6338582[/snapback]

Synest avataren din ser ganske grei ut eg. Men størrelsen vil ikkje bety noko, dimensjonen derimot.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg 80x80 avatarer er koslige. Da blir de ikke for dominerende.

 

Det som derimot irriterer meg er de 6kBene, de gjør at man som oftest må croppe kvaliteten til avataren ned i det uendelige. Det er fortsatt fint med klare farger og kontraster.

 

My two cents.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...