Gå til innhold

Den middels store LaTeX-tråden


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er helt ny i "gamet" og lurer på hvordan jeg ser hvordan dokumentet blir seende ut når jeg har skriblet ned noen greier i TXC.

 

Noen som har en god template mtp. prosjektoppgaver?

 

Bare å kompilere dokumentet når du har skriblet litt. Vil anbefale deg å sette opp din egen "mal" der du bruker pakker du selv mener du har behov for, og ikke alt mulig rask du kan ende opp med å få inkludert hvis du bruker noe du finner på nettet/får av andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri brukt TeXnicCenter (likte det ikkje noko særleg), men det du gjer er å velge LaTeX -> PDF i nedtrekksmenyen midt i verktøylinja, og so klikke på knapp nummer to til høgre for denne (hurtigtast Ctrl + F7). Eg veit lite om korleis TXC fungerer elles (red.: med tanke på prosjekt osb.).

 

Kan du definere «prosjektoppgåve» nærare?

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar

Høyres ikkje dumt ut det heller. Fordelar med TeXworks er jo t.d at du får fullføring av kode og ferdig oppsett av SyncTeX. Om nokon har lyst til å undersøkje fleire alternativ har eg eit par lenkjer:

http://tex.stackexchange.com/questions/339/latex-editors-ides

http://charlietanksley.net/philtex/editors/

 

(Eit anna problem med TXC, med mindre du bruker den uferdige versjon 2, er forresten manglande Unicode-støtte. Det åleine gjer den uaktuell for meg, eigentleg.)

Lenke til kommentar

Høyres ikkje dumt ut det heller. Fordelar med TeXworks er jo t.d at du får fullføring av kode og ferdig oppsett av SyncTeX.

 

Jeg syntes også det var en fordel da LaTeX var helt nytt for meg, men nå da jeg de siste årene har skrevet så og si alle dokumenter i LaTeX så har det gått mot at fordelen blir mindre og mindre (dog ingen ulempe, men fortsatt noe jeg har begynt å mislike).

 

Husker jeg brukte LEd til å begynne med, og den editoren foreslo gal kode i motsatt ende støtt og stadig (mulig det har forbedret seg i de nyere versjonene) som var ganske irriterende(!). Finnes sikkert andre som er bedre på nettopp det, men sånn jevnt over tror jeg ikke man sparer så mye på å bruke en editor som har den funksjonen. Også er det jo trening i å fullføre kode hvis man gjør det manuelt. :thumbup:

 

Samme greia med å tegne i TikZ. Til å begynne med prøvde jeg å finne programmer som lot meg tegne som i noe ala avansert paint (f.eks xfig og deretter bruke fig2pgf konverter). Men etter å ha brukt mange timer på seriøse forsøk med manuell tegning har det brått løsnet, og nå tegner jeg det meste til både rapporter, forelesningsnotater/presentasjoner osv manuelt fra scratch. Gjør det f.eks enklere å endre på en figur o.l. Og i tillegg kan man utnytte den matematiske motoren i grunn (bruke løkker hvis det er like objekter som skal tegnes etter hverandre osv).

 

Men det ble litt avsporing. :p

Endret av drgz
Lenke til kommentar

Høyres ikkje dumt ut det heller. Fordelar med TeXworks er jo t.d at du får fullføring av kode og ferdig oppsett av SyncTeX.

Jeg syntes også det var en fordel da LaTeX var helt nytt for meg, men nå da jeg de siste årene har skrevet så og si alle dokumenter i LaTeX så har det gått mot at fordelen blir mindre og mindre (dog ingen ulempe, men fortsatt noe jeg har begynt å mislike).
Litt einig eigentleg, men det kjem litt an på korleis autofullføringa fungerer og. TeXworks sitt system er ganske OK, men er litt «skjult» for brukarane (du skriv inn byrjinga på ein kommando, eller ein spesiell bokstavsekvens, og fullfører med tab – alle desse kan du endre på). Likevel bruker eg det nok mindre enn eg kunne.

 

Husker jeg brukte LEd til å begynne med, og den editoren foreslo gal kode i motsatt ende støtt og stadig (mulig det har forbedret seg i de nyere versjonene) som var ganske irriterende(!).
LEd brukte eg og ein del, utviklinga har dessverre stogga heilt, so det vil truleg ikkje skje noko særleg meir der.

 

Samme greia med å tegne i TikZ. [...]

 

Men det ble litt avsporing. :p

Små avsporingar gjer ikkje mykje. Eg har litt same erfaring som deg. Brukte GeoGebra (som har ein kurant TikZ-eksport) til nokre få figurar, men eg gjorde ingen stor innsats. Såg at eg uansett ville endre på koden litt, og fann ut eg ville prøve å gjere det meir frå scratch. So då eg skreiv forelesingsnotat i eit fag seinare vart alle (bortsett frå eit par der eg juksa litt i Tpx) figurane skrive manuelt. TikZ er flotte greier.
Lenke til kommentar

Sukk. Du må installere alt mtp latex i rett rekkefølge.

 

http://www.stat.pitt.edu/stoffer/freetex.html

 

Følg denne her eksakt

 

Og her er det oppsettet vi brukte på vår rapport.

 

 

\documentclass[10pt,a4paper]{article}

\usepackage{amsmath}

\usepackage{amsfonts}

\usepackage{amssymb}

\usepackage[utf8]{inputenc}

\usepackage[norsk]{babel}

\usepackage{graphicx}

\title{Prosjekt Realstart 2011 \\

$ \mathcal{ROT \! ASJON} $}

\author{Bjørn Erik, Magnus, Øistein, Frank Ruben}

\begin{document}

\maketitle

 

 

\newpage

 

\tableofcontents

 

\newpage

 

Din mor

 

\end{document}

 

Lenke til kommentar

Kan du definere «prosjektoppgåve» nærare?

Rapport fra labprosjekt. Blir både tekst, bilder og matematiske formler.

For bruk med pdflatex, ville eg truleg byrja med noko liknande det under, kanskje mindre, og lagt til meir om nødvendig. Les dokumentasjonen til pakkane for meir informasjon, eller spør om det er noko spesifikt.

 

\documentclass{scrartcl}

% Skrifttype, teiknkoding
\usepackage{lmodern}
\usepackage[T1]{fontenc}
\usepackage[latin1]{inputenc}  % Sidan du bruker TXC, sannsynlegvis utan Unicode-støtte.
                              % Sjølv ville eg hatt utf8 i staden for latin1, då eg bruker Unicode.

% språk
\usepackage[norsk]{babel}  % om du skriv på engelsk, byt norsk --> english

% bilete
\usepackage{graphicx}

% Matematikk
\usepackage{mathtools}  % laster amsmath, fikser nokre småfeil der, og gjer litt ekstra

% Diverse
\usepackage{siunitx}   % fantastisk pakke for å skrive tal med/utan einingar, berre einingar og meir.
\usepackage{booktabs}  % For finare tabellar
\usepackage{microtype} % gjer fleire småtypografiske forbetringar
\usepackage{fixltx2e}  % fikser nokre småfeil i LaTeX2e

% for lenkjer og kryssreferansar
\usepackage[hidelinks]{hyperref}  % hyperref gjer deg klikkbare lenkjer, og innhald i PDF-fila.
\usepackage{cleveref}             % for betre kryssreferansar

\author{For Fattar}
\title{Forsøk}
\date{Ein dag}  % Vil du ikkje ha dato, bruk \date{}, for dagens dato, fjern heile linja, eller \date{\today}

\begin{document}
\maketitle

\section{Innleiing}
...


\end{document}

 

Det skjer ingenting når jeg trykker ctrl+F7, selv om jeg har lastet ned Miktex.
Link til bilete: https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=320758

- Kva står det i nedtrekksmenyen der hjå deg?

- Skjer det ikkje noko i området nederst i TXC heller (der det står Output på venstresida)

- Kva versjon av TXC har du?

 

Gløymde å nemne at du må opne PDF-en etterpå, Ctrl + F5 (to knappar til høgre for Build current file, på verktøylinja). Om du bruker Adobe Reader, merk at PDF-fila vil vere låst for skriving so lenge den er open i Reader. Det gjer at om du endrer på dokumentet ditt, og prøver Ctrl + F7 igjen, vil ikkje det fungere. Anten må du lukke Reader fyrst, eller bruke ein annan PDF-lesar. Sumatra er ein fin lesar, som vil oppdatere dokumentet automatisk om det vert endra.

 

Red.: Det er ikkje nødvendig å installere alt på nytt, men du må kanskje konfigurere TXC.

Endret av Torbjørn T.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sukk. Du må installere alt mtp latex i rett rekkefølge.

 

Hva er rett rekkefølge? Jeg kan fint installere hvilke editorer jeg vil først, og deretter installere MikTeX/TeXlive uten at det vil være noe problem å kompilere. Eneste man må gjøre er å legge til f.eks "texlive\2011\bin\win32" (eller tilsvarende for MikTeX) til Windows path.

 

@Torbjørn T. Kan legge til \usepackage{microtype} i oppsettet ditt, noe som bør være med i alle LaTeX-dokumenter. :)

Endret av drgz
Lenke til kommentar

Heilt einig! Sat og lurte på om det var noko eg hadde gløymd, men klarte ikkje kome på noko. (Det finst ein beta-versjon som støtter XeTeX òg.)

 

Åh, ikke verst. Er det relativt nytt eller? Mener å huske at da jeg lekte meg litt med LuaLaTeX og XeLaTeX for ca 6mnd(+) tilbake i tid så var det ingen støtte da.

Lenke til kommentar

Trur det er eit arbeid som har pågått ei god stund. Ser ut som det kun er begrensa støtte i XeTeX foreløpig òg (siste link). Det er eit spørsmål på TeX.SX om dette som er eit år gamalt, og allereie der ser det som det er noko støtte (for optisk margutjamning):

http://tex.stackexchange.com/questions/2986/margin-kerning-in-xelatex-for-texlive-2010-how-to-enable

 

Nokre andre relaterte spørsmål der:

http://tex.stackexchange.com/questions/27555/lualatex-fontspec-and-tracking-with-microtype

http://tex.stackexchange.com/questions/22228/xetex-microtype-and-fontspec

 

Beta-versjonen kan iallfall lastast ned frå TLContrib, som nemnt her:

http://tlcontrib.metatex.org/cgi-bin/package.cgi/ruid=5675452231/action=view/id=569

Lenke til kommentar

Selv er jeg glad i småpakkene

 

\usepackage{xcolor}

 

\usepackage{fix-cm}

 

også noe småknask til matematikk

 

\usepackage{gauss}

 

\usepackage{polynom}

 

Ikke nødvendige, men de har sine svært nyttig bruksområder.

 

\usepackage{amssymb}

 

\usepackage{amsmath}

 

\usepackage{amsfonts}

 

Må også med om de ikke er inkludert. De er så standard at torbjørn og drgz ikke tok dem med ^^

Lenke til kommentar
\usepackage{xcolor}

\usepackage{fix-cm}

Det er sjeldan eg brukar fargar eigentleg, utanom TikZ-figurar, og TikZ laster xcolor ... fix-cm hadde eg ikkje høyrd om, men eg hadde eigentleg tenkt å ta med fixltx2e, som er i same «gruppe», etter dokumentasjonen å dømme. (Apropos dokumentasjonen, den seier at «fix-cm» skal lastast før dokumentklassen, som

\RequirePackage{fix-cm}

\documentclass{..}

 

\usepackage{gauss}

\usepackage{polynom}

Klart, om eg skulle skrive lineær algebra eller polynomdivisjon ville eg lasta desse sjølv, men det er spesialtilfelle.

 

\usepackage{amssymb}

\usepackage{amsmath}

\usepackage{amsfonts}

mathtools laster (og forbetrer) amsmath, som nemnt i kommentaren. Eg slutta å laste amssymb, amsfonts på eit tidspunkt, usikker kvifor ...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...