Gå til innhold

N73 vs K800i


Anbefalte innlegg

Jeg har sett litt på N73 nå, (bilder og info). Den ser ikke gal ut! Men den er en smule dyr... heldigvis har jeg sommeren til å spare :p

 

Har W800i og er veldig fornøyd med den.

 

Personlig likte jeg ikke designet på W810i og K800i så N73 frister. Spesielt det med at man har mange flere funksjoner. Feks skrivebordet på N73 er digg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hatt mange SE mobiler jeg da, ekke no fangirl til noen merker jeg, bare er streng når det gjelder innholdet i en mobil.

 

hadde SE vert som Nokia hadde jeg ventet på neste SE...

6332991[/snapback]

 

Du sier du ikke er det, men i den neste setningen bekrefter du det vell egentlig. Eller at du samler på nokia ifølge hjemmesiden din, jeg tror ikke helt på deg :)

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar
Jeg er delvis uenig, for meg f.eks som sender og får rundt 100 sms i måneden er det ikke noe problem, heller ingen andre som jeg kjenner med SE om klager over dette. Jeg kan imidlertid skjønne det er irriterende om du sender flere tusen sms i måneden og håper SE i fremtiden får større kapasitet for å tilfredstille flere. Å si at de overhodet ikke satser på sms blir dog litt drøyt. Jeg er f.eks mer fornøyd med f.eks SEs ordbok enn tidligere nokia og siemens jeg har hatt/lånt/prøvd. Mulig nokia har skjerpet seg (evt har noen modeller hvor det fungerer bra), men jeg har erfaring fra tidligere med begrensninger i antall ord du kan legge til, for en som konsekvent skriver trønderdialekt så blir det irriterende i lengden.

6331245[/snapback]

Ja, tok i for mye, sorry for det.

 

Er bare jeg som er litt frustert over SE sin sms-ordning.

1) Det tok dem laaaang tid å la oss bytte meldingslyder selv.

2) De har ingen mobiler på markedet med ubegrenset sms-kapasitet.

3) De bruker liten del av skjermen til tekstboks.

4) Man ser ikke hvor mange tegn man har brukt før på slutten.

5) Man kan ikke velge å ikke lagre sendte meldinger.

6) Ingen copy/paste-mulighet som fungerer tilstrekkelig.

 

Til sammen gjør dette SE langt svakere enn Nokia på dette område (synes jeg). Samsung er vel heller ikke særlig gode, men jeg har inntrykket av at B-S sannsynligvis gir brukeren flere valgmuligheter enn SE.

 

Og med unntak av 6280 som har en bug i ordboken, så har Nokia forbedret seg på ordboken i det siste.

6332079[/snapback]

 

Hva mener du egentlig med ubegrenset SMS-kapasitet? Det er litt viktig for meg egentlig. Sender en rundt 50-70 SMS pr. dag.

Lenke til kommentar
Har N73 bedre videoppløsning en K800i?

6340453[/snapback]

 

Ja, N73 filmer i VHS-kvalitet. (352x288 eller noe, desverre bare 15 fs).

 

Håper virkelig at byggekvaliteten på N73 er god så man slipper støv under skjermen. Den store avstanden mellom tastatur og skjerm lover heldigvis godt, lang vei for støvet å flytte seg ;)

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar
Hva mener du egentlig med ubegrenset SMS-kapasitet? Det er litt viktig for meg egentlig. Sender en rundt 50-70 SMS pr. dag.

6340686[/snapback]

Man kan ikke ha lagret mer enn et gitt antall sms, mottate (innboks), sendte, lagrede osv. Tror tallet er 150 per i dag. Når du i tillegg må ikke kan velge å ikke lagre sendte meldinger må du ofte selv ta et par tastetrykk (les: fire) for å tømme "sendte elementer".

 

På den andre siden er skriving av sms konge, og jeg som tidligere ikke har bruk annet enn Nokia hadde null problemer etter en dag med min K750i. En kompis av meg sender mellom 100 og 300 sms daglig og han sverger til SE så tviler det er noe problem. ;)

Lenke til kommentar
Hva mener du egentlig med ubegrenset SMS-kapasitet? Det er litt viktig for meg egentlig. Sender en rundt 50-70 SMS pr. dag.

6340686[/snapback]

Man kan ikke ha lagret mer enn et gitt antall sms, mottate (innboks), sendte, lagrede osv. Tror tallet er 150 per i dag. Når du i tillegg må ikke kan velge å ikke lagre sendte meldinger må du ofte selv ta et par tastetrykk (les: fire) for å tømme "sendte elementer".

 

På den andre siden er skriving av sms konge, og jeg som tidligere ikke har bruk annet enn Nokia hadde null problemer etter en dag med min K750i. En kompis av meg sender mellom 100 og 300 sms daglig og han sverger til SE så tviler det er noe problem. ;)

6341070[/snapback]

 

PÅ min K750i kan jeg lagre 200 på telefonminnet som standard, mulig det kan være forskjell i ulike typer FW etc.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hva mener du egentlig med ubegrenset SMS-kapasitet? Det er litt viktig for meg egentlig. Sender en rundt 50-70 SMS pr. dag.

6340686[/snapback]

Man kan ikke ha lagret mer enn et gitt antall sms, mottate (innboks), sendte, lagrede osv. Tror tallet er 150 per i dag. Når du i tillegg må ikke kan velge å ikke lagre sendte meldinger må du ofte selv ta et par tastetrykk (les: fire) for å tømme "sendte elementer".

6341070[/snapback]

 

Oi.. Bruker ikke å tømme innboksen før jeg nærmer meg en 400 lagrede meldinger.. Noe som skjer ganske fort egentlig..

 

Men kan man lagre meldinger i andre kataloger slik at de ikke har noe å si på 150 grenser? Meldinger man vil ta vare og slikt.

Lenke til kommentar
Hva mener du egentlig med ubegrenset SMS-kapasitet? Det er litt viktig for meg egentlig. Sender en rundt 50-70 SMS pr. dag.

6340686[/snapback]

Man kan ikke ha lagret mer enn et gitt antall sms, mottate (innboks), sendte, lagrede osv. Tror tallet er 150 per i dag. Når du i tillegg må ikke kan velge å ikke lagre sendte meldinger må du ofte selv ta et par tastetrykk (les: fire) for å tømme "sendte elementer".

6341070[/snapback]

 

Oi.. Bruker ikke å tømme innboksen før jeg nærmer meg en 400 lagrede meldinger.. Noe som skjer ganske fort egentlig..

 

Men kan man lagre meldinger i andre kataloger slik at de ikke har noe å si på 150 grenser? Meldinger man vil ta vare og slikt.

6444802[/snapback]

Ikke at jeg har lest igjennom noe annet enn overskriften, men det ser da ut som om det er mulig å fjerne denne "sperren"?

 

http://forum.unlock.no/index.php?showtopic=10183

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...