Gå til innhold

N73 vs K800i


Anbefalte innlegg

Blir som å velge 17" skjerm til pc isteden for 19" nettopp fordi den er skarpere, noe som blir temmelig dustete.

6712877[/snapback]

Det blir ikke det samme, med mindre du går med PC-skjermen din i lomma? Mobiltelefonen skal være liten og lett og ha med seg. Hvis ikke dette var tilfelle kunne det selvsagt vært ønskelig med en stor skjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville ikke valgt en litt større skjerm. Hvis du ser på sammenligningsbildet over ser du grunnen. Jeg vil heller ha en 0,1 tommer mindre skjerm om den er skarpere, siden forskjellen er minimal. :)

6713238[/snapback]

Det der er to helt forskjellige skjermer, det er ikke bare størrelsen som er forskjellig. Uansett synes jeg ikke at den øverste skjermen er mindre skarp enn den under.

 

Hvorfor blir det dustete? Jeg ville heller hatt en skarpere skjerm. Gjør det meg til en dust?

Prøv å se lenge på en litt blass skjerm, og så på en litt skarpere skjerm. I lengden vil skjerm nr. 2 være mer behagelig å se på, nettopp på grunn av at den er skarpere.

6713238[/snapback]

Jeg tror nok skjermen til N73 vil være mye mer behagelig å se på enn K800i sin fordi man slipper å myse så mye for å se hva som skjer på den knøttlille skjermen. Det blir lettere så se i menyer, det blir lettere å se bilder, og det blir lettere å se video. Så jeg skjønner fremdeles ikke hvordan du kan foretrekke liten skjerm framfor stor bare fordi pixlene sitter tettere på en liten skjerm.

 

Det blir ikke det samme, med mindre du går med PC-skjermen din i lomma? Mobiltelefonen skal være liten og lett og ha med seg. Hvis ikke dette var tilfelle kunne det selvsagt vært ønskelig med en stor skjerm.

6714960[/snapback]

Eh, det er vel temmelig uinteresant i denne diskusjonen. Spørsmålet var om det var bedre med stor eller liten skjerm, når oppløsningen er den samme, uavhengig av størrelsen på mobilen. Dessuten gjelder dette N73 og K800i, og de er jo nesten helt like størrelsesmessig, til tross for at N73 har større skjerm.
Lenke til kommentar

Som jeg allerede har sagt. JEG foretrekker en litt mindre skjerm om den blir skarpere. Hvor mye må jeg understreke jeg?

 

Så jeg skjønner fremdeles ikke hvordan du kan foretrekke liten skjerm framfor stor bare fordi pixlene sitter tettere på en liten skjerm.

 

En mindre, ikke en liten skjerm. ;) Og hvordan jeg kan foretrekke det? Det har du svart på selv. Pikslene sitter tettere, skjermen blir skarpere, og imo. mer behagelig å bruke.

 

Og om du synes jeg er en dust bare fordi jeg liker en skarpere, om enn litt mindre skjerm, so be it. Det får være ditt problem, og ikke mitt. :)

 

I tillegg:

Eh, det er vel temmelig uinteresant i denne diskusjonen. Spørsmålet var om det var bedre med stor eller liten skjerm, når oppløsningen er den samme, uavhengig av størrelsen på mobilen.

 

Det var faktisk du som brukte dette som eksempel. Ikke bruk et eksempel og forvent at ingen skal svare deg på det. Dette er et diskusjonsforum. :)

Endret av SumSar
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...