Gå til innhold

N73 vs K800i


Anbefalte innlegg

Symbian er fint for de som trenger men for alle andre så holder det med de forhåndsinstallerte programmene. K800 har egentlig det som jeg kunne tenkt meg – html leser, e-post, diktafon (uten latterlig 1 minutts begrensning sånn som Symbian), mp3 spiller, osv.

Men det som er taler i mot et kjøp av K800 er bl.a. joysticken – Ja, jeg vet den skal være forseglet osv… - men man kan ikke være sikker før det har gått en stund. Og grunnen til at jeg er skepsis er at K750 og W800 er ikke de første telefonene med joystick problem så vi får vente og se…

En annen ting som jeg synes er praktisk med K800 er FOTA (Firmware update over the air). Altså at du kan oppdatere programvaren rett fra telefonen i stedet for å levere det inn til verksted.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg er ikke noe Nokia fangirl, men mange tror det, jeg kunne godt tenkt meg en K800i, men den mangler det jeg ser etter i en telefon. jeg elsker store skjermer er en ting. jeg hater å ha alle utmeldinger lagret på mobilen! dette må jeg med SE. den har ikke valget å dektivere utboksen/ sendte mld. pluss en meny du har runda på 3 minutter. da er det ikke mer å gjøre med den liksom.

6483070[/snapback]

Ikke Nokia fangirl... :p Den var ironi

 

Ser at du hele tiden gnikker over at SE telefonene lagrer sendte elementer (regner med at det er det du mener...)

 

Hva er egentlig problemet? Klarer du ikke å tømme mappen? Det er ikke særlig komplisert... La meg illustere...

- I "Meldinger" menyen:

1. Velg Sendte meldinger

2. Trykk på "Mer" knappen

3. Velg "Slett alle meld."

4. Svar "Ja"

5. Vips.... Mappen var tom gitt....

 

Utboks ligger bare meldinger i mens de blir sendt, og de slettes av seg selv når de er sendt. Er kjekt å kunne bare sende meldingen på nytt hvis den feiler, grunnet dårlig dekning.

 

N73 har symbian, ikke at det er så viktig for SE kjøpere men det kommer kansje av de ikke har hatt det før  det er ivertfall kjekt viss man mangler noe i mobilen, så kan man bare hive inn programmet med det en mangler. pluss at det har MYE mere i menyene... spekkfulle av enda mere menyer i menyene.

Personlig synes jeg Symbian er ganske verdiløst på telefoner som N73 osv. Jeg synes at du trenger trykkfølsom skjerm for at man skal få noe særlig ut av det... Så for "smarttelefoner" foretrekker jeg P-serien til SE eller Windows Mobile (med trykkfølsom skjerm selvsagt)

Lenke til kommentar

SUPERJANNE, enig med deg. Symbian gjør at mobilen aldri blir kjedelig :p K800i er en fin telefon og den gjør standardfunksjonene bra, men utenom det er det bare kameraet som gjør den spesiell. Tror jeg ville gått temmelig fort lei den.

 

[GDI]Raptor, å tømme innboksen er jo ikke det samme som å skru den helt av. Tenk hvis man ikke ønsker at andre skal se hvilke meldinger man sender f.eks. Da er det veldig dumt å ha de lagret på telefonen. Man kan selvfølgelig tømme utboksen, men å gjøre dette hver eneste dag eller flere ganger daglig er litt tungvint. Med muligheten til å skru den helt av trenger man ikke tenke på det engang.

 

diktafon (uten latterlig 1 minutts begrensning sånn som Symbian)

6483298[/snapback]

Det er jo nettopp det du har tredjepartsprogrammer til! Du kan installere din egen uten den begrensningen. Det har foresten en grunn at det er slik. Det er den samme grunnen til at EU ikke vil at Windows Vista skal komme med mediaplayer innebygd. Nettopp for at andre firmaer skal få muligheten til å komme på banen og selge sine egne programmer.

 

Vil også presisere at dette er den eneste rare begrensningen på dagens s60 telefoner.

 

Tror også grunnen til at mange føler de ikke trenger symbian er fordi de ikke har prøvd det skikkelig enda over lengere tid. Av de som prøver er det få som går tilbake. Men det er jo ofte sånn, det man ikke har, tror man at man ikke har behov for.

Lenke til kommentar

"Man kan selvfølgelig tømme utboksen, men å gjøre dette hver eneste dag eller flere ganger daglig er litt tungvint."

 

Når du har plass til 200 meldinger, 2000 om du legger inn ei lita fil, da skal du sannelig prøve deg på guinnes rekordbok i antall sms for å måtte tømme den flere ganger daglig. Men jeg er forsåvidt enig, hadde vært greit å skru den av, men man kan jo ikke få alt på en gang heller? ;)

Lenke til kommentar

Tenkte mer på at noen ikke vil lagre meldinene de har sendt fordi andre kan se hva du har skrevet og til hvem hvis de får tilgang til telefonen. Så det går mer på sikkerhet enn på lagringskapasitet. Uansett er ikke dette et veldig stort problem for meg. Jeg kan uansett skru av utboksen på min N80 om jeg vil det.

Lenke til kommentar
Tenkte mer på at noen ikke vil lagre meldinene de har sendt fordi andre kan se hva du har skrevet og til hvem hvis de får tilgang til telefonen. Så det går mer på sikkerhet enn på lagringskapasitet. Uansett er ikke dette et veldig stort problem for meg. Jeg kan uansett skru av utboksen på min N80 om jeg vil det.

6486295[/snapback]

 

Enig!

 

Helt utrolig at folk sitter og forsvarer at K800 mangler dette. De tar det vel som kritikk mot sitt eget mobil-kjøp. Er det ikke litt enklere å bare innrømme at dette

er en mangel?

 

Dette er jo faktisk en BASIC-funksjon som de aller fleste telefoner har.

Lenke til kommentar
"Man kan selvfølgelig tømme utboksen, men å gjøre dette hver eneste dag eller flere ganger daglig er litt tungvint."

 

Når du har plass til 200 meldinger, 2000 om du legger inn ei lita fil, da skal du sannelig prøve deg på guinnes rekordbok i antall sms for å måtte tømme den flere ganger daglig. Men jeg er forsåvidt enig, hadde vært greit å skru den av, men man kan jo ikke få alt på en gang heller? ;)

6486215[/snapback]

 

 

Hvilken fil trenger man for å kunne lagre flere meldinger?

Lenke til kommentar
"Man kan selvfølgelig tømme utboksen, men å gjøre dette hver eneste dag eller flere ganger daglig er litt tungvint."

 

Når du har plass til 200 meldinger, 2000 om du legger inn ei lita fil, da skal du sannelig prøve deg på guinnes rekordbok i antall sms for å måtte tømme den flere ganger daglig. Men jeg er forsåvidt enig, hadde vært greit å skru den av, men man kan jo ikke få alt på en gang heller? ;)

6486215[/snapback]

 

 

Hvilken fil trenger man for å kunne lagre flere meldinger?

6488773[/snapback]

 

Det ligger en tråd fra noen måneder siden her på forumet et sted, søk litt så finner du den sikkert, jeg husker desverre ikke hva den het.

Lenke til kommentar
flere her:

 

http://www.mobile-review.com/articles/2006...io-n73-en.shtml

 

jeg kan ikke forstå at man kan sammenlikne de engang! N73 er en smartphone!

 

SE sin meny er dønn kjedelig! det går ikke ann å gjøre noe med den dvs. omrulere etc.. SE har den digre klumpen på baksia som er utrolig dårlig designet. skjermen liten i forskjell til 2,4 tommer synes det!

 

k800i har bra kamera, men det er det.

 

N73 har symbian, ikke at det er så viktig for SE kjøpere men det kommer kansje av de ikke har hatt det før  ;)  det er ivertfall kjekt viss man mangler noe i mobilen, så kan man bare hive inn programmet med det en mangler. pluss at det har MYE mere i menyene... spekkfulle av enda mere menyer i menyene.

 

jeg er ikke noe Nokia fangirl, men mange tror det, jeg kunne godt tenkt meg en K800i, men den mangler det jeg ser etter i en telefon. jeg elsker store skjermer er en ting. jeg hater å ha alle utmeldinger lagret på mobilen! dette må jeg med SE. den har ikke valget å dektivere utboksen/ sendte mld. pluss en meny du har runda på 3 minutter. da er det ikke mer å gjøre med den liksom.

 

vel nå stikker jeg på ferie.

 

god ferie dere også!  :thumbup:

6483070[/snapback]

 

 

N73 er jo tjukkere en K800i og K800i har ikke så liten skjerm som alle tror!

Lenke til kommentar

For meg som er en sånn som putter mobilen i bukselomma så er det viktigere at mobilen er smal enn om den er bred og lang. N73 er nok helt i overkant av det jeg kan tollerere av en mobil i størrelsen, men det er ingen andre mobiler jeg egentlig har lyst på. Ikke som er mindre i alle fall.

Lenke til kommentar
Tenkte mer på at noen ikke vil lagre meldinene de har sendt fordi andre kan se hva du har skrevet og til hvem hvis de får tilgang til telefonen. Så det går mer på sikkerhet enn på lagringskapasitet. Uansett er ikke dette et veldig stort problem for meg. Jeg kan uansett skru av utboksen på min N80 om jeg vil det.

6486295[/snapback]

 

Enig!

 

Helt utrolig at folk sitter og forsvarer at K800 mangler dette. De tar det vel som kritikk mot sitt eget mobil-kjøp. Er det ikke litt enklere å bare innrømme at dette

er en mangel?

 

Dette er jo faktisk en BASIC-funksjon som de aller fleste telefoner har.

6488441[/snapback]

Mulig det er en basic funksjon i andre telefoner

 

For min del ville denne funksjonen være like brukbar som en integret nesehårsfjerner ville vært i en mobil. Ser på det som en "kjekt å ha" funksjon, akkuratt som den lille klokken K800 viser ved siden av bateriet når du er i menyen.

 

Jeg har aldri hørt om noen som har slått av sendte elementer i e-post klienten på PC'en, personlig synes jeg sendte meldinger er veldig kjekk å ha på mobilen og... Hender veldig ofte at du ønsker å gjenbruke deler av en melding.

Lenke til kommentar
Selv om k800i har mindre skjerm, har den samme oppløsning som N73. k800i sin kan derfor virke skarpere enn N73 sin skjerm.

6489058[/snapback]

Men er det å foretrekke? Jeg vil si at det er bedre med en større skjerm, fremfor høyere oppløsning (til en viss grad). 2,0" mot 2,4". En vesentlig forkjell. N73 har nesten like stor skjerm som N71, mens K800 har lik skjerm som i D600.

Lenke til kommentar
Selv om k800i har mindre skjerm, har den samme oppløsning som N73. k800i sin kan derfor virke skarpere enn N73 sin skjerm.

6489058[/snapback]

Men er det å foretrekke? Jeg vil si at det er bedre med en større skjerm, fremfor høyere oppløsning (til en viss grad). 2,0" mot 2,4". En vesentlig forkjell. N73 har nesten like stor skjerm som N71, mens K800 har lik skjerm som i D600.

6492985[/snapback]

 

Blir jo smak å behag egentlig, noen vil ha stor skjerm, andre vil ha mindre siden den er skarpere og sparer batteri, får se hvordan forksjellen mellom dem blir når en har prøvd begge mobilene å så ta et valg.

Lenke til kommentar
Symbian er fint for de som trenger men for alle andre så holder det med de forhåndsinstallerte programmene. K800 har egentlig det som jeg kunne tenkt meg – html leser, e-post, diktafon (uten latterlig 1 minutts begrensning sånn som Symbian), mp3 spiller, osv.

Men det som er taler i mot et kjøp av K800 er bl.a. joysticken – Ja, jeg vet den skal være forseglet osv… - men man kan ikke være sikker før det har gått en stund. Og grunnen til at jeg er skepsis er at K750 og W800 er ikke de første telefonene med joystick problem så vi får vente og se…

En annen ting som jeg synes er praktisk med K800 er FOTA (Firmware update over the air). Altså at du kan oppdatere programvaren rett fra telefonen i stedet for å levere det inn til verksted.

6483298[/snapback]

 

 

og med symbian kan du jo laste ned program, så det "latterlige" et-minuttsdiktafonen din blir ubegrenset... :p

Lenke til kommentar
flere her:

 

http://www.mobile-review.com/articles/2006...io-n73-en.shtml

 

jeg kan ikke forstå at man kan sammenlikne de engang! N73 er en smartphone!

 

SE sin meny er dønn kjedelig! det går ikke ann å gjøre noe med den dvs. omrulere etc.. SE har den digre klumpen på baksia som er utrolig dårlig designet. skjermen liten i forskjell til 2,4 tommer synes det!

 

k800i har bra kamera, men det er det.

 

N73 har symbian, ikke at det er så viktig for SE kjøpere men det kommer kansje av de ikke har hatt det før  ;)  det er ivertfall kjekt viss man mangler noe i mobilen, så kan man bare hive inn programmet med det en mangler. pluss at det har MYE mere i menyene... spekkfulle av enda mere menyer i menyene.

 

jeg er ikke noe Nokia fangirl, men mange tror det, jeg kunne godt tenkt meg en K800i, men den mangler det jeg ser etter i en telefon. jeg elsker store skjermer er en ting. jeg hater å ha alle utmeldinger lagret på mobilen! dette må jeg med SE. den har ikke valget å dektivere utboksen/ sendte mld. pluss en meny du har runda på 3 minutter. da er det ikke mer å gjøre med den liksom.

 

vel nå stikker jeg på ferie.

 

god ferie dere også!  :thumbup:

6483070[/snapback]

 

 

N73 er jo tjukkere en K800i og K800i har ikke så liten skjerm som alle tror!

6489048[/snapback]

 

 

jo skjermen er liten, testen k800i i Sverige idag morges. jeg vil ha mindst 2,4 tommer! da blir opplevelsen av bilder etc mye bedre også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...