Gå til innhold

N73 vs K800i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
den dagen SE lager mobilene slik at en kan deaktivere sendte meldinger/ utboksen , skal jeg kikke på en.

6322789[/snapback]

Huff da.... Stakkars deg... :roll:

 

Er vanskelig å gå inn i "Sendte Ellementer" og velge "Slett alle" og svare "Ja" på at du er sikker?

 

Hender veldig ofte at jeg går inn i sendte ellementer og plukker opp meldinger jeg har sendt før for å redigere litt, og sende de til noen andre.

Lenke til kommentar

Jeg personlig liker å ha oversikt over hva jeg har sendt til hvem både når det gjelder sms og ikke minst epost. Og jevnlig går jeg inn i sendte meldinger og lagrer de forskjellige meldingene i forskjellige mapper som jeg finner viktig og sletter resten.

Men samtidig skjønner jeg deg veldig godt Superjanne. Det er sånne småting som man kan irritere seg over. Jeg mener det burde være opp til en hver å bestemme selv om de vil lagre utgående meldinger.

Lenke til kommentar
Men samtidig skjønner jeg deg veldig godt Superjanne. Det er sånne småting som man kan irritere seg over. Jeg mener det burde være opp til en hver å bestemme selv om de vil lagre utgående meldinger.

6325395[/snapback]

Ristet på hodet når jeg først leste det, men når jeg tenker meg om er det noe Superjanne sier. Feks er kombinasjon lett sjalu kjæreste og tusen sendte elementer er av og til dritt. :(
Lenke til kommentar
Men samtidig skjønner jeg deg veldig godt Superjanne. Det er sånne småting som man kan irritere seg over. Jeg mener det burde være opp til en hver å bestemme selv om de vil lagre utgående meldinger.

6325395[/snapback]

Ristet på hodet når jeg først leste det, men når jeg tenker meg om er det noe Superjanne sier. Feks er kombinasjon lett sjalu kjæreste og tusen sendte elementer er av og til dritt. :(

6325424[/snapback]

 

 

:thumbup: ja hvorfor skal hele verden vite hva jeg har sendt liksom!

Lenke til kommentar
den dagen SE lager mobilene slik at en kan deaktivere sendte meldinger/ utboksen , skal jeg kikke på en.

 

:roll:

6322789[/snapback]

 

Hva mener du? Kan du forklare litt nærmere? Mener du at utgående meldinger blir automatisk lagret i utboks, er det det som plager deg?

6323163[/snapback]

 

Kan ikke se at dette er noe særlig problem, last ned en liten mod som gjør at du kan lagre flere tusen meldinger på flere av de nyere SEs-mobiler ;)

Lenke til kommentar
Problemet er at hun ikke vil ha sendte meldinger lagret, uavhengig av hvor stort sms-minne den har.

 

 

Både det at man ikke kan velge å ikke lagre sendte meldinger, samt elendig meldingskapasitet, viser at SE overhodet ikke satser på SMS som deres greie...

6330198[/snapback]

 

Jeg er delvis uenig, for meg f.eks som sender og får rundt 100 sms i måneden er det ikke noe problem, heller ingen andre som jeg kjenner med SE om klager over dette. Jeg kan imidlertid skjønne det er irriterende om du sender flere tusen sms i måneden og håper SE i fremtiden får større kapasitet for å tilfredstille flere. Å si at de overhodet ikke satser på sms blir dog litt drøyt. Jeg er f.eks mer fornøyd med f.eks SEs ordbok enn tidligere nokia og siemens jeg har hatt/lånt/prøvd. Mulig nokia har skjerpet seg (evt har noen modeller hvor det fungerer bra), men jeg har erfaring fra tidligere med begrensninger i antall ord du kan legge til, for en som konsekvent skriver trønderdialekt så blir det irriterende i lengden.

Lenke til kommentar
Jeg er delvis uenig, for meg f.eks som sender og får rundt 100 sms i måneden er det ikke noe problem, heller ingen andre som jeg kjenner med SE om klager over dette. Jeg kan imidlertid skjønne det er irriterende om du sender flere tusen sms i måneden og håper SE i fremtiden får større kapasitet for å tilfredstille flere. Å si at de overhodet ikke satser på sms blir dog litt drøyt. Jeg er f.eks mer fornøyd med f.eks SEs ordbok enn tidligere nokia og siemens jeg har hatt/lånt/prøvd. Mulig nokia har skjerpet seg (evt har noen modeller hvor det fungerer bra), men jeg har erfaring fra tidligere med begrensninger i antall ord du kan legge til, for en som konsekvent skriver trønderdialekt så blir det irriterende i lengden.

6331245[/snapback]

Ja, tok i for mye, sorry for det.

 

Er bare jeg som er litt frustert over SE sin sms-ordning.

1) Det tok dem laaaang tid å la oss bytte meldingslyder selv.

2) De har ingen mobiler på markedet med ubegrenset sms-kapasitet.

3) De bruker liten del av skjermen til tekstboks.

4) Man ser ikke hvor mange tegn man har brukt før på slutten.

5) Man kan ikke velge å ikke lagre sendte meldinger.

6) Ingen copy/paste-mulighet som fungerer tilstrekkelig.

 

Til sammen gjør dette SE langt svakere enn Nokia på dette område (synes jeg). Samsung er vel heller ikke særlig gode, men jeg har inntrykket av at B-S sannsynligvis gir brukeren flere valgmuligheter enn SE.

 

Og med unntak av 6280 som har en bug i ordboken, så har Nokia forbedret seg på ordboken i det siste.

Lenke til kommentar
bekreftet inn på lager er ikke samme som den ER på lager, så før lagerstatus er satt tar jeg det med en klype salt!

 

de komer nok rimelig likt, de skal jo likom være konkurrenter!

6332343[/snapback]

 

Vi har fått alle leveranser av N80 den dagen vi har hatt de bekreftet inn på lager, så den kommer nok den dagen skal du se;)

Lenke til kommentar
Jeg er delvis uenig, for meg f.eks som sender og får rundt 100 sms i måneden er det ikke noe problem, heller ingen andre som jeg kjenner med SE om klager over dette. Jeg kan imidlertid skjønne det er irriterende om du sender flere tusen sms i måneden og håper SE i fremtiden får større kapasitet for å tilfredstille flere. Å si at de overhodet ikke satser på sms blir dog litt drøyt. Jeg er f.eks mer fornøyd med f.eks SEs ordbok enn tidligere nokia og siemens jeg har hatt/lånt/prøvd. Mulig nokia har skjerpet seg (evt har noen modeller hvor det fungerer bra), men jeg har erfaring fra tidligere med begrensninger i antall ord du kan legge til, for en som konsekvent skriver trønderdialekt så blir det irriterende i lengden.

6331245[/snapback]

Ja, tok i for mye, sorry for det.

 

Er bare jeg som er litt frustert over SE sin sms-ordning.

1) Det tok dem laaaang tid å la oss bytte meldingslyder selv.

2) De har ingen mobiler på markedet med ubegrenset sms-kapasitet.

3) De bruker liten del av skjermen til tekstboks.

4) Man ser ikke hvor mange tegn man har brukt før på slutten.

5) Man kan ikke velge å ikke lagre sendte meldinger.

6) Ingen copy/paste-mulighet som fungerer tilstrekkelig.

 

Til sammen gjør dette SE langt svakere enn Nokia på dette område (synes jeg). Samsung er vel heller ikke særlig gode, men jeg har inntrykket av at B-S sannsynligvis gir brukeren flere valgmuligheter enn SE.

 

Og med unntak av 6280 som har en bug i ordboken, så har Nokia forbedret seg på ordboken i det siste.

6332079[/snapback]

 

Ja, egentlig enig med mye av det du sa der,vil kanskje si samsung er de som har mest å ordne opp i. Samtidig kjenner jeg to storforbrukere som bruker K500i og K700i (da snakker jeg hukjønn som sender opptil 10000 sms i måneden, tro det eller ei!) begge har hatt nokia mange ganger, men er nå mest fornøyd med SE, noe jeg tror kommer av ordboken. Men stemmer sikkert at nokia har skjerpet seg på nye modeller.

 

Selv vil jeg f.eks si at N73 på papiret ser ut som en bedre mobil enn K800i, for første gang på flere år begynner jeg virkelig å få lyst på en nokia igjen, ikke verst :) Gleder meg til den kommer så jeg får prøvd den ut!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...