Gå til innhold

På tide å bli kvitt femtiøringen?


Vil du bli kvitt 50-øringen?  

348 stemmer

  1. 1. Vil du bli kvitt 50-øringen?

    • Ja
      269
    • Nei
      46
    • Kanskje
      21
    • Blank
      12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

50-øringen er jeg likegyldig til. Hverken positiv eller negativ. Tusenlappen derimot er fullstendig vekkastet og bare en risiko i min mening. Kun hardbarka narkodealere som trenger de. Ellers er de bare et herk. Hvem i alle heidundrandes daler går rundt med så mange tusen i lommeboka at å veksle de til 500-lapper ville blitt for tungt/stort?

 

Deler av irritasjonen min over tusenlapper er fordi jeg jobber på statoil og ingenting er mer irriterende enn personer som betaler en mentos eller tyggis med tusenlapp og jeg må dele ut alt jeg har av vekslepenger. Står deretter igjen med en fullstendig ubrukelig tusenlapp som har absolutt ingen annen funksjon enn å levere til banken.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar
50-øringen er jeg likegyldig til. Hverken positiv eller negativ. Tusenlappen derimot er fullstendig vekkastet og bare en risiko i min mening. Kun hardbarka narkodealere som trenger de. Ellers er de bare et herk. Hvem i alle heidundrandes daler går rundt med så mange tusen i lommeboka at å veksle de til 500-lapper ville blitt for tungt/stort?

 

Deler av irritasjonen min over tusenlapper er fordi jeg jobber på statoil og ingenting er mer irriterende enn personer som betaler en mentos eller tyggis med tusenlapp og jeg må dele ut alt jeg har av vekslepenger. Står deretter igjen med en fullstendig ubrukelig tusenlapp som har absolutt ingen annen funksjon enn å levere til banken.

6230268[/snapback]

Jobber selv på Posten, og det er utrolig hvor mye 1000-lapper vi deler ut.

De fleste vil gjerne ha delt opp 2 eller 3 i 500-lapper.

 

Som oftest er det eldre folk og utlending som tar ut hele lønna/trygda si på en gang. Sikkert redd for at banken ikke skal passe på den godt nok.

Lenke til kommentar
Det eneste "fornuftige" 50 øringer er til for er å betale i bomringer med de :p

6230219[/snapback]

Jeg kan se for meg en betale 20 kroner med 50 øringer :!:

6230262[/snapback]

 

Tja, en venn av meg hadde med seg en pose med 1-kr'inger og prøvde å betale en tbanebillet inn til byen... (41 kr - langt av gårde) - automaten klikka etter 30 og sa "for mange mynter" og spydde ut alt sammen igjen - så det måtte brukes 10'ere og 20'ere.

 

Ellers er 50-øringen fin til å samle inn når resten av familien har fått for mye av den - pleier å bli nok til en cola en gang i blant :p Men det tar litt tid, og du må vite hvilke automater som tar'em :)

 

Menmen. Kunne sikkert fjerna den. Fjern alt over 1000 kr (kansje tom.?), og kansje gjøre 50-lappen til en mynt (eneste - spilleautomater har jo nå bare lov til å bruke mynter (flotters! synes synd på de taperne som står og spiller bort trygda si der - håper norges bank somler skikkelig med å få ut nye 20'ere så kansje det demper seg litt...)

Lenke til kommentar
Det eneste "fornuftige" 50 øringer er til for er å betale i bomringer med de :p

6230219[/snapback]

Jeg kan se for meg en betale 20 kroner med 50 øringer :!:

6230262[/snapback]

Det er arti skjønner du.

50, 1, 1.50, 2, 2.50 osv, bare telle oppover, og "oj faen, hvor var jeg nå?" og dra alt tilbake og begynne på nytt.

Væta de blir sure :p

Lenke til kommentar
tenk å kjøpe en bil til 100k med femtiøringer  :tease:

tror du selgeren hadde godtatt det? :p

6231171[/snapback]

Det er jo godkjent som et betalingsformat eller hva jeg nå skal kalle det, det er jo penger, så han kan sikkert ikke si nei :p

6231257[/snapback]

selger han privat kan han nok takke nei, men ikkje hvis det er hos en forhandler :cool:

Lenke til kommentar
tenk å kjøpe en bil til 100k med femtiøringer  :tease:

tror du selgeren hadde godtatt det? :p

6231171[/snapback]

Det er jo godkjent som et betalingsformat eller hva jeg nå skal kalle det, det er jo penger, så han kan sikkert ikke si nei :p

6231257[/snapback]

selger han privat kan han nok takke nei, men ikkje hvis det er hos en forhandler :cool:

6231366[/snapback]

Det må testes en gang :p

I banken: "hei jeg skal ta ut 100 000kr i 50-øringer jeg"

Lenke til kommentar

Syntes ikke den er så ille jeg. Er så utrolig digg hvis noe feks koster 10,50 så har jeg en femtiøring til overs. Men om man hadde avskaffet mynten og at ting kostet x,50 så hadde det sikkert vært like greit.

 

Når det gjelder tusenlappen så er den veldig praktisk for folk som jobber med penger. Men femhundrelapper så må man jo telle dobbelt så mye. Og det er ganske kjedelig når det er snakk om mye penger.

Lenke til kommentar
50øringen er bare irriterende.. får jeg en 50 åring etter å ha handla så kaster jeg den elns.. drittpenge.. kan ikke brukes på spilleautomat engang..

6228836[/snapback]

 

Ikke mange som får det :D:innocent:

 

 

Jeg er for å kutte ut 50-øringer og for å få 50-lappene om til mynter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...