Gå til innhold

Kulturo: USAs filmindustri bak razzia


Anbefalte innlegg

"The Motion Picture Association of America"...

Hva i h**** har de å gjøre utenfor "America"?

6225563[/snapback]

Rent bortsett fra at de representerer store mengder av de filmene som blir piratkopiert mener du? Eller skjønner du ikke hva denne interesseorganisasjonens jobb faktisk er?

 

Det er da slettes ikke noe rart at denne typen grupperinger presser på; det er jo jobben deres. Og som i de fleste samfunn gjøres det vel heller ikke i Sverige særlig innsats fra myndighetene før noen faktisk maser.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg er ikke 100% for piratkopiering av alt mulig, men den amerikanske filmindustrien kommer jeg aldri aldri aldri til å ha sympati for. De tjener inn kostnadene på så mange vis, og så lenge feterte skuespillere håver inn milliardlønninger, kopierer jeg dvd'r og laster ned filmer med den aller beste samvittighet.

6226964[/snapback]

Ja det er rart med det; folk (selv de som laster ned) *vil* ha filmer med store stjerner. Store stjerner koster penger.

 

Når lastet du sist ned noen indie-filmer lagd på lite budsjett med halvdårlige skuespillere? Eller er det kanskje ting du (som mange andre) ikke gidder å bruke tid på. ;)

Lenke til kommentar
Når lastet du sist ned noen indie-filmer lagd på lite budsjett med halvdårlige skuespillere? Eller er det kanskje ting du (som mange andre) ikke gidder å bruke tid på. ;)

6226972[/snapback]

 

Jeg går svært sjelden på kino eller leier film.

Det forekommer at jeg laster ned en film jeg har hørt skal være bra.

Den eneste grunnen til at jeg i det hele tatt ser filmen, er at den er "gratis".

Selv om den ikke hadde vært å oppdrive i piratverdenen hadde jeg ikke gått og leid den. Ergo er det ingen som taper penger på at jeg har en piratkopi av en film. Tilbake til de sure eplene...

Lenke til kommentar
Skjønner ikke... pirat kopiering er et problem for filmindustrien.... Altså.. Problemet ligger mer i at skuespillere og filmprodusenter skal ha mer lønn på en film enn det Ola nordmann tjener i hele sitt liv...

6226943[/snapback]

 

jeg er ikke 100% for piratkopiering av alt mulig, men den amerikanske filmindustrien kommer jeg aldri aldri aldri til å ha sympati for. De tjener inn kostnadene på så mange vis, og så lenge feterte skuespillere håver inn milliardlønninger, kopierer jeg dvd'r og laster ned filmer med den aller beste samvittighet.

6226964[/snapback]

 

Er stort sjett filmindustrien det går utover her også...

Kjøper gjærne ett spille eller to i butikken.

Samt er programmer som open office, gimp o.l er fint å ha :)

musikk... betaler man ofte for dårlig kvalitet på nette, og skal man ha en sang havner man som regel med 200kr for en sang og resten en haug med dritt på cden... skulle vært mulig å få mp3 i 320kbits 48(ett eller annet) (samt at siden hadde huska at du lasta ned det og man kunne lasta ned den på nytt viss man er så uheldig å kræsjer pcen)

Lenke til kommentar

Tjah, de har jo gang på gang sagt at noen av de som bruker nettet mest og laster ned mest også er de samme som bruker mest penger på å kjøpe lovlige produkter. Jeg laster ned mange serier. Filmer gidder jeg sjelden laste ned. Enten går jeg på kino og ser filmen, hvis ikke, så er det som regel fordi den må tekstes fra japansk. (jeg har en forkjærlighet for japanske serier/filmer kontra amerikanske.) Nå skal det nå sies at jeg har en rimelig stor samling av DVD'er/filmer etter min målestokk. Men jeg er imot å la filmbrangsjen selv gi folk bot/sette de i fengsel. Blir som hvis noen skal rappe bilen min, så skal jeg selv kunne sette denne personen i fengsel uten å måtte gå om domstol eller rettsvesen whatsoever.

Lenke til kommentar
Er jo ikke noe problem å skaffe noen midlertidige servere og bruke backupen , politiet har jo tatt med seg det utstyret de hadde krav på

6226613[/snapback]

Har du sett serverparken som skal til for å drive TPB? Selv med en enormt lang liste med fete servere har de jo slitt med trackerne i det siste. Det er ikke bare bare å oppdrive midlertidige erstatninger for slikt..

Lenke til kommentar

At MPAA har fangarmene sine bredt ut over hele verden er jo ganske klart. Det var jo de som sto bak rettssaken mot DVD-Jon også. De har sine lakeier, som det onde og korrupte kvinnfolket Inger Marie Sunde, som løper djevelens tjeneste.

 

At de også kan utøve makt i Sverige er ingen overraskelse, men morsomt at mainstream-media plukker det opp.

Lenke til kommentar

Skuffende at svensk politi lar seg påvirke av amerikanske bedrifter. Skulle tro disse hadde enrett på internett og all verdens film.

 

En annen ting er at dette vil gjøre kopieringsmiljøet enda mer skjult og vanskligere å ta. Det kommer til å kopieres over en lav sko så lenge mennesket eksisterer.

 

Film og musikkbransjen MÅ begynne å tenke anderledes.

Lenke til kommentar
jeg er ikke 100% for piratkopiering av alt mulig, men den amerikanske filmindustrien kommer jeg aldri aldri aldri til å ha sympati for. De tjener inn kostnadene på så mange vis, og så lenge feterte skuespillere håver inn milliardlønninger, kopierer jeg dvd'r og laster ned filmer med den aller beste samvittighet.

6226964[/snapback]

Ja det er rart med det; folk (selv de som laster ned) *vil* ha filmer med store stjerner. Store stjerner koster penger.

 

Når lastet du sist ned noen indie-filmer lagd på lite budsjett med halvdårlige skuespillere? Eller er det kanskje ting du (som mange andre) ikke gidder å bruke tid på. ;)

6226972[/snapback]

 

skal vi se, 2 uker siden?

den het Pi - Faith in chaos, og det er offisielt min nye favoritt film.

jeg har også lastet ned en del serier som går på tv for tiden, simpelt hen fordi jeg liker hd kvalitet :)

Lenke til kommentar
Team America, World Police

6225593[/snapback]

 

HELL YEH! :thumbup:

6225618[/snapback]

 

Noen som vet hvilken South Park episode som angriper de som klager på fildeling? De gjør narr av Lars Ulrich og Brittney Spears bl.a.?

 

Episodene som angriper den religionen som Tom Cruse tilhører er jeg også interesert i.

 

Vet det er litt off topic

Lenke til kommentar
Her er et innslag fra svensk tv om saken:

 

http://svt.se/content/1/c6/60/20/92/pirate19.asx

 

Så ser dere hvor høyt opp dette går...

 

 

Edit: skrivefeil

6227369[/snapback]

 

Jeg er spent på hvem sitt hode som vil rulle i denne saken. Saken kommer sansynligvis opp i konstitusjons utskottet som er svenskenes versjon av kontroll og konstitusjons komiteen. Svenskene digger ikke at ministre blander seg inn i rettsvesenet. Jeg tror nok det er det samme som i Norge.

 

Hvem må gå?

Justisministeren eller stats sekretæren?

 

Jeg tror ikke det tar så lang tid med denne saken, som det ville tatt i norge. Svenskene er mye mer effektive i prosessen med å få folk opp for domstolene.

Lenke til kommentar

Dette er skremmende: http://

 

– Da ville vi slippe å gå veien om politi eller domstol, noe som ville gjort jobben vår betraktelig enklere
:thumbdown:

 

 

Piratbyrån mislikt av MPAA?

 

Samtidig bekrefter Henrik Pontén mistankene om at det egentlig var Piratbyrån  som var målet for tilsalget. Tydeligvis ønsker ikke MPAA at folk som er uenige med dem skal få sin stemme hørt. De er faktisk så mot det at de er villige til å mobilisere den amerikanske regjering for å få sensurert sine ideologiske motstandere.
Lenke til kommentar

hva med at hackere tok den det svenske politiet a? hahaha

ikke vis antydning til å vike pga dette pr-stuntet, blir vi redde har de vunnet, driter vi totalt i det og fortsetter er det mindre for dem å tjene på neste razzia.

 

unner de som jobber hardt for å lage en bra film/album lønn for strevet, men jeg støtter så sjeldent som mulig de store kommersielle plateselskapene som fabrikerer og voldtar artistene sine. leste oppi her et sted at noen ikke gadd å bruke 200kr på en skive for å få EN kul låt. da kjøper du feil cder hehehe. blir ofte som å laste ned ET kapittel fra en bok.

 

på en annen tråd var det som som brukte som argument at film og -plate selskapene angriper kundene sine. og det er jeg HELT enig i, jo mer de holder på med det crappet der jo mindre populære blir de.

 

å laste ned blir ALDRI en fullverdig erstatning for å sitte med vinylen/originalcden med cover/dvden, men mer en simulasjon av hvordan det er å eie den.

Lenke til kommentar

Har prøvd å følge denne saken i andre medier også, og det som er verdt å merke seg er at Antipiratbyrån får masse presse-dekning, mens folkene i Piratbyrån og ThePirateBay ikke kommer til orde i det hele tatt, bortsett fra enkelte "undergrunds" nettaviser, og da blir det ofte preking for de frelste.

Det eneste jeg har sett er en 5-sekunders kommentar i TV4 og et intervju på en kvart A4 side, som nå florerer på de fleste undergrundsaviser.

Skulle visst om det er etter TPB og Piratbyråns eget ønske at de ikke kommer mer frem i populærpresse og media, eller om de svenske massemediene har tatt et standpunkt i denne saken, som det ikke en gang er visshet om er et lovbrudd eller ei.

"Guilty until prooven innocent"

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...