Gå til innhold

Kulturo: USAs filmindustri bak razzia


Anbefalte innlegg

hva med at hackere tok den det svenske politiet a? hahaha

[...]

6228718[/snapback]

Hvorfor DDOSe polisens nettsider egentlig? Det er jo MPAA og RIAA som bør få svi.

6230025[/snapback]

 

Å DDOSe nettsider er ulovlig og viser bare at flesteparten av fildelere er noen barnslige skrip-kiddies? Slutt med det.

 

 

Å laste ned filmer er OK helt til selskapene har startet å utnytte tenkologien selv

 

Forbruker.no har en fin artikkel synes jeg

 

- Det virker som de ønsker å skape et inntrykk av at 12-åringer som har lastet ned en låt via Bittorrent skal kunne få en rettssak mot seg. Det tror jeg er dumt, sier Hannemyr til Forbruker.no.

 

- Hvordan musikkbransjen regner det økonomiske tapet på at folk laster ned musikk er helt hinsides. Det de i realiteten sier er at dersom 10 personer sitter rundt en CD-spiller og lytter til musikken en av dem har kjøpt, så har de et 90 prosents tap.

 

- Selv om teknologien har gjort det billigere å distribuere musikk, ser ikke forbrukerne billigere priser av den grunn. Kjøper du en låt på iTunes til 8 kroner, betaler du CD-pris for en Mp3-låt som for det første har dårligere kvalitet og du får heller ikke en CD-plate med et medfølgende cover, understreker Hannemyr.

http://forbruker.no/digital/nyheter/data/article1337682.ece

 

 

 

Kunne ikke et selskap selge en p2p "lisens" så jeg kan laste ned en musikk eller en film gjennom et P2P program? Da trenger de ikke å legge alt ut på en server og med en fet og dyr internett linje? Eneste utgiftene de har er en database over navn, epost og hvilke "lisenser" jeg har. Billig og så får artistene betalt og jeg god samvittighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne ikke et selskap selge en p2p "lisens" så jeg kan laste ned en musikk eller en film gjennom et P2P program? Da trenger de ikke å legge alt ut på en server og med en fet og dyr internett linje? Eneste utgiftene de har er en database over navn, epost og hvilke "lisenser" jeg har. Billig og så får artistene betalt og jeg god samvittighet.

 

 

 

god ide, tror en del av dagens PC brukere hadde kjøpt den. :thumbup:

 

Men den dagen det skjer så ska du få mine credz.

Lenke til kommentar
Kunne ikke et selskap selge en p2p "lisens" så jeg kan laste ned en musikk eller en film gjennom et P2P program? Da trenger de ikke å legge alt ut på en server og med en fet og dyr internett linje? Eneste utgiftene de har er en database over navn, epost og hvilke "lisenser" jeg har. Billig og så får artistene betalt og jeg god samvittighet.

6231134[/snapback]

Tror utgiftene til båndbredde/server er minimale i forholde inntektene.

Det store problemet er jo at Musikkbransjen vil ha alt for godt betalt for musikken sin. De respekterer ikke å få inntekter som normale folk.

Lenke til kommentar

Hvis filmbransjen får politifullmakt, hva blir det neste? Storebror ser deg? Hvis filmbransjen får lov, så hvorfor ikke jeg? Eller mafiaen?

 

Men forumet er ganske strenge på linking av sider som kan føre til piratkopiering, så hvorfor er det en link til "youknowwhat" i artikkelen?

Lenke til kommentar
Kunne ikke et selskap selge en p2p "lisens" så jeg kan laste ned en musikk eller en film gjennom et P2P program? Da trenger de ikke å legge alt ut på en server og med en fet og dyr internett linje? Eneste utgiftene de har er en database over navn, epost og hvilke "lisenser" jeg har. Billig og så får artistene betalt og jeg god samvittighet.

6231134[/snapback]

 

I'd buy that for a dollar... Or two, or three, or four... :thumbup:

 

Kjøper forøvrig filmer og CD'er, men serier derimot... Gjerne sånne som er gamle og/eller vanskelige å få tak i... *klappe på disken sin*

Endret av Piraro76
Lenke til kommentar
Forbruker.no har en fin artikkel synes jeg

 

- Det virker som de ønsker å skape et inntrykk av at 12-åringer som har lastet ned en låt via Bittorrent skal kunne få en rettssak mot seg. Det tror jeg er dumt, sier Hannemyr til Forbruker.no.

Gisle Hannemyr er en kunnskapsrik og ærlig fyr som det er verdt å høre på.

Lenke til kommentar
Flagger ut

Beslagleggingen av The Pirate Bays servere på et titalls steder i Sverige har ført til at bakmennene har satt opp nye utenfor landets grenser. Men mye av det gamle innholdet er borte.

 

hvordan kan de si at mye av det gamle inholdet er borte? back-up'en har jo sikra det.

Lenke til kommentar
TPB har da ikke servere "på et titalls steder" Hosting-selskapet som TPB pleide å være hos(PRQ) hadde det. Makan til tøv hele denne saken er.

6239282[/snapback]

Tja, det ble gjort beslag en rekke steder, også PC-er i private hjem. Mulig DB ikke har fått med seg at dette ikke nødvendigvis var servere, eller at du og jeg ikke har fått med oss at noe ble hostet utenfor serverrommet :)

 

Hostingselskapet var forresten Rix, ikke PRQ :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...