Gå til innhold

Er du en nerd?


Jonhoo

Er du en nerd?  

262 stemmer

  1. 1. Er du en nerd?

    • Skapnerd
      18
    • Nerd, and proud of it!
      32
    • Ikke nerd
      32
    • Jeg er bare en som interesserer meg for data... (Benekter nerdestatus)
      63
    • Jeg er nerd og tilbringer all min tid med det.
      11
    • Jeg er nerd, men har et fint sosialt liv ved siden av
      105


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En søt gutt som elska data, men er no ikkje totalt misslykka sosialt. Elska musikk og sånt, smart er eg og, fikk vite i dag eg fikk 5+ så langt på del 1 og del 2 av 3 dela, endå har eg ikkje fått vite om eg får alt rett, men har eg bra på del 3 får eg 6ar :w00t:

Lenke til kommentar

Ja...jo...jeg vet ikke, jeg innbiller meg at en typisk nerd KAN veldig mye. Jeg kan ikke veldig mye. Spesielt ikke om datamaskiner og programmering og denslags. Det bryr meg midt på ryggen. Jeg har aldri brukt Linux, men jeg vet de har en pingvin som logo. Jeg aner ikke hvordan man skriver binært, men jeg vet språket består av 1 og 0. Jeg vet ikke hva som er "best" av Intel og AMD, ei heller hvordan jeg skulle vurdert det, men jeg kan altså navnene på produsentene.

 

Onkelen min syns jeg skulle meldt meg på Heia Tufte, men jeg interesserer meg verken for rollespill, manga, fantasy eller autografskriving. Jeg har sparket en ball før, og jeg vet hva hjemmebanen til Charlton Athletic heter. Altså passer jeg ikke der heller.

 

Jeg vettafaen hva jeg er, men folk kaller meg nerd, så da er jeg vel det da.

Lenke til kommentar

Jeg kan basic ting om hardware og litt om ulike nisjeting som overklokking og kjøling. Jeg leser manga, ser på anime, har spillt rollespill og vært med på laiv, har lanet endel, vært på tg. Så jeg er nok mer nerd en de fleste. Men jeg vil heller kalle meg geek enn nerd fordi jeg er feks ikke veldig sterk i realfag og slike ting som ekte nerder ofte er.

 

Jeg er ikke supersosial, men jeg har abselutt ett sosialliv. Jeg tror heller ikke at folk oppfatter meg som den sjenerte, usosiale nerden borti hjørnet med hodet begravet i en bok.

 

Så velger å kalle meg selv, sosial geek.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det folk som sier at de sitter mye på datamaskinen, har lite sosialliv, men er ikke nerd, fordi de ikke kan programmering?

 

Jeg kan littegranne HTML, litt JavaScript, har en diger C++ bok hjemme som jeg aldri gidder å lese i. Jeg sitter mye på data'n, har et noenlunde sosialt liv.

 

Man er ikke nerd om man kan mye om datamaskiner. Man er nerd om man er på datamaskinen mye, og holder på med en spesiell ting mye. Om man ikke kan programmere, og ikke er så veldig in med hardware, men spiller VELDIG mye rollespill, er man en nerd, i mine øyne. Vennligst si ifra om jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Men noen interesser er jo helt klart mer "akseptert" enn andre. Svært få ville funnet på å kalle bole-Lars som løfter 200 kg og trener 9 dager i uka for nerd, selv om han lever og ånder for trening og aldri snakker om annet.

 

Pingle-Petter derimot, som bruker all tilgjengelig tid på å bygge opp figuren sin i WoW, han får gjennomgå.

Lenke til kommentar

Om jeg er nerd? Hmm, vanskelig spørsmål. Jeg er vel en liten nerd, men jeg vil ikke kalle meg for det, siden jeg føler meg for dum til å bli kalt nerd (noe som jeg igrunn bare forbinner med ekstremt smarte personer). Jeg har litt peiling på data, men ikke ekstremt mye. Kanskje litt mer enn mannen i gata, men da heller ikke så mye som alle andre her. Mine hovedinteresser er som oftest innen noe som innebærer skjerm, men jeg er også glad i holde meg i aktivitet. Alle mine venner er mer normale folk, jeg har gode venner og en fantastisk kjærste, så jeg lever altså ett sosialt liv i tillegg til dataskjermen.

 

Folk kaller meg ofte filmnerd, men jeg kan ikke måle meg med f.eks Manx, Njål og Cun.

 

Så riktig nok så vet jeg ikke hva jeg skal svare. Litt mer nerd enn den vanlige mann i gata, men ikke en som lever for dataen. Halvnerd kanskje :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...