Gå til innhold

Er du en nerd?


Jonhoo

Er du en nerd?  

262 stemmer

  1. 1. Er du en nerd?

    • Skapnerd
      18
    • Nerd, and proud of it!
      32
    • Ikke nerd
      32
    • Jeg er bare en som interesserer meg for data... (Benekter nerdestatus)
      63
    • Jeg er nerd og tilbringer all min tid med det.
      11
    • Jeg er nerd, men har et fint sosialt liv ved siden av
      105


Anbefalte innlegg

Tja, kan relativt lite om hardware, og har null peiling på programmering o.l. Har et veldig bra sosielt liv, er mye med kompiser og har mange. På en annen side horer jeg diverse forumer mer en 2 timer daglig.

 

Har blitt kalt gitarnerd mer en et par ganger, så sånn sett er jeg vel nerd, men nerd i den forstand at jeg er en PC-nerd vil jeg ikke si at jeg er.

 

Vanskelig spørsmål... De aller fleste er nerder i et eller annet uansett vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er en data-nerd, og stolt av det. Har omtrent aldri kontakt med klassekamerater på fritiden, men i friminuttene er jeg sosial som en kraftig regnskur. Føler ikke at min noe asosiale livsstil gjør meg til en galing på noen måte. Jeg er godt fornøyd med livsstilen min.

Lenke til kommentar
Jeg er en data-nerd, og stolt av det. Har omtrent aldri kontakt med klassekamerater på fritiden, men i friminuttene er jeg sosial som en kraftig regnskur. Føler ikke at min noe asosiale livsstil gjør meg til en galing på noen måte. Jeg er godt fornøyd med livsstilen min.

6233738[/snapback]

Min helt! Jeg elsker deg!

Lenke til kommentar
Jeg er en data-nerd, og stolt av det. Har omtrent aldri kontakt med klassekamerater på fritiden, men i friminuttene er jeg sosial som en kraftig regnskur. Føler ikke at min noe asosiale livsstil gjør meg til en galing på noen måte. Jeg er godt fornøyd med livsstilen min.

6233738[/snapback]

Min helt! Jeg elsker deg!

6233774[/snapback]

 

:love:

Lenke til kommentar
Virker som om de aller fleste her er sånn :p

 

Men hva er egentlig forskjellen på en geek og en nerd.. Mange her som har sagt de er mer geek enn nerd...

6239095[/snapback]

Jeg ville sagt at en nerd er en peson som er smart og generelt sterk i skolefag, og da særlig realfag. De er også glad i å tilegne seg ny kunnskap. Eksempel på nerd: Den gutten som alltid rekker opp hånden i timen, leverer ting når de skal og at han får toppkarakterer

 

En geek vil jeg si at er en person som har hobbyer som er sære og annerledes, og at personen vet ekstremt mye om denne tingen, og dermed ikke så mye om andre ting. Eksempel på geek: En person som har sett star wars-filmene over hundre ganger og kan navnene på statistene.

 

På ett generelt grunnlag så har begge disse sterotypene ofte store problemer med sjenanse og da spesielt ovenfor det motsatte kjønn.

 

Slik er ser jeg på det iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...