Gå til innhold

Er du en nerd?


Jonhoo

Er du en nerd?  

262 stemmer

  1. 1. Er du en nerd?

    • Skapnerd
      18
    • Nerd, and proud of it!
      32
    • Ikke nerd
      32
    • Jeg er bare en som interesserer meg for data... (Benekter nerdestatus)
      63
    • Jeg er nerd og tilbringer all min tid med det.
      11
    • Jeg er nerd, men har et fint sosialt liv ved siden av
      105


Anbefalte innlegg

Mange av oss her er jo nerder, uten å legge noe skjul på det, men stemmer det som så mange sier at vi kun tilbringer tid på maskinen vår uten å ha kontakt med omverdenen?

 

Jeg har funnet noen korte definisjoner på nerd for anledningen (Google define: :love: )

# A computer expert by aptitude and not mere training. Usually male, under the age of 35 and socially inept; a person whose tremendous skill with operating or designing computer hardware or software is exceeded only by his, rarely her, passionate love of the technology. See also hacker.

teladesign.com/ma-thesis/glossary.html

 

# Someone who is socially inept and unstylish; especially one with an unnatural devoted to intellectual or academic pursuits.

www.cem.uvm.edu/util/html/definitions.php

 

# A nerd is very similar to a geek, but with more RAM and a faster modem. Nerds often find geeks dull because geeks don't spend enough time talking about computers.

www.scotsmist.co.uk/glossary_n.html

 

#A person with limited social, but advanced technological skills and interests.

www.vvm.com/~jhunt/compupedia/comp_glos/l_n.htm

 

Så, det store spørsmålet, er _du_ en nerd?

 

Merk at definisjonene over ikke er det jeg spør om du er, jeg spør om du selv vil klassifisere deg som en nerd som en med dyptgående (og kanskje tidkrevende) interesse for data

 

Vil vel karakterisere meg som en #2 med sosialt liv :p

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... De der definisjonene var veldig "enten eller" :p

 

Jeg er en nerd (and proud of it) kan jeg vel like greit si, men jeg er også (delvis) sosial.

 

EDIT: Ok, ok, ok. Jeg har skrevet et operativsystem. Bedøm selv :wee:

Endret av Johan123321
Lenke til kommentar

Hehe, muligens de valgene er en smule overglidende, men er jo derfor vi kan diskutere her også.. Foreslå gjerne bedre valg :p

 

Delvis sosial Johan123321? Hva vil det si?

 

halv-nerd... ? :p

 

BeNeFit, du benekter altså at du er nerd?

Hva er du da hvis du interesserer deg for data, men ikke er en nerd.... (Fisker etter nye options her...)

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar
Hehe, muligens de valgene er en smule overglidende, men er jo derfor vi kan diskutere her også.. Foreslå gjerne bedre valg :p

 

Delvis sosial Johan123321? Hva vil det si?

 

halv-nerd... ? :p

 

BeNeFit, du benekter altså at du er nerd?

Hva er du da hvis du interesserer deg for data, men ikke er en nerd.... (Fisker etter nye options her...)

6225359[/snapback]

 

Jeg er nerd (sikkert veldig), men også i hvertfall litt sosial :p

Lenke til kommentar

Ah, jo, den kjenner jeg til.. Er vel noe sånt jeg er jeg også...

Viser seg at det å ha en nerd til venn er noe som de fleste fort finner ut at de trenger...

Har fått et par telefoner opp gjennom årene fra folk som ikke finner "the ANY key" eller som lurer på hvordan de får lastet ned LimeWire fra www.limewire.com (Trykke på den STORE RØDE "Get it Now knappen ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...