Gå til innhold

"Politikere" vil forby homofili


Anbefalte innlegg

Det var iallefall ikke noen bombe at dette utsagnet kom fra noen som stemmer FRP. Kan huske mange ganger det har kommet lignende hårreisende utsagn fra disse.

 

Jeg tør påstå at en betydlig andel av de som stemmer FRP har dette synspunktet, mange flere enn de som stemmer andre partier. Jeg mener også at det er disse folkene som FRP de siste årene har luket ut fra partiledelsen, men det er ikke lyktes å fjerne de fra stemmemassen. Legger til at man ikke kan klandre FRP for sistnevte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PureJoy, burde ikke du offisielt trekke tilbake den feilaktige og utrolige påstanden din om at Frp vil forby homofili? Og love oss at du skal slutte å spre slik feilinformasjon om Frp?

6189791[/snapback]

Har aldri skrevet at Frp VIL det, men de gir ikke homofile like muligheter i dagens samfunn til å utvikle seg på en positiv måte som heterofile har kunnet lenge.

6189816[/snapback]

Det var akkurat det du skrev! Og Frp tillater homofile å være seg selv i samme grad som andre. Eneste begrensningen meg bekjent er at Frp er mot at homofile skal få adoptere, fordi Frp mener det beste for barna er foreldre av hvert kjønn. (Jeg synes ikke den begrunnelsen alene holder, men det er en annen sak.)

Lenke til kommentar
Det var akkurat det du skrev!

Quote me?

 

Og Frp tillater homofile å være seg selv i samme grad som andre. Eneste begrensningen meg bekjent er at Frp er mot at homofile skal få adoptere, fordi Frp mener det beste for barna er foreldre av hvert kjønn. (Jeg synes ikke den begrunnelsen alene holder, men det er en annen sak.)

Ja, skjønner ikke hvorfor Frp vil sette seksuell legning som et argument i denne saken for det er helt irrelevant

Lenke til kommentar
Jeg er ikke "for" homofili. Jeg syns ikke homofile skal få adoptere, for det er barnet som må ta konsekvensene av det. Men homofili kommer aldri til å forbys, og å si at man ønsker det er ikke smart.

6189906[/snapback]

Ja, det er helt klart at barnet antageligvis vil måtte tåle konsekvensene av å ha homofile foreldre i skolen osv, men hvem er det som gjør at barnet må ta konsekvensene av det, er det medelevene til barnet eller homofilforeldrene?

Det er jo medelevene som mobber ungen for det ikke homofilforeldrene selv, de har ikke gjort noe annet enn å være seg selv og adoptert barnet.

Så jeg tror det trengs en holdningsendring her, istedenfor at vi setter bremseklosser for homofile når de egentlig ikke er selve problemet

Lenke til kommentar

Fuck max 10 quotes regelen! Jeg gidder ikke sitte å bruke masse tid på redigere dette innlegget for å samtidig bevare innhold og komme under ti quotes! :mad:

 

Mulig du ikke fikk det med deg, men dette er ikke FrP eller FpU sin politikk.

Mulig du da ikke vet at Fremskrittspartiet og Fremskrittsparti Ungdom har samme ståsted i denne saken her og hvis man stemmer ved valg får man ikke FpU som man kan stemme på men Frp!

6189564[/snapback]

 

"dette" henviser til FpU'erne som ville forby homofili.

 

Og på spørsmål om du står for påstanden:

 

Kan du da dokumentere at både FrP og FpU mener vi bør forby homofili?
Fremskrittspartiet vil:

 

Ikke la homofile få adgang til å adoptere barn.

 

Fremskrittspartiet: Familie og barn

6189643[/snapback]

 

 

Og senere støtter du opp påstanden ved å henvise til partiprogrammet, med det retoriske sprøsmålet "på hvilken måte er det å ikke forby homofili?"

 

Kan du da dokumentere at både FrP og FpU mener vi bør forby homofili?
Fremskrittspartiet vil:

 

Ikke la homofile få adgang til å adoptere barn.

 

Fremskrittspartiet: Familie og barn

6189643[/snapback]

Å forby homofili og å være mot homofil adopsjon er da to helt forskjellige ting!

6189666[/snapback]

Les litt mer av hva som står der,

Det å ikke la andre enn heterofile få adoptere, på hvilken måte er det å ikke forby homofili?

6189672[/snapback]

 

Så at du har kommet med påstander om at Frp vil forby homofili er utrolig at du vil benekte.

 

 

Og Frp tillater homofile å være seg selv i samme grad som andre. Eneste begrensningen meg bekjent er at Frp er mot at homofile skal få adoptere, fordi Frp mener det beste for barna er foreldre av hvert kjønn. (Jeg synes ikke den begrunnelsen alene holder, men det er en annen sak.)

Ja, skjønner ikke hvorfor Frp vil sette seksuell legning som et argument i denne saken for det er helt irrelevant

6189873[/snapback]

Det er det samme som å si at det er irrelevant for barn med en kvinnelig og en mannlig rollefigur i et hjem. Det er jeg uenig i. Jeg mener også at det beste for alle barn var å ha en mor og en far i den nære familien.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Men JBlack, nå skrev jeg at det er min mening om Frp's politikk, ikke nødvendigvis hva Frp ville gjort i en regjeringsposisjon med saken, there's a difference?

6189952[/snapback]

Du kan fantasere opp så mye rart du bare vil om hva Frp's politikk er. Men kommer du med uriktige påstander, så blir de korrigert.

 

Men det som overrasker meg litt er at du er mer interessert i mitt ståsted om partiet enn partiet selv, hvorfor det?

6189952[/snapback]

Jeg er opptatt av at folk ikke sprer løgner om den politikken jeg støtter, for da sprer de samtidig løgner om meg.

 

Kritisér gjerne Frp. Men kritisér hva Frp står for, og ikke et fantasiprodukt (stråmann).

 

Edit: Og skal man diskutere Frp's politikk, så må det selvsagt være Frp's virkelige politikk. Det er mningsløst å diskutere om det er rett eller galt av Frp å forby homofili, når Frp ikke vil forby homofili.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Nå skrev ikke jeg homofiles rett til å adoptere, det var du som dro inn, du misforsto innlegget mitt for det jeg mente var homofiles rett til å være seg selv, for slik det er idag så er det over 60% av dem som ikke tør å si at de er homser eller lesbiske på jobben for de frykter å bli mobbet eller å få sparken, slike simple rettigheter som dette er det jeg snakker!

6189795[/snapback]

Okei, skjønner. Det har dessverre med gamle fordommer og holdninger å gjøre, men har for ordens skyld ingenting med politikken til FrP å gjøre (regner med at du ikke mente det heller). Problemet er at slike fordommer går ikke over på neste søndag, og så lenge man har slike holdninger, er det totalt uaktuelt å la homofile få adoptere; ikke fordi at homofile er annenrangs borgere, eller at de er elendige forelde, det har ingenting med legning å gjøre, men ganske enkelt at det ikke passer inn i dagens samfunnsituasjon. Men forhåpentligvis, gi det 15-20 år til, og kanskje det har bedret seg...

6189844[/snapback]

 

Det trenger ikke å ta 15-20 år. Hvis en regjering går aktivt inn og likestiller homofile med heterofile på alle plan, kampanjer osv så kan dette fort forandres. Du kan da bare ikke sette deg ned og vente 20 år til holdningene kanskje har forandret seg.

Lenke til kommentar
Kan du da dokumentere at både FrP og FpU mener vi bør forby homofili?
Fremskrittspartiet vil:

 

Ikke la homofile få adgang til å adoptere barn.

 

Fremskrittspartiet: Familie og barn

 

Det er slettes ikke det samme. Jeg gleder meg til du kan fiske opp noe saklig.

 

 

Du har lov til å ytre deg, men jeg mener du kan la vær for oss andres skyld når du kommer med feilaktige opplysninger.

Så du kan presse på meg, men ikke jeg deg? Veldig logisk :thumbdown:

 

Presse? Det er snakk om at du kommer med feilaktige påstander uten innsikt i det hele tatt. For all del, snakk i vei, men da er det min jobb å påpeke de feil jeg oppdager.

 

Men det er min mening og jeg har skrevet flere ganger det jeg mener og at kirken kan bøye seg for andre mennesker enn heterofile det er faktisk et krav, det sies jo at kirken skal være for alle, den blir jo ikke det når homofile ikke får samme rettigheter bare fordi kristendommen sier det er feil

6189643[/snapback]

Om kirken er for alle eller ikke har ingenting med homofile giftemål å gjøre. Man kan jo være en del av kirken selv om man ikke får lov til å gifte seg der. Du mener at kirken kan bøye seg, greit det er din mening. Jeg mener at mennesket bør bygge romstasjon på pluto til neste år og det er min mening. Hvorvidt det skjer derimot er en helt annet sak; At det ikke er et stort krav som du sier er derimot helt galt.

Lenke til kommentar
Jeg er opptatt av at folk ikke sprer løgner om den politikken jeg støtter, for da sprer de samtidig løgner om meg.

Så det å si sin mening om noe og et parti som går imot andre som de oppfatter som direkte er å si at alle som støtter det er også løgnere, det er faktisk sant, men hvorfor skal man ikke kunne mene noe annet, med noe slikt ville jo alle blitt tvunget til å mene det samme hvis ikke så er man en løgner :hmm:

 

Kritisér gjerne Frp. Men kritisér hva Frp står for, og ikke et fantasiprodukt (stråmann).

En annen oppfatning en din er ikke nødvendigvis en fantasi, men kanskje heller andres oppfatninger av andre saker, jeg respektere fullt ut at du støtter Frp's politikk, men betyr det virkelig at du igjen da skal la være å høre andres oppfatninger av dems politikk?

 

Edit: Og skal man diskutere Frp's politikk, så må det selvsagt være Frp's virkelige politikk. Det er mningsløst å diskutere om det er rett eller galt av Frp å forby homofili, når Frp ikke vil forby homofili.

Men har du noensinne tenkt på at vi har et annet syn på denne saken?

Du mener at de ikke vil forby homofili

De vil heller ikke direkte forby det, men har du noensinne tenkt på at jeg oppfatter politikken dems på en annerledes måte, at det jeg ser på som Frp gjør mener jeg til slutt vil ende opp med null toleranse ovenfor homofile, men det er min oppfatning og ikke din!

Lenke til kommentar
Det trenger ikke å ta 15-20 år. Hvis en regjering går aktivt inn og likestiller homofile med heterofile på alle plan, kampanjer osv så kan dette fort forandres. Du kan da bare ikke sette deg ned og vente 20 år til holdningene kanskje har forandret seg.

6189977[/snapback]

Så du mener at homofile bør få adoptere i dagens samfunn?? Skal vitser om homofile forbys? Skal folk som snakker dritt om homofile fengsles? Tror ikke kampanjer hjelper på folks fordommer, de stikker dypere enn som så...

Lenke til kommentar
Men JBlack, nå skrev jeg at det er min mening om Frp's politikk, ikke nødvendigvis hva Frp ville gjort i en regjeringsposisjon med saken, there's a difference?

6189952[/snapback]

 

Tull. Du sa at FrP ville forby homofili. Du sa ingenting om at det var din egen mening.

6190008[/snapback]

Ja, det er min mening og i lengden mener jeg også at med Frp's politikk vil det ende opp slik at det er null toleranse ovenfor homofile, men det er min egen oppfatning av dems politikk og ikke din

Lenke til kommentar
Kritisér gjerne Frp. Men kritisér hva Frp står for, og ikke et fantasiprodukt (stråmann).

En annen oppfatning en din er ikke nødvendigvis en fantasi, men kanskje heller andres oppfatninger av andre saker, jeg respektere fullt ut at du støtter Frp's politikk, men betyr det virkelig at du igjen da skal la være å høre andres oppfatninger av dems politikk?

6190010[/snapback]

 

Nå er det ikke snakk om en annen oppfatning er det vel? Du sier jo at FrP er i mot homofile, noe som er langt fra en annen oppfatning; Det er ren løgn.

Lenke til kommentar
Kritisér gjerne Frp. Men kritisér hva Frp står for, og ikke et fantasiprodukt (stråmann).

En annen oppfatning en din er ikke nødvendigvis en fantasi, men kanskje heller andres oppfatninger av andre saker, jeg respektere fullt ut at du støtter Frp's politikk, men betyr det virkelig at du igjen da skal la være å høre andres oppfatninger av dems politikk?

6190010[/snapback]

 

Nå er det ikke snakk om en annen oppfatning er det vel? Du sier jo at FrP er i mot homofile, noe som er langt fra en annen oppfatning; Det er ren løgn.

6190024[/snapback]

At du mener jeg er løgner får du bare mene, men kanskje du skal ha litt respekt å komme med argumenter istedenfor å kalle meg ting?

Lenke til kommentar
Kritisér gjerne Frp. Men kritisér hva Frp står for, og ikke et fantasiprodukt (stråmann).

En annen oppfatning en din er ikke nødvendigvis en fantasi, men kanskje heller andres oppfatninger av andre saker, jeg respektere fullt ut at du støtter Frp's politikk, men betyr det virkelig at du igjen da skal la være å høre andres oppfatninger av dems politikk?

6190010[/snapback]

 

Nå er det ikke snakk om en annen oppfatning er det vel? Du sier jo at FrP er i mot homofile, noe som er langt fra en annen oppfatning; Det er ren løgn.

6190024[/snapback]

At du mener jeg er løgner får du bare mene, men kanskje du skal ha litt respekt å komme med argumenter istedenfor å kalle meg ting?

6190036[/snapback]

 

Ro deg ned. Jeg har ikke kalt deg noe som helst. Jeg bare sier at argumentene du kommer med er løgn. Når du i en debatt kommer med usann fakta så er det ikke personangrep å påpeke at det du sier er galt. Å påvise løgn er argumentasjon; Det er ihvertfall et _kraftig_ motargument mot nettopp de argumentene som baserer seg på løgn.

 

Når vi snakker om respekt i debatt; Jeg trenger vel ikke påpeke mangelen på respekt det er å kaste ut argumenter uten rot i sannhet?

 

*bite av hjørnene på puslespill-brikkene*

 

btw hvis du ønsker å bevise din "uskyld" kan du jo alltids dokumentere at FrP er imot homofile, ellers forslår jeg at vi dropper de uttalelsene.

Endret av invictus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...