Gå til innhold

Microsoft Office 2007 betatesting!


Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Greier Word 2007 å plassere bilder på en mer fornuftig måte enn tidligere versjoner?

7058045[/snapback]

 

 

Word har fått en egen meny som kommer frem når du skal jobbe med bilder. Denne lar deg flytte rundt på bildet etter hvor du måtte ønske å sette det, forandre størrelser eller annet. Forbedinger i høyeste klasse.

 

Til de som ikke har fått oppgraderingsmailen, Office 2007 B2RT er ute.

 

This is an update to the Beta 2 version of a 2007 Office system product. Beta 2 Technical Refresh updates are compatible with the Windows Vista Release RC1 pre-release product.

 

OBS: Krever at du har første versjonen inne

 

http://www.microsoft.com/downloads/details...1a-0bb10e7a59fa

 

Anbefales

Endret av TheGizmo
Lenke til kommentar
Greier Word 2007 å plassere bilder på en mer fornuftig måte enn tidligere versjoner?

7058045[/snapback]

 

Hva mener du med "mer fornuftig"? Det er ingen endring i hvilken tekstbrytning som brukes om det er det du mener. Samme alternativer er der som det alltid har vært. Kan ikke helt se hva som var ufornuftig i 2003 som du ikke kunne stille inn ved behov?

Lenke til kommentar
Denne lar deg flytte rundt på bildet etter hvor du måtte ønske å sette det, forandre størrelser eller annet. Forbedinger i høyeste klasse.

7058105[/snapback]

 

Hva er nytt med dette?

 

Synes forøvrig det er et par tilbakeskritt også. Du kan ikke lenger dobbeltklikke på et bilde for å få frem dialogboksen Formater bilde (du må høyreklikke og velge Formater bilde) og det er ikke lenger mulig å se om et bilde er på linje med tekst eller fristilt ved å se på håndtakene.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar
Greier Word 2007 å plassere bilder på en mer fornuftig måte enn tidligere versjoner?

7058045[/snapback]

Hva mener du med "mer fornuftig"? Det er ingen endring i hvilken tekstbrytning som brukes om det er det du mener. Samme alternativer er der som det alltid har vært. Kan ikke helt se hva som var ufornuftig i 2003 som du ikke kunne stille inn ved behov?

7059444[/snapback]

Selv om jeg bruker riktig tekstbrytning så har de en tendens til å hoppe rundt alle mulige veier. Spesielt som jeg skal kombinere tekstbokser og sidestilte bilder.

Hvis jeg skal ha sidestilte bilder med undertekst må jeg som oftest ty til en tabell til slutt. Enkeltbilder og slikt fungerer forøvrig veldig greit.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Microsoft Office 2007 ligger på K-cd i forrige månedens Komputer for alle vis noen har det ;)

Der er det en liten presentason av Office i bladet med bitte-litt om endringene og på cd'en ligger hele pakka med Acces, Publisher og FrontPage og tror jeg.

Funker fett fram til 1. oktober 2007 da du må betale ...

Lenke til kommentar
Dette er "by design". Bruker du ankeret? Har du ofte tomme avsnitt i dokumentet (to enter-trykk for å få avstand mellom avsnitt)?

7073029[/snapback]

Jeg bruker alltid avsnitt på en skikkelig måte. 1 stk. enter betyr avsnitt-skift, alt+enter betyr linjeskift. Bruker så godt som aldri linjeskift.

Mellomrom mellom avsnittene blir formatert gjennom Format -> Avsnitt.

 

Hva er ankeret?

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Regner med at du mener skift+enter og ikke alt+enter. Linjeskift er ikke problematisk, ekstra blanke avsnitt er.

 

Alle objekter som settes inn i Word (og som er fristilt) er tilknyttet et avsnitt. Ankeret viser hvilket avsnitt objektet er tilknyttet. Du ser ankeret ved å klikke Verktøy -> Alternativer -> Vis -> Objektankre. De problemene du beskriver (at objekter "hopper og spretter" uten noen åpenbar grunn) skyldes at de er tilknyttet et avsnitt. Når avsnittet flytter på seg følger objektet etter. Ser man ikke ankeret er det vanskelig å se logikken som ligger bak.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar

Det er fornuftig, helt sant. :)

 

Grunnen er at objekter skal følge avsnittene de er tilknyttet ved sideskift etc. Altså om avsnittet flytter til neste side så følger objektet etter. Du har for eksempel en overskrift og en illustrasjon som hører til overskriften (den kan godt være plassert et et helt annet sted på siden). Du vil da at illustrasjonen skal stå i ro om overskriften flyttes noen linjer ned eller opp, men hvis den bytter side så skal illustrasjonen følge etter.

 

Hvis du ønsker en absolutt plassering av en illustrasjon må den plasseres i topp- og bunntekstområdet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg må re-installere PC-en nå.. For å få Office til å virke igjen.. Fordi jeg for samme feilmelding hver eneste gang jeg åpner et Office 2007 program..

 

Alt dette skjedde etter jeg prøvde å oppdatere til Office 2007 Beta 2 Refresh..

 

Aner ikke hva som kan ha skjedd.. Eller gått galt.. Men når jeg nå prøver å installere Office 2007 Beta 1 fra CD-en igjen, så sier den at jeg må slette min allerede installerte og nyere versjon av Office.. Samme sier Office 2003.. Problemet er.. Den vil ikke slette.. Prøvde alle mulige metoder nå.. Fra legg-til-og-fjern programmer, og Jv16 Power Tools og alt mulig.. Så her må det nok formateres ja..

 

Ønsker bare ikke å gjøre samme feilen igjen..

 

Så hvordan skaffer jeg med Office 2007 Beta 2 refresh egentlig? Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...