Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Er det ikke nettopp det som er trumfkortet med streik? At det kan gå ut over noen.

Så du mener at det er greit at noen får yrkeslivet sitt ødelagt fordi du (hvis du hadde jobb som lærer/sensor) vil ha 3,- mer i timen?

Så du mener at det er greit at noen dør unødvendig fordi du (hvis du var lege) vil ha 3,- mer i timen?

 

3,- er ment som et beløp satt på spissen, og ikke et reelt beløp i lønnsforhandlingene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du tror at de som sitter vakt under eksamen er studenter?

Sensorene er ansatte, og må nå ut i streik. Dette fører til at mange studentene ikke får eksamen til avtalt tid, og må derfor bruke ferien sin på å lese.

 

En ting som er irriterende, er mesteparten av studentene i landet. De sitter inne i disse dager og nileser til de grader, fordi de ikke har brukt de siste 10 månedene på studere. Guess what, numbnuts. Hadde dere brukt studietiden til å studere, så hadde dere ikke trengt å stresse sånn nå.

 

En annen ting som irriterer, er studenter som klager over at sosialklienter får mer enn de og at sosialklienter er late idioter som ikke gidder å jobbe. De aller fleste på sosialen har en grunn til å være der. Feil oppdragelse, sinnslidelser som ikke er dekt av trygden, eller rett og slett ikke klarer å få seg jobb i det markedet de bor i av diverse grunner.

Studenter derimot, er direkte late. Dere har ingen grunn til å ikke spe på stipendet eller studielånet med en deltidsjobb. Sosialklienter derimot har ikke lov til å spe på inntekta. Tjener du 500,- på egenhånd, så trekkes 500,- fra livsoppholdet. 100% stilling, eller ingen stilling. Ja, sosialklienter blir faktisk straffet hvis de klarer å få seg deltidsjobb.

 

Dette gjelder også de av oss som klarte å komme seg inn på den nye mirakelkuren til NAV. KVP, eller Kvalifikasjonsprogrammet som det heter. Programmet går ut på å belønne unge NAV-brukere med pensjonspoeng og feriepenger, samt noe høyere stønad, for å jobbe i praksis. Jeg og flere andre i min gruppe hadde jobb i fjor, og tjente dermed opp feriepenger for i år. Nå blir vi trekt i KVP-stønad, fordi vi får pengene vi tjente i fjor. Men dette gjelder visst kun for oss i Lillehammer! De andre KVP-gruppene i Oppland får beholde disse pengene.

Er den retta mot meg?

Lenke til kommentar

Er det ikke nettopp det som er trumfkortet med streik? At det kan gå ut over noen.

Så du mener at det er greit at noen får yrkeslivet sitt ødelagt fordi du (hvis du hadde jobb som lærer/sensor) vil ha 3,- mer i timen?

 

Nei, det mener han nok ikke, men det virker som om de helvetes idiotene som streiker midt under eksamenstidene synes det.

Lenke til kommentar

Tråden er blitt ryddet og tre brukere har fått seg en kortere ferie fra forumet. Det er helt greit å være opprørt over streiken, men vi setter strek ved personangrep på folk som har andre meninger enn en selv.

 

Jeg foreslår at alle tar seg en liten pause og tar seg en røyk/kaffe/whisky/cola/hvitost/insert your choice of poison here og tenker seg om to ganger før diskusjonen fortsetter, så slipper vi flere slike uheldigheter fremover.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Irriterer meg noe grenseløst at subscriptions-siden på YouTube ikke fungerer som den skal. Når jeg har sett en film, og den er fjernet fra listen, så er det ikke nødvendig å få den tilbake i listen. Dette har irritert meg LENGE nå.

 

Det irriterer meg også, det er VELDIG irriterende! :hrm:

Lenke til kommentar
Irriterer meg noe grenseløst at subscriptions-siden på YouTube ikke fungerer som den skal. Når jeg har sett en film, og den er fjernet fra listen, så er det ikke nødvendig å få den tilbake i listen. Dette har irritert meg LENGE nå.

 

Jepp, irriterende.

 

Har jeg nevnt at jeg er så utrolig enig?

 

Jeg føler med deg, langt inni hjerteroten!

 

Funnet svaret, google IEGD. Trenger dog Wine eller Windows for å installere slik at du kan få tak i IEGD_10_3_Linux... idiotisk løsning..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...