..Bjørnar.. Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Er det ikke sånn at jeg har krav på utlånstelefon når min telefon er inne til uforskyldt service innenfor garantitiden? Ikke bare en hvilken som helst telefon heller, men en telefon med tilsvarende egenskaper som den du allerede har? Trodde jeg da ihvertfall! Leverte inn en N70 til service og fikk en Nokia 1100 som utlånstelefon! Hva skjer?! Det er jo så langt fra en N70 som det går an å komme! Bruker N70n til å koble meg opp mot internett over 3G når jeg sitter på toget inn til skolen hver eneste dag for å sjekke mail osv. Nokia 1100s mest avanserte funksjon er at lyset kan blinke i takt med musikken.. Tar jeg feil når jeg forestiller meg at jeg har rett på utlånstelefon med tilsvarende egenskaper? Forbrukerkjøpsloven er jo ganske klar på at jeg SKAL ha tilsvarende egenskaper på utlånstelefonen, men er ikke det normal praksis? Det er jo nærmest dagligdags å levere telefoner på service for dagen, så regner med noen har erfaringer de kan dele.
Christian86 Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 tja, i utgangspunktet står det ikke at du SKAL ha en lånetelefon, ei heller en med helt like egenskaper (nesten slik du hinter til). Utgangspunktet på forumet i slike diskusjoner er at basis funksjoner skal være tilfredstilt. Det er de med 1100, så du har nok fått riktig telefon.
Neppe Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Du har krav på en mobil som dekker det behovet du trenger, om jeg ikke er helt på bærtur her.
snubbel Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 (endret) Det er allerede en tråd om denne saken, den ligger her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=573134&hl= Konklusjonen er: * Du har krav på å låne en mobiltelefon men dette skal ikke være en vesentlig utgift for selger. Du har kun krav på å låne den dersom du blir uten telefon i over 1 uke. Selger kan dermed nekte å levere ut lånetelefon før det er gått 1 uke. * Derfor får du låne en crappy telefon som dekker basisbehovet, nemlig TALE og SMS. * Du får ikke lånetelefon fra nettbutikk, fordi det vil bli en vesentlig utgift for selger. Les tråden jeg linket til. Mod: Stenge denne før det blir enda en diskusjon om det samme temaet? -snubbel Endret 24. mai 2006 av snubbel
..Bjørnar.. Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Skrevet 24. mai 2006 Ingen diskusjon nødvendig. Banka lovsamlinga i disken hos forhandler og fikk en 6280 som utlånstelefon. Stå på krava. Steng tråden om ønskelig, jeg har fått mitt.
snubbel Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Ingen diskusjon nødvendig. Banka lovsamlinga i disken hos forhandler og fikk en 6280 som utlånstelefon. Stå på krava. Steng tråden om ønskelig, jeg har fått mitt. 6167336[/snapback] Det var rart. Dette har du nemlig ikke krav på. Hvilken forhandler er det, om jeg får spørre? -snubbel
..Bjørnar.. Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Skrevet 24. mai 2006 (endret) Telekiosken. Poenget med kjøp av N70 i utgangspunktet var å bruke denne som høyhastighetsmodem til min pc på reise, og da å få utlånt en telefon hvor modemfunksjoner er alt annet en tilstede er håpløst og bak mål. Hadde ikke trengt en 6280 så det er klart, en telefon med BT og EDGE hadde også vært tilfredsstillende, men poenget er at jeg som forbruker ikke skal svekkes av uforskyldt feil på varen jeg hår kjøpt. Praksisen hos forhandler er en annen fordi folk har en tendens til å ikke hente telefonen men heller beholde utlånstelefonen om de får en like bra/bedre telefon. EDIT: Om jeg ikke hadde krav på det, så får vi vel bare betrakte meg som heldig, eller hva? Tråden er just nu rapportert til moderator mhp tidligere diskusjon med anbefaling om at tråden slettes. Ingen grunn til å spinne på dette, fikk det uansett som jeg ville, unansett hva jeg måtte ha krav på. Takk for svar. Endret 24. mai 2006 av ..Bjørnar..
Anbefalte innlegg