Gå til innhold

Ta lappen på 2 måneder?


arna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jada.. det gikk som en DRØM  :!:

så nå sitter jeg igjen med et førerkort og et stooort smil rundt munnen  :D

Var nesten ikke noe å utsette på sa sensoren så er fornøyd  :yes:

6257046[/snapback]

Det var da godt å høre :D

Nå er vel målet ditt å ikke miste lappen eller? :!:

Lenke til kommentar
Jada.. det gikk som en DRØM  :!:

så nå sitter jeg igjen med et førerkort og et stooort smil rundt munnen  :D

Var nesten ikke noe å utsette på sa sensoren så er fornøyd  :yes:

6257046[/snapback]

Det var da godt å høre :D

Nå er vel målet ditt å ikke miste lappen eller? :!:

6257355[/snapback]

 

Hehe ja det er vel det da :!:

har ikke planer om å miste den hvertfall..

Lenke til kommentar

Antall kjøretimer varierer _veldig_. Men er jo rundt 4 glatte timer ja, og et par timer landevei, og forbikjøring... Lurer på om ikke landeveien var rundt 4 timer det også. Forbikjøring var rundt 3-4 timer også..

 

Selv strøyk jeg på "Prøveoppkjøring", som heldigvis ikke er the real thing. Men 2 kjøretimer etter, er jeg godkjent for oppkjøring, som skjer i dag (klokka er over 12 nå :) )

Lenke til kommentar
Antall kjøretimer varierer _veldig_. Men er jo rundt 4 glatte timer ja, og et par timer landevei, og forbikjøring... Lurer på om ikke landeveien var rundt 4 timer det også. Forbikjøring var rundt 3-4 timer også..

 

Selv strøyk jeg på "Prøveoppkjøring", som heldigvis ikke er the real thing. Men 2 kjøretimer etter, er jeg godkjent for oppkjøring, som skjer i dag (klokka er over 12 nå :) )

6290070[/snapback]

 

å ja.

hvordan gikk det? fikk du bestått?

Lenke til kommentar
Poenget er vel at hvis du får behov får ABS under

 

Men ang. topic, ta lappen på to måneder går muligens ann, men det var mye lettere med det gamle systemet. kjenner en som totalt hadde 10 kjøretimer + oppkjøring, det var inkuldert langkjøring/mørke osv.

6183190[/snapback]

 

Slår den lett... 2 kjøretimer hvor den ene var til biltilsynet for å ta lappen.

Men så skal jo ant sies at jeg hadde allerede lappen fra statene... :p

 

Desverre fikk jeg ikke lappen på første oppkjøring, fordi jeg klarte å punktere bakdekket i sinsen krysset, og jeg hadde ikke kjørt lenge nok for å stå. Før jeg svingte inn til en ledig lomme diksuterte jeg heftig med sensor, hun trodde ikke på at jeg hadde punktert, men jeg sto på mitt og vant diskusjonen, desverre.

 

Edit: fikk ny oppkjøring dagen derpå og sto uten feil.

Endret av anbar
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal gå fint med 2 måneder om du får ordnet med glattkjøring og oppkjøringsdato. Jeg begynte i forrige uke med kjøring. Med den turen jeg skal ha til Harstad for å kjøre i lyskryss ogl, har jeg hatt totalt 6-8t (kommer anpå hvor mye jeg skal kjøre i Harstad). Har fått oppkjøringsdato den 28.Juli, og trodde ikke det skulle gå så fort, men det har vell med erfaring og hvordan man er i trafikken.

Kjører hos trafikkskolen på Sortland (for de som vet hvor det er) og her var det vanskelig å få fikset me glattkjøring og oppkjøringsdato, til tross for ikke så alt for mange innbyggere.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Slår den lett... 2 kjøretimer hvor den ene var til biltilsynet for å ta lappen.

Men så skal jo ant sies at jeg hadde allerede lappen fra statene... :p

 

Desverre fikk jeg ikke lappen på første oppkjøring, fordi jeg klarte å punktere bakdekket i sinsen krysset, og jeg hadde ikke kjørt lenge nok for å stå. Før jeg svingte inn til en ledig lomme diksuterte jeg heftig med sensor, hun trodde ikke på at jeg hadde punktert, men jeg sto på mitt og vant diskusjonen, desverre.

 

Edit: fikk ny oppkjøring dagen derpå og sto uten feil.

6297190[/snapback]

 

Selv slapp jeg oppkjøring, og trengte kun glattkjøring, fordi jeg hadde førerkort ifra USA. Tipper glattkjøringen var dyrere (men, kunne jo ikke stryke på den :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...