Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Klassen min skal i vei for å prøve paintball på fredag, men et par stykker som er veldig usikre fordi de er redde det skal gjøre veldig vondt å bli truffet! Litt synd viss de skal gå glipp av å prøve paintball bare pga det.

 

Noen gode argumenter for å lure de med!? kan da ikke gjøre SÅ vondt?:-/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg vurderer å kjøpe meg paintall, har ca 3k å bruke på det.

har kiket litt rundt og kom fram til dette:

Maske

Markør

Magasin

Luft system

 

Kommer vel til å bytte ut magasinet og løpet etter hvert men ...

kom med meninger og forslag =P.. og er det noe annet jeg trenger bortsett fra ball?

6307275[/snapback]

Hansker og halsbeskyttelse er en fin ting. :)

6307612[/snapback]

Hansker og noe å dekke til halsen med har jeg nok fra før av, føler ikke noe behov med å ha hansker som er fancy som er "laget" for paintball =P

Lenke til kommentar
Klassen min skal i vei for å prøve paintball på fredag, men et par stykker som er veldig usikre fordi de er redde det skal gjøre veldig vondt å bli truffet! Litt synd viss de skal gå glipp av å prøve paintball bare pga det.

 

Noen gode argumenter for å lure de med!? kan da ikke gjøre SÅ vondt?:-/

6307651[/snapback]

 

Har spilt paintball før, men er ikke en aktiv spiller.

 

Spillte paintball med klassen idag 16 pers, inni en skog.

Hadde 2 shorts, singlet, en genser og en ikke så god maske på meg.

Som jeg huske var det Tippmann 98 Semi-Auto med 200 bar lufttank vi brukte, noen hadde meg seg Full Auto og da....

Terrenget tror jeg det er ca 1,5 x 1,5, dekket skog med mye trær og busker.

Det vi hadde var Capture The Flag /Team Deathmatch, siden Deathmatch og bare Team Deathmatch ikke egner seg for slike terrenger.

De første rundene ble jeg truffet i armene, rett under øret, partiet mellom øret og kjeven, indre siden av låret og litt lengre opp der.

Etter et par timer med spilling ble det litt for varmt og tungt for meg, så jeg tok av meg genseren og spilte med singleten.

Det var ikke akkurat det vondeste jeg har kjent å bli truffet i armene, men det svidde grævli i det øyeblikket.

Fikk meg veldi dype og synlige merker.

I siste runde ble det litt rot og mas på begge lagene....jeg var jo så heldig og uheldig å kom i samme dekning, kun en trærskillvegg i mellom med 4 andre fra det fiendtlige laget. De så meg ikke siden skilleveggen tilhørte den fiendtlige laget, jeg blaffret alle 4 på nært hold, maks 7 meter ifra.

De ble så forbanna på hvordan jeg klarte å komme meg bort til dekning deres før dem, som lå ca 15 sekunder fra basen deres og ca 2 minutter fra våres. De skøyt vilt på meg på nært hold, nærmest var løpet deres ca en halv meter ifra meg jeg svarte selvfølgelig tilbake med skudd. Det varte i noen sekunder før jeg fikk roet meg selv og dem ned, fyfaen skal love dere at det gjorde vondt. Små blødninger fra armene var da ikke til å unngå.

 

Det som skjedde var at det andre laget påstod de ikke hørte klarsignal og ga heller ikke det, men vi ga klarsignal og hørte det fra dem. Så det ble litt sånn dillema, vi startet før de var klare og de startet da etterpå fordi de "trodde" kampen hadde begynt. Satan de var feige på slutten, og det var kansje eg og? :yes:

Endret av chakl
Lenke til kommentar

Når det gjelder klær har jeg altid en genser og ei bokse med vanlig tykkelse.. Det fungerer fint.

 

Vanligvis er det ikkje vondt ¨å bli truffet pga. alt adrenalinet. Noen ganger merker man det ikkje før man reiser hjem og teller blåmerker. Men ball i bakhodet og i "mamma-pappa knappen" gjør vondt. Men det skjer skjeldent da.

 

Spilte med en som fikk tre ball i 90 graders vinkell mitt på hodet. Det er vell det vondeste jeg har sett, han grein sine stolte tårer ellers har jeg ikkje sett noe veeeeldig vondt.

Lenke til kommentar

Sitter her og ser meg etter en ny hobby. Er paintball tingen for meg?

 

Jeg har jo Softguns o.l som jeg driver litt med, men ikke i noen klubb elns.

Jeg bor i Trondheim og er 16 om ikke så lenge. Kan jeg være med i noen klubber hvis jeg går i anskaffelse av paintball?

 

Har spilt paintball før. :)

Lenke til kommentar

jeg prøvde paintball for første gang i dag! Det var kjempegøy! Fikk meg to fine merker på låret. Ble truffet på leppa, kula kom opp under maska på et eller annet vis! Smakte ikke godt...

Så har jeg fått blåøye, ikke så tydelig. Trodde først det var myggstikk, men var visst ikke det!:-(

Lenke til kommentar
jeg prøvde paintball for første gang i dag! Det var kjempegøy! Fikk meg to fine merker på låret. Ble truffet på leppa, kula kom opp under maska på et eller annet vis! Smakte ikke godt...

Så har jeg fått blåøye, ikke så tydelig. Trodde først det var myggstikk, men var visst ikke det!:-(

6322296[/snapback]

 

Må spørre hvordan kom ballen under maska? Og blåøye? dette høres ikke bra ut :tease:

Lenke til kommentar
jeg prøvde paintball for første gang i dag! Det var kjempegøy! Fikk meg to fine merker på låret. Ble truffet på leppa, kula kom opp under maska på et eller annet vis! Smakte ikke godt...

Så har jeg fått blåøye, ikke så tydelig. Trodde først det var myggstikk, men var visst ikke det!:-(

6322296[/snapback]

 

Må spørre hvordan kom ballen under maska? Og blåøye? dette høres ikke bra ut :tease:

6322323[/snapback]

Jeg vet ikke:-/ Er bare utrolig hva jeg får til av og til! Blå øyet vet jeg ikke, kanskje maska pressa på, fikk et støt elns! men steike så kult det var, fikk skikkelig kick!

Lenke til kommentar
Er vel egentlig ikke noe problem for baller å komme innunder maska om de treffer riktig og i riktig vinkel...

 

Jeg har forresten fortsatt en fin, mørk ring på sideflesket, er sikkert halvannen uke siden jeg spilte :)

6322349[/snapback]

To kompiser måtte jo prøve et skudd på bar hud, på maven! Fikk stygt merke. De sto ca 2 m unna :ohmy:

Lenke til kommentar

Men jeg har hørt noe om Waste-land eller noe.... Tror de har slutta nå da, men da var "paintball" med laser... Synest det virker veldig kjedelig... Liksom, skjer ikke noe om du blir skutt, eller tar jeg helt feil? HØRES hvertfall utrolig booooring ut..., men noen som har prøvd?? :hmm:

Lenke til kommentar
Men jeg har hørt noe om Waste-land eller noe.... Tror de har slutta nå da, men da var "paintball" med laser... Synest det virker veldig kjedelig... Liksom, skjer ikke noe om du blir skutt, eller tar jeg helt feil? HØRES hvertfall utrolig booooring ut..., men noen som har prøvd??  :hmm:

6322393[/snapback]

 

Finnes sikkert noe sånn laser våpen som piper eller noe når de treffer en spesiel drakt eller noe du har på deg.

Men hvis det er meningen at det skal være som paintball har de jo bomma helt.Det som er morro med paintball er å springe med 200 ball etter seg og gjømme seg imens man kjenner ball flyge rett over hode og treffe ting i nærheten av deg, tror ikke du får en sånn følelese med litt laser, hvis dere skjønner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...