Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Har fått samlet en gjeng nå, vi skal spille på lørdagen i skogen, vi er ca 8stk akkurat nå, men vi satser på at flere henger seg på.

 

Så har jeg fått kontakt med en gjeng som øver i Trondheim hver Søndag på bane, så det kommer til å bli mye spilling om ikke så lenge. :w00t:

 

Edit: Gleder meg som en unge :dribble:

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

superbillig ball er så absolutt ikke å anbefale. det er ofte en grunn til at de er billige..

 

En annen ting som kanskje ikke er umiddelbart åpenbart er at du ikke bør plukke opp ball som detter på bakken og putte markøren. Da blir det som regel ballsprekk med en gang.

 

Tippmann A5 er konge i skog. Med ett bra 14'' løp, eller hvis du har pengene, ett skikkelig innskutt flatline med riktig ball, blir det meget bra. Kolbe er også ganske digg, spesiellt sammenleggbar slik at markøren ikke blir så stor når du lusker rundt i tett terreng.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jeg hadde en A5 med M4 Carbine stock og 14'' J&j Ceramic. Diggbart til skog fordi den sammenleggbare koblen kan bli kort, når det er trangt om plassen og bra ellers. Reim på markøren var også meget praktisk :)

 

1056710659.jpg

 

I tillegg har jeg en cutout koffert til min A5, ser det kanskje ikke så bra, men en A5 med standard kit passer perfekt oppi der :)

post-10531-1149521687_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Gjengen må gå til innkjøp av en såkalt chronograph som måler utgangshastightet. :)

 

Utgangshastighet må for øvrig måles og stilles før dere skal spille hver gang.

 

 

Angående fylling fra dykkertank til markørtank;

1. Ventil mot ventil, åpnes på dykkertanken ved å dra ringen tilbake, føre tuppen på markørtanken inni og slippe ringen igjen.

2. Bruk "vrideren" og la lufta strømme fra dykkertanken til markørtanken.

3. Steng når markørtanken er full/ikke tar imot mer luft.

4. "Lett på trykket" ved å trykke inn slags rund sak som sitter ytterst på en stang, bak ringen et sted.

5. Dra ringen tilbake igjen, før tankene fra hverandre og slipp.

 

Fagspråket er ikke på plass, men det bør være forståelig.

 

 

 

 

EDIT: Tenkte kanskje å oppgradere A5-en min litt jeg... Best løpsoppgradering, eventuelt best med tanke på pris/ytelse?

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Spilte idag på bane sammen med BrageC her på forumet og mange flere, både proffer og nybegynnere.

Var helt sykt artig, jeg anbefaler alle å prøve! Ballene var ikke harde å få på seg i det heletatt, var noen ganger jeg nesten ikke merket at jeg ble markert.:dribble:

 

Det gikk også veldig bra for oss som aldrig hadde spilt før, jeg og BrageC slo noen som hadde holdt på lengre en oss og hadde bedre markører for bane "stolt" :thumbup:

 

Blir i skogen neste helg :cool:

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...