Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Hva slags baller er det dere bruker?

Sånn i plastik eller med maling?

Går maling lett av igjen?

 

Og er det noen som vet hvor mange FPS de markørene er på eller?

6174590[/snapback]

 

De fleste bruker plastikk kuler med maling inni :). Malingen går av etter en vask. Er best og prøve og vaske vekk litt maling med såpe og vann først :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ha lov av grunneier å spille på plassen.

 

Du bør uansett tilpasse kjøpet av markør etter hva du skal spille. Er du mest på bane/speedball, bør du kjøpe markør etter det, men er du mest i skog, bør du kjøpe en som passer til det (tippmann :p)

 

min erfaring er elektrisk = bane, semiautomatisk = skog.

Lenke til kommentar

Er det en aldersgrense? (har lest en plass at man må være fylt 13, og en annen plass at man må være 16 (er litt forvirrende))

grunnen til at jeg har så mange spørsmål er at jeg og ett par kompiser konfirmeres om ett par uker og da var planen og kjøpe paintball markører. men siden det ikke er noen paintball klubb i nærheten (bor i midt-troms) så er det ingen paintball baner her. derfor lurte jeg på om det eneste kriteriet for å "lage" (hadde tenkt å spille rec så det blir jo egentli bare å merke av hvor grensa går) en paintball bane/område er å ha tillatelse hos grunneier?

Lenke til kommentar

Tippmann er ikke akkurat bra, selv om du kan løpe i en betongvegg og markøren er like hel:P Anbefaler en litt bedre enn om du har prøvd før og syns det er gøy

 

Grunnen til at mange utleie og paintball steder har tippmann er forde den er billig og lett å rengjøre. Skal ikke si du skal kjøpe en til 20 000 med engang men noe anna enn tippmann 98 og a5 burde du gjøre :)

Endret av darkz
Lenke til kommentar

darkz: det kommer som sagt ann på hvor han skal spille. på bane er jeg helt enig, styr unna tippmann. De skyter ikke akkurat fort uten ganske store modifikasjoner, men til Rec vil du ha noe robust som ikke klikker med en gang det blir litt skitt..

 

Jeg har sett utallige folk med "banemarkører" som får problemer når vi er ute i marka...

Lenke til kommentar

noen av vennene mine maser sånn på meg at jeg skal kjøpe..

 

men hvor mye koster for et komplett sett..(nybegynner set)

 

Og er det nå så veldig morsomt å bli skutt på av paintball??

 

Naboen min ble skutt på av broren sin han hadde et blåmerke der i 1-2 mnds :dontgetit:

Lenke til kommentar

hehe..

1. tippmann "vet" at alle kjøper custom løp uansett, så det er derfor de ikke sløser bort penger på ett ok løp når alle uansett kjøper ett godt eller supert løp etterpå :)

2. elektro mag til f.eks. A5? tja...

3. Ikke bli så opphengt i utstyr. En av de beste jeg kjenner (som fikk mest markeringer) på rec. spiller med en gammal, rusten Tippmann M98 med standard løpet. Han vinner fordi han vet å bruke terrenget og taktikk. (og sikkert p.g.a. han er sånn ca i 10 ganger bedre form enn oss andre :p )

6174687[/snapback]

 

Selfølgelig kjøper man ikkje el-Magasin til A5..

Men de fleste vil gjerne oppgradere utstyret sitt etter vert. Men som du sier det er ikkje utstyret som gjør det god. Taktikk og lagarbeid er viktigere enn supert utstyr. Så da var det klart.

 

Sebbe: Ja den pakken er bra til skogsspiling.

Rockna: Se litt på linkene over så finner du pris. Alt fra 1000 til mange tusen. Og ja det er artig å bli trofet i paintball, fordi da blir du gira og adenalinet pumper enda hardere. Skikkelige blåmerker varer et par uke/måneder ja, men Paintball er helt sikkert så lenge man følger de regler som er...

Lenke til kommentar

jepp, det svir som en kuballe. Men det er ikke på budt ved lov.

 

Selv kan jeg anbefale susp (om du ikke har tykke bukser), en eller annen form for nakke beskyttelse (ett skjerf er nok egentlig) og en maske som dekker kin, munn, nese, øyne og ører. (og gjerne store deler av pannen)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Får A5 min på Tirsdag..

 

-A5

-Magasin

-Maske(duggfri)

-Hansker og noen andre beskyttelse ting

-Flatline løp

 

Dette fikk jeg for 3200

 

                            Syns det var et bra kjøp jeg :)

6191561[/snapback]

 

Du har vel ikke glemt å kjøpe flaske? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...