Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Til de med Tipman A5 eller 98 kan jeg virkelig anbefale Flatline løp. Det skyter vanvittig nøyaktig og lang selv i vind. Personlig synes jeg det oppsettet blir litt for langt/stort til bane spill, men skogen er det vidunderlig  :thumbup:

6507245[/snapback]

 

Eneste minuse med flatline løp er at du må ha rett ball, ellers får du sykt med ballbreak

 

 

Mvh: LasH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da holder jeg og noen kompiser på og rigge opp en bane. Satt opp noen tøner, bygd et tårn og satt opp noen andre "hindringer"

 

Legger til noen bilder i morgen når vi spiller.

 

I sommer skal vi også ha cup i hallen her i området. Skal bruke reball. Vi har også fått trenings tid på lørdager inni hallen. Skal si paintball miljøet vokser.

 

:)

Lenke til kommentar

Ser ut som at paintball er en sport/hobby som holder på å ta av godt i norge nå.

 

Kjøpt markør og ser på muligheten for å være med å utbedre bane ved lillehammer nå. Dvs, banen er der, men trenger å utvides og ryddes bedre. Tror dette kan bli morro.

 

Skulle hatt en gammel lager bygning til vinter (varme sommerdager) spilling, og sebo. Men er vel fortsatt endel fordommer mot å leie ut sånt til "skytegale gutter". Får undersøke og se hva som er mulig.

 

Mitt gear er bare en "billig" pakke for nå, men blir oppgraderinger om det blir mye spilling, evt klubb.

 

Spyder Victor II

- CO2/Luft: 3000PSI 0,75L luftsystem

4 x 100 balls VL pod

SA-harness 4+5

SA knebeskyttere

Hals/Nakkebeskytter

Polstret fingerhansker

 

Var tilbud på kraftige knebeskyttere på onsight her om dagen, så fant ut at for 119 spenn, var det verdt det om de bare holdt noen mnd'er.

 

Synd det ikke er mer aksept for sporten, da jeg vet det står mange tomme lagerbygninger, fabrikker og hus rundt omkring som hadde egnet seg for bruk til dette. Men vi ikke får lov til å bruke.

 

Om noen har tips til bygninger o.l. i lillehammer regionen, si gjerne ifra.

 

Edit: leif sniker seg med overalt :hrm:

Edit2: Med onsight mener jeg såklart http://www.paintball24.no/ for de som evt lurte

Endret av conspiracy
Lenke til kommentar

Kunne også tenkt oss en gammel lager byging eller noe lignende. Det hadde vært glimrende. Men vansklig å å tak i da, og få tillatelse. Men det som du kan gjør er: Viss du kjenner noen som eiger et gammelt sjøhus, evnt stort sjøhus. Så kan du høre med den personen om han bruker det lenger, viss ikke kan du spørre han om du kan få låne den til og spille paintball i. Rigge opp noe utstyr og lignende.

Lenke til kommentar
Kunne også tenkt oss en gammel lager byging eller noe lignende. Det hadde vært glimrende. Men vansklig å å tak i da, og få tillatelse. Men det som du kan gjør er: Viss du kjenner noen som eiger et gammelt sjøhus, evnt stort sjøhus. Så kan du høre med den personen om han bruker det lenger, viss ikke kan du spørre han om du kan få låne den til og spille paintball i. Rigge opp noe utstyr og lignende.

6522342[/snapback]

 

Jupp, det er mange alternativ. Jeg tenker spesielt mot det å spille på vinteren.

 

Men folk får bare oppføre seg, så det ikke kommer masse "guttegjeng gikk amok med paintball pistoler" i vg osv. Få opp et godt rykte, og ta det opp saklig med de som eier bygningene også betale litt for å evt leie de.

 

Tror ofte folk får nei pga eieren er redd for at vi skal gjøre hærverk og ikke rydde etter oss når vi er ferdige. Håper å få overbevist noen med anlegg, fjøs som ikek er i bruk fungerer også, om det er stort nok.

 

Edit: Angående tilatelse, er det vel ikke noe mer enn å få tilatelse av eier, så langt jeg vet, og at det skjer i et kontrolert område.

Endret av conspiracy
Lenke til kommentar

Dette fikk klubben akkuratt erfare. Noen med paintball hadde rett og slett lakert et Opel bygg noen kilometer fra hvor jeg bor, ca 15 min kjøring. Siden vi er den eneste klubben rundt dette området så fikk klubben alt skylde, og klubben sa det ikke var noen av dem og det var det heller ikke. Synes ikke det er rett og beskylde klubben for slikt. Det var også et lyskryss som var skutt på, som klubben ble beskyld for, men hadde ingenting med dette å jør.

 

Trur ikke du trenger noe mer en tillatelse fra eieren for og spille nei.

 

 

Edit: Må legge til at klubben slår hardt ned på hærvark med paintball.

Endret av LasH
Lenke til kommentar
Edit: Må legge til at klubben slår hardt ned på hærvark med paintball.

6522410[/snapback]

 

Ban fra all klubbrelatert spilling eller no til alle som driver med tull.

 

Er kjedelig når noen få ødelegger for mange, skal høre med alt jeg kjenner av folk og slekt i området, burde gå å få tak i noe, og kanskje enklest om det er noen betjentskaper, da disse kanskje stoler på deg litt mer enn noen vilt fremmende.

 

Hadde man vært sikker på at alle hadde klart å holde skudd under 2m fra bakken, kunne man alltids leid en idretshall og satt opp netting rundt et område, selv om det hadde blitt mange meter netting. Men sikkert vært slit å fått lånt en sånn hall i starten også, til man evt får bevist at man ikke bare er en gjeng drittunger.

Lenke til kommentar

Mange er dere conspirazy? Er vel en 10 stykker i Øyer som spiller også.. bare så du veit det.De spiller i skogen tror jeg, men er sikkert gira for å finne en bygning å spille i.

 

Men dere er vel en god del?

 

Veit du om det er noe aktiv airsoft spill på Lillehammer enda?

Lenke til kommentar
Mange er dere conspirazy? Er vel en 10 stykker i Øyer som spiller også.. bare så du veit det.De spiller i skogen tror jeg, men er sikkert gira for å finne en bygning å spille i.

 

Men dere er vel en god del?

 

Veit du om det er noe aktiv airsoft spill på Lillehammer enda?

6523439[/snapback]

 

vet ikke hvor mange det er som spiller i lillehammer paintball, men det er fort 10 stk der også, de driver å prøver å få til skikkelig skogsbane på fåberg. Skal bli morro å se hvordan det blir.

 

Når jeg snakker om Vi, er det hovedsaklig meg selv og brodern og et par til, da de i lillehammer paintball ikke har noen klubb eller noe enda, og sikter mye mot "team building" og utleie osv. (plus at vi ikke har spilt noe med de til nå, da vi ikke var klar over at de fantes, så vet ikke hva slags folk dette egentlig er)

 

Hva slags bane osv har dere i øyer? spiller dere ofte? muligheten for flere å være med?

 

Og ja, vi må prøve å finne en bygning på en god størelse i området, uansett ikke langt å reise hverken til øyer (eller lillehammer for dere) om man finner noe som er bra.

 

http://www.lillehammerpaintball.no/ btw, driver å snakker med de på mail om dagen, må vel få avtalt å bli med å spille en dag, så man får sett hvordan bane osv er.

Lenke til kommentar

Da har jeg akkuratt komt hjem. spilt paintball siden klokken 6 nå.

Veldig godt oppmøte idag, 15-20 stk. Tokk ikke bilder, men det var en kar som hadde med seg kamera så han filmet lit, filmen blir vel lagt ut på siden om ikke så lenge, legger ut link da. Eneste negative var MYGG (syyykt med mygg) og at jeg måtte låne markør..

 

Noen som hvet hvor jeg kan få tak i skruer som holder løpet på plass? De 2 skruene uttpå tuppen av markøren er ødelakt. (Jeg har A-5)

 

 

:)

Lenke til kommentar
Da har jeg akkuratt komt hjem. spilt paintball siden klokken 6 nå.

Veldig godt oppmøte idag, 15-20 stk. Tokk ikke bilder, men det var en kar som hadde med seg kamera så han filmet lit, filmen blir vel lagt ut på siden om ikke så lenge, legger ut link da. Eneste negative var MYGG (syyykt med mygg) og at jeg måtte låne markør..

 

Noen som hvet hvor jeg kan få tak i skruer som holder løpet på plass? De 2 skruene uttpå tuppen av markøren er ødelakt. (Jeg har A-5)

 

 

:)

6527445[/snapback]

 

sjekk litt rundt på http://www.paintball24.com/ de har reperasjons sett og annet utstyr, evt kan du alltids sende de en mail, så ordner de opp.

 

Kan fint anbefale den butikken, utrolig proffe folk, og gode priser.

Lenke til kommentar
Da har jeg akkuratt komt hjem. spilt paintball siden klokken 6 nå.

Veldig godt oppmøte idag, 15-20 stk. Tokk ikke bilder, men det var en kar som hadde med seg kamera så han filmet lit, filmen blir vel lagt ut på siden om ikke så lenge, legger ut link da. Eneste negative var MYGG (syyykt med mygg) og at jeg måtte låne markør..

 

Noen som hvet hvor jeg kan få tak i skruer som holder løpet på plass? De 2 skruene uttpå tuppen av markøren er ødelakt. (Jeg har A-5)

 

 

:)

6527445[/snapback]

 

sjekk litt rundt på http://www.paintball24.com/ de har reperasjons sett og annet utstyr, evt kan du alltids sende de en mail, så ordner de opp.

 

Kan fint anbefale den butikken, utrolig proffe folk, og gode priser.

6527589[/snapback]

Tror du de sender til meg når jeg ikke har kjøpt markøren min der da? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...