Gå til innhold

Jobb innen hardware?


maskot

Anbefalte innlegg

Kva slag jobbar finst det innen hardware? Eg likar alt innen hardware, og data generelt. Men eg veit ikkje kva utdanning eg skal ha eller kva jobbar som finst med hardware i heile tatt med respektabel lønn.. :hmm:

 

Eg er 15 år.

Gjerne kom med andre forslag til jobbar innen data, som å fikse PCar (Det er jo gøy) sette opp nettverk for folk, hjelpe folk med data og sånne ting?

 

Men kva utdanning og skule eg då skal gå på veit eg ikkje..

 

Programering er ikkje min greie..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IKT hadde vært et fint valg for deg. Det som er kjett er at IT-bransjen i Norge er stinnstappa, så det kan bli vanskelig å få seg jobb innenfor det hvis du ikke er interessert i å jobbe i skoleverket eller en institusjon. Og det tror jeg er jævlig kjett i lengden. ;)

Lenke til kommentar
Eh, jobbe med hardware? Skal vel vanskelig gjøres, vil jeg tro.

 

Må vel være på en butikk som selger hardware da.

 

Fisk1, mesteparten av hva man gjør som driftsansvarlig på en skole går jo på software og nettverk.

6149743[/snapback]

 

Sorry, kom på det etterpå. Hender man får bygge en maskin eller sette opp noen nye routere da, men. :)

Lenke til kommentar

hw.no hadde jo en rekke fabrikkbesøk i kina osv for en stund siden der man fikk se bilder fra prosessen. var jo mange fristende jobbmuligheter der.. :fun:

 

men sånn seriøst, det er jo studier innenfor nettverk og slikt, men først må du vel bli ferdig med videregående før du kan begynne bevege deg i den retninga.

Lenke til kommentar

VK2 IKT? Man kan vel ikke gå VK2 IKT uten VK1 IKT? IKT-driftsfag er forresten ikke spesielt godt lønnet dersom man da ikke er heldig. Fagarbeiderlønn er på 221 000 i året elns. Jeg er utdannet IKT-driftsoperatør og jobber på support. Tjener greit nok, men tror ikke det er helt det trådstarter er på utkikk etter.