Gå til innhold

Hardware.no: Testønsker postes her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan dere ta en test av Gateway XHD3000 http://www.gateway.com/programs/widescreen...topnav_displays

 

Jeg skal kjøpe en ny LCD til PC-en, spill og film. Har funnet en, men er litt usikker på om jeg skal ha en annen skjerm til film. I skjermanbefalingen deres skriver dere at HP-skjermen er drømmeskjermen. Akkuratt den skjermen vises å være dårligere enn Gateway XHD3000 på denne siden: http://www.gateway.c...lay/compare.php . I tillegg er XHD3000 billigere. Har hørt mye bra om denne skjermen og håper på å få høre deres mening.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Det har vært interrese i et par tråder om å teste en kvalitets-SSD i PS3. Det ble funnet en test på nettet av SSD i PS3, men siden denne ble foretatt sommeren 08' med en billig/dårlig verson så var resultatet nedslående (noen få prosent forbedring).

 

Jeg tror det hadde vært en artikkel mange lesere av HW.no hadde vært interresert i med en sammenlikning av f.eks: Standard harddisk, en 30-40GB FAT32 partisjon på en 150GB velociraptor, en Intel SLC, og en 30/60GB OCZ Core V2 / value (hvis testen ikke blir drøyd til apex kommer). Så langt jeg kan finne med google har det ikke blitt fåretatt noen på langt nær så gode undersøkelser. (tester jeg foreslår er installasjonstid, oppstart av spill (til menyen), og loading tid fra menyen til levler inne i spill eller mellom levler)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noe jeg sårt savner er tester som viser CPU-ytelse på de forskjellige oppløsningene og på forskjellige skjermkort. Hvorfor? Jo, fordi jeg ikke gidder å kjøpe en rådyr prosessor hvis en mye billigere gir omtrent samme ytelse i en bestemt oppløsning. Dette har veldig mye med skjermkortet å gjøre.

 

Se f.eks. her: http://firingsquad.com/hardware/intel_core...view/page10.asp

 

De tester prosessorene ved å kjøre skjermkortene på lav oppløsning og skru ned på effektene. Men hva skjer når de kjører Crysis på High Quality i 1600x1200? Vips, plutselig er en Q6700 så å si LIKE RASK som de andre, mye dyrere prosessorene, inkludert i7-965. Bang! Mange tusen kroner spart hvis du har et noenlunde mid til high-end skjermkort. Og hvis du har det, så kjører du jo nettopp Crysis på alt fra 1280x1024 til 1900x1200.

 

Den testen fra Firingsquad viser bare 1600x1200, men det skulle vært interessant å se tallene for 1280x1024 også, og kanskje også 1680x1050, for widescreen-brukere. Hvor mye ytelsesforskjell er det på prosessorene i de oppløsningene? Og på hvilke skjermkort? Her bør både mid-end og high-end skjermkort testes. Og noen prosessorer fra både AMD og Intel, billige og dyre.

 

Mens jeg venter (forgjeves?) på en slik test her på Hardware.no, er det noen som vet om sånne tester på andre webområder?

Endret av Whitestar
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg ønsker en test av multiverktøy som diverse Leatherman-utgaver o.l.

 

Jeg ser det som veldig relevant og kjekt da hardware-entusiaster som regel skrur en del og på disse så har man (forhåpentligvis?) alt man trenger lett tilgjengelig.

 

 

Jeg ønsker en test av diverse brannmur-distroer som man kan bruke til å lage en brannmur/ruter av en gammel pc

Bumper disse.

 

Og denne i samme slengen. Ønsker spesielt den om deres største tabber

Tester/guider jeg ville sett:

"Hvor mye juling skal EGENTLIG til for å drepe en Toughbook?"

"Hvordan overklokke en dildo"

"Lag en "PC-router" av en gammel maskin"

"Hvordan lage klappebryter til pc-en" (sånn at den starter om du klapper med hendene)

"Hvilken energidrikk er best på LAN?"

"Lag din egen cam-server"

"Hardware-teamets største test-tabber" Dere har garantert tabba dere ut med å ødelegge utstyr f.eks. dere har inne til testing. La oss få en oppsummering

 

 

Kort sagt så vil jeg ha en artikkelserie men en litt lettere tone og litt utradisjonelle ting

 

 

Er det forresten overhode noen på HW som leser denne tråden?

Lenke til kommentar

Ja, jeg gjør det! I aller høyeste grad og jeg registrerer at enkelte tester er plukket ut av ønskene her.

 

Må faktisk si meg enig her med L4r5 og at vi ønsker litt utradisjonelle tester igjen (litt sånn OC feeling vet dere...).

 

Det jeg mener, er at tester og artikler som kan gå litt mer i dypden enn å teste RAM brikker (hallo, det er en stund siden sånt var veldig intr og det er stort sett bare 1 type datanerder som digger sånne tester). Jeg vil ha tester eller artikler som viser oss noe nytt, en guide eller noe som ikke er så vanlig å teste.

 

F.eks dette med en gammel PC som router, hvordan lage sin egen mediaserver (gjorde det her om dagen i forbindelse med PS3, veldig artig), firewall i linux - iptables, sånne ting.

 

Så lenge vi kan holde oss unna samme kanontester som alltid kommer og sjeldent byr på mye nytt å lese. Selvfølgelig er det moro å lese om andre HW tester og nye produkter, men jeg tror HW crewet skjønner hva jeg og noen andre mener :)

 

Venter i spenning! (evnt kan vi få begrunnet hvorfor slike tester ikke lar seg gjøre eller om det er i tråd med profilen til HW?)

Lenke til kommentar
Og denne i samme slengen. Ønsker spesielt den om deres største tabber
Tester/guider jeg ville sett:

"Hvor mye juling skal EGENTLIG til for å drepe en Toughbook?"

"Hvordan overklokke en dildo"

"Lag en "PC-router" av en gammel maskin"

"Hvordan lage klappebryter til pc-en" (sånn at den starter om du klapper med hendene)

"Hvilken energidrikk er best på LAN?"

"Lag din egen cam-server"

"Hardware-teamets største test-tabber" Dere har garantert tabba dere ut med å ødelegge utstyr f.eks. dere har inne til testing. La oss få en oppsummering

 

 

Kort sagt så vil jeg ha en artikkelserie men en litt lettere tone og litt utradisjonelle ting

 

 

Er det forresten overhode noen på HW som leser denne tråden?

 

Jeg er også innom rett som det er. Når det gjelder "Hvor mye juling skal EGENTLIG til for å drepe en Toughbook?" hadde jeg også faktisk et ønske om en slik test for ikke lenge siden, men er litt i tvil om noen gidder levere en så dyr maskin til destruksjon.

 

 

Når det gjelder dildo-test tror jeg nok ikke dette kommer til å havne på forsiden med det første for å si det slik... :p

 

Tabber skjer, men er jo gjerne litt begrenset hvor mye man vil snakke om disse... :blush:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette blir en bump, men jeg forespør igjen test av kvalitetsSSD i PS3 (eller andre konsoller) sammenliknet med stock, normal harddisk, og en høy-ytelsesharddisk (1-plates 500GB seagate eller velociraptor?).

 

Jeg er også forsåvidt enig med L4r5 at å "overklokke" en dildo ville vært et hysterisk prosjekt, selv om det ikke har mye praktisk nytte, og er nokk i grenseland til hva dere kan ha på hardware.no :p Kanskje det kunne blitt postet på forumet i stedet under overklokking?

 

"Hvilken energidrikk er best på LAN", i second that! La oss få en test der hardware.no skribenter skyller nedpå diverse energidrikker og gi oss en videosnutt (tek-tv) av oppsummeringen deres rett etter testingen er fullført :p

Lenke til kommentar
Dette blir en bump, men jeg forespør igjen test av kvalitetsSSD i PS3 (eller andre konsoller) sammenliknet med stock, normal harddisk, og en høy-ytelsesharddisk (1-plates 500GB seagate eller velociraptor?).

 

Jeg er også forsåvidt enig med L4r5 at å "overklokke" en dildo ville vært et hysterisk prosjekt, selv om det ikke har mye praktisk nytte, og er nokk i grenseland til hva dere kan ha på hardware.no :p Kanskje det kunne blitt postet på forumet i stedet under overklokking?

 

"Hvilken energidrikk er best på LAN", i second that! La oss få en test der hardware.no skribenter skyller nedpå diverse energidrikker og gi oss en videosnutt (tek-tv) av oppsummeringen deres rett etter testingen er fullført :p

 

 

Det lukter litt som noe man må ha på spillsiden. Jeg skal lufte det for dem.

 

Overklokke en dildo? :S Atte... mmm... hva pokker skal jeg svare da.. kanskje vi kunne fått den ut på kvinneguiden? (Ok, nå får jeg vel pepper av kvinneguidenredaksjonen) . Måtte blitt rett på forumet. For en tanke... præhæhæhæhæhæ.

Lenke til kommentar

Jeg kunne tenke meg å se en test av Sharkoon Rebel 9 og/eller 12 Value edition kabinett.

Og også en større test med en stor lineup av kabinetter for oss som liker å åpne de mer enn èn gang i året.

 

Og så for å gjøre noe litt spennende kunne dere også testet harddisk docking stasjoner, jeg har hørt litt interesse for det i det siste, og med så mange som kjøper eksterne harddisker nå om dagen er jo det et holdbart alternativ. Tips: Sharkoon, Thermaltake, eMagic, CC.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg synes det er veldig koselig at det ikke har kommet noen som helst form for respons her på over en månde. Hvis dere synes forslag er totalt uinterresante eller dere ikke ønsker å gjøre de så kan dere gjerne si i fra. Det samme mener jeg egentlig også om dere synes testforslag er bra, så kan dere heller si i fra "vi synes det er interresant, men vil komme tilbake til det" hvis dere ikke har anledning på kort sikt...

 

Ny forespørsel! Testing av komplette vannkjølingssett (som kan utviddes til GPU også...) fra norske nettbutikker. Er disse gode, bra nokk, eller burde de ikke vurderes mot luftkjøling?

Forslag til noen som kan være med i en slik testrekke:

Kompakte pakker (disse virker veldig interresante)

THERMALTAKE Bigwater 780e ESA

THERMALTAKE Rhythm External HTPC Vannkjøling system

Zalman vannkjølingssett, RESERATOR 1 V2

AC aquaduct 240XT II / AC aquaduct 360XT II

 

Sett av deler

THERMALTAKE Prowater 850i

THERMALTAKE BigWater 745

MIST HighPerformance v.k.sett, Dual

MIST Tsunami vannkjølingsett, Dual

 

EDIT: Etter det jeg kan se er det over et år siden dere har gjort tester av vannkjøling sist, og dersom noen av de øverste settene der er holdbare til kjøling av kraftig CPU (eventuelt + skjermkort) så er de veldig interresante for mange som ellers ikke ville tørre å prøve seg på vannkjøling. Dette vil også være en fin test av den typen dere har alt for få av (nå i nyere tid), og som jeg vet mange savner.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...