Gå til innhold

Hardware.no: Testønsker postes her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kunne tenkt meg en test av Acer Aspire 5551G ASLXPUU02021.

http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/ASLXPUU02021/acer-aspire-5551g?SelectedSubscriptionUUID=&Selected=Specifications#tProductTabcontent

Med Phenom II N830 tricore 2,1GHZ, 4GB ram og HD5650 1GB så virker det som en veldig god maskin til den prisen. Men jeg har en mistanke om at den kan bli en smule varm. Og jeg er nysgjerrig på batteritiden.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg etterspør en omtale og noe subjektiv / praktisk test av dagens marked for skjermer. Her er kandidatene jeg foreslår:

 

1) BenQ G2412HD (1300 kroner, 24")

- Billig TN-panel, ryktet å gi maksimal verdi for pengene

2) Dell U2311H (2050 kroner, 23")

- Brennferskt IPS-panel, meget gunstig priset

3) Dell 2209Wa (2100 kroner, 22")

- Noe eldre IPS-panel, 16:10 format og 1680x1050 oppløsning. Fortsatt aktuell?

4) Nec EA231WMi (2800 kroner, 23")

- Typisk treg IPS-panel med høy responstid, men er bildekvaliteten suveren?

5) Samsung SyncMaster BX2450 (2400 kroner, 24")

- Helt ny, ganske dyr TN-skjerm med LED bakgrunnsbelysning. Hva har dette i realiteten å si for bildekvalitet?

Jeg ønsker aller helst video- eller bildesammenligning, samt subjektive meninger fra et kompetent testpanel.

 

  • Er IPS virkelig merkbart dårligere i spill enn TN?
  • Hvor bra er IPS på betraktningsvinkel i forhold til TN? Hvilken gir de sprekeste fargene og sortnivå?
  • Er det noen som er "for lyse" og dermed virker irriterende for øynene?
  • Kan lavere oppløsning og høyere fysisk høyde være gode salgsargumenter med tanke på spillytelse og nettlesing?
  • Er utviklingen på markedet like eksplosivt som med andre datakomponenter?
  • Er LED (ikke OLED) bare en gimmick?
  • Burde strømforbruk ha noe å si?
  • Er det noen som er helt uaktuelle for en bestemt kundegruppe?
  • Hvilke fysiske justeringsmuligheter tilbyr de forskjellige?
  • Hvilke fungerer best til video?
  • Er det verdt det å kalibrere skjermene, hvis man tenker pris på kalibreringsverktøy? Har noen mer å hente på dette enn andre?
  • Hvilken gir etter alt å dømme best verdi for pengene? Er det noen suverene?

Dette hadde vært et kjempesteg for Hardware i riktig retning dersom det ble gjennomført. :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Støtter den over, tester dere GPU så har dere aldri med 580 x 1-2-3-4 i testen.

 

Selv når dere tester nvidias nyeste så har dere ikke med for eks den rett under eller ifra forrige generasjon så da blir det håpløst for oss som skal vurdere en oppgradering.

 

For eks meg som satt med 295, da dere testet 480 så kom den øverst på grafen sammen med ATI osv,

hvordan den lå an i forhold til forrige toppkort ifra samme produsent, det som faktisk er aktuellt for de som skal oppgradere er aldri på plass.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ønsker en test av:

 

Zalman CNPS9900 MAX

 

Features:

Powerful Cooling Performance [Qmax: 300W]

CNPS9900 MAX utilizes Composite heatpipe which is 50% more effective in transferring heat compared to ordinary heatpipes.

Optimally designed pure copper fins effectively disperse heat away from the CPU via composite heatpipes, while the high capacity 135mm fan quickly cools the heatsink for stable operation of high performance CPUs.

 

Forskjeller fra 9900A er først og fremst 135mm mot 120mm, og de nye varmerørene. Ønsker å se en test her, da jeg har lest en test som sier den er bedre enn Noctua's flaggskip.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har ikke akkurat noe spesifikt test-ønske, men når dere skal teste bærbare, kan dere putte i en Ubuntu live-CD og teste kompatibiliteten til Ubuntu? Tror Ubuntu kommer med et slikt program på CD-en som går igjennom maskinvaren. Burde ikke ta så veldig lang tid. Ville gjort det mye enklere å lete etter ny bærbar.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hadde vært flott om dere testet HP Pavilion DV6 6071. Den er blant de få bærbare som har begynt å inkludere HD 67xx-grafikk fra AMD. Mest interessant er likevel ryktene om at HP har fått bukt med de velkjente støy- og varmeproblemene som de har hatt i fortiden. Skjermen skal visst heller ikke være så verst, så for under 7000 kroner kan dette bli en storselger hvis dere ikke finner noe veldig gale med den. :)

 

28uof8w.jpg

HP går inn i ny æra med kjølig og stillegående design?

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

81243d1311625021-headfi-traden-hodetelefoner-forsterkere-kombinasjoner-synspunkt-uten-navn.png

 

HifiMAN HE-300

Et av de få store merkene som smertefritt lar seg importere til Norge. Ganske viktig, fordi prisene er såpass mye lavere i USA at man ofte sparer selv med MVA. Koster 2050 kroner når pakken har kommet på døren.

 

Jeg vil at dere skal teste denne fordi det er en enhet fra 2011 som bygger på samme "lydbilde" som Beyerdynamic DT 770 Pro, nettopp kåret til Norges mest populære i prisguiden. Sistnevnte er en gammel traver, mens HE-300 er et produkt av et merke kjent for å være en innovatør. Har teknologien forbedret seg mon tro?smile.gif

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Om man først skal teste hodetelefoner er det vel strengt tatt en fordel at merket har forhandlere i Norge, noe HIFIMAN neppe kommer til å få dette århundret.

 

Men hadde gjerne sett flere hodetelefontester i såkalt gruppetest. si rundt 1000-1700 kroner, alle mulige å drive med et standard lydkort.

 

 

Hva flere testønsker angår hadde det vært gøy å se spillbærbare på benken, typ MSI GE620DX eller Asus G53SX/SW, gjerne satt opp mot spill som bad company 2, crysis 2 eller metro 2033.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hva med at dere tester PCer i forbindelse med slippen av Diablo 3. Sinnsykt mange som kjøper en PC bare for Diablo 3, så en artikkel der man tester de beste alternativene for bærbar PC (eventuelt også stasjonær) til å kjøre Diablo 3 hadde blitt satt stor pris på av mange vil jeg tro. Den burde komme i ukene før spillet slippes, så folk er klar fra start. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...