Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Hvordan få "visuell radio" aktivert?, når jeg søker etter dette kommer det frem at jeg må ha en "visuell tjeneste ID", hva er dette og hvordan aktiverer jeg dette?

 

Takk på forhånd

6273227[/snapback]

 

Enig. Noen som vet noe om dette? Sliter med det jeg og...

 

Edit: Hva er dette stygge nye svarsystemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!!

 

Når jeg tar sikkerhetskopi fra min N80, kan jeg da bruke den kopien og legge den inn på hvilken som helst annen series 60 3rd nokia telefon?

8079547[/snapback]

Hvis du tar sikkerhetskopi av kontakter og mld etc så skal det gå bra. Er ikke sikker hvis du mener installerte prg, temaer, osv. Har faktisk ikke prøvd, men du kan jo gi en tilbakemld om det virker.

8081203[/snapback]

 

Ok! Har nettopp solgt min N80, i vente på E65...skal poste om det gikk når jeg får den nye fonen, men det ser ut til at jeg må vente en liten stund:P

Lenke til kommentar

Fikk nettopp min n80 tilbake fra "reprasjon" etter alle de irriterende feilene. Får Håpe det går bra nå, men jeg er uansett ikke veldig fornøyd med telefonen. Den såkalte blitsen som jeg mente ikke går an å fjerne skal visst bare være ett indikator lys som ikke skal være mulig å slå av.

Kameraet reagerer på hver lille bevegelse når en tar bilder og bildene ser ut som de har blitt tatt i kjørende fart. Dette er kanskje slikt som skjer med alle n80'er?

 

Hadde N70'en før og var fornøyd med den og trodde da at jeg skulle være mer fornøyd med N80, siden den var en nyere versjon. Men det har ikke visst seg å være sånn.

 

 

Det hadde kanskje også vært fint hvis de instillingene man velger i forkant av et bilde blir gjeldende slik at man slipper å endre instillingene hver gang man tar bilde.....

 

Er det noen koder eller programvare for å fjerne "blitsen" som kommer når en tar bilder?

Lenke til kommentar
Fikk nettopp min n80 tilbake fra "reprasjon" etter alle de irriterende feilene. Får Håpe det går bra nå, men jeg er uansett ikke veldig fornøyd med telefonen. Den såkalte blitsen som jeg mente ikke går an å fjerne skal visst bare være ett indikator lys som ikke skal være mulig å slå av.

Kameraet reagerer på hver lille bevegelse når en tar bilder og bildene ser ut som de har blitt tatt i kjørende fart. Dette er kanskje slikt som skjer med alle n80'er?

 

Hadde N70'en før og var  fornøyd med den og trodde da at jeg skulle være mer fornøyd med N80, siden den var en nyere versjon. Men det har ikke visst seg å være sånn.

 

 

Det hadde kanskje også vært fint hvis de instillingene man velger i forkant av et bilde blir gjeldende slik at man slipper å endre instillingene hver gang man tar bilde.....

 

Er det noen koder eller programvare for å fjerne "blitsen" som kommer når en tar bilder?

8099626[/snapback]

 

 

Hvorfor i alle dager kjøpte du deg n80 hvis du ikke kunne håndtere en nokia3210:P

Du kan slå av blitzen å det lille blå lyset som blinker!

Lenke til kommentar
Den såkalte blitsen som jeg mente ikke går an å fjerne skal visst bare være ett indikator lys som ikke skal være mulig å slå av. ..

8099626[/snapback]

Det er ikke det blå slumrlyset du mener vel?

8100325[/snapback]

 

 

Nei, blitsen lyser to ganger ved vanlig bilde, og når man slår den av så blinkern lett 1 gang.

Dette skal visst være kun en indikator på at bilde tas fikk jeg beskjed fra servicesenteret.

 

Samtidig er det irriterte at instillingene valget om å slå av blitsen i forblir slik, men at man må velge å slå av den i forkant av hvert bilde.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å bruke søkefunksjonen og alle treffene viste kun andre som spurte om dette. Såvidt jeg kan se så er det ingen som har funnet ut hvordan dette gjøres. Derfor stilte jeg spørsmålet i tilfelle det var noen som hadde funnet det ut.

 

Er det noen som har en oppskrift for hvordan det blå blinkende lyset kan skrues av? Om det allerede finnen en slik oppskrift i denne tråden, kan noen vennligst lime inn svaret evt sende det til meg i en pm?

 

På forhånd takk :innocent:

Lenke til kommentar
Er det noen som har en oppskrift for hvordan det blå blinkende lyset kan skrues av?
Grunnen til at telefonen din blinker blått er for å indikere at telefonen er slått på selv om skjermen er av. Etter x antall minutter skrur skjermen seg av for å spare batteri, og da starter det blå lyset å blinke slik at du skal vite at mobilen fremdeles er på. Denne funksjonen kalles for slumremodus. For å deaktivere denne, gå til Meny -> Innstillinger -> Telefon -> Display -> Slumremodus
Lenke til kommentar

Oppdatering 27 februar:

Det viser seg at det er endel problemer med FOTA oppgraderingen. Flere, deriblandt meg selv, har gjort dette og resultatet var en mobil som ikke ville starte. Det finnes derimot en løsning på dette problemet, og det er å ta en hard reset:

 

Hold nede Ringe knappen (Grønn) + * + 3 + PWR i noen sekunder.

 

Prøver meg på denne reset-en her, men klarer det rett og slett ikke. Noen som har noen tips, eller kan jeg bruke noen andre reset-metoder?

Lenke til kommentar
Prøver meg på denne reset-en her, men klarer det rett og slett ikke. Noen som har noen tips, eller kan jeg bruke noen andre reset-metoder?

8137192[/snapback]

Skal funke helt fint den måten her. Du må holde tastene inne endel sekunder (opp mot 10sek tror jeg at jeg måtte). Prøv endel ganger, for dette VIRKER.

 

Alternativet er nok servicesenter.

Lenke til kommentar
Er det slik at *#7370# is a som er en hard reset ikke fungerer likt som den jeg prøver på ?

8139402[/snapback]

Poenget med å holde inne de 4 knappene, er når du ikke får startet mobilen. Dette skjedde med flere etter FW oppdatering. Ellers kan du bruke *#7370# ja.

Endret av tulling03
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...