Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hmm. Hjalp ikke å ta reset. Fikk ikke opp noen ny oppdatering gjennom FOTA.

 

Jeg tør rett og slett ikke bruke usb kabelen fordi kontakten er såpass ustabil at den faller ut konstant.

8142718[/snapback]

Bare for å oppsummere. Hva er problemet egentlig, jeg forstod det slik at mobilen din ikke vil boote?? Men du får startet den, og hva skjer da??

Lenke til kommentar
Men jeg finner ikke den siste IE firmwaren gjennom FOTA.
Vet at det skal fungere å oppdatere fra 4.0623.0.042 til 4.0632.0.38 via Nokia Software Updater. Har gjort det selv.

8146308[/snapback]

Jeg oppdaterte fra 0623.0.042 til 0632.0.038 via FOTA. Gå inn på Tilkoblinger -> Enhetsbehanddling -> søk etter oppdateringer. Hvis du ikke finner den, har nok Nokia fjernet den, sannsynligvis fordi flere fikk problemer.

Lenke til kommentar

Hei. Håper noen kan hjelpe meg med et aldri så lite irriterende problem. Får feilmeldingen: "Telefonminne fullt. lukk noen programmer og prøv igjen" hver gang folk prøver å ringe meg. Noen sier etter 3-4 forsøk når de gjennom til meg, andre gir opp. Har sjekket både telefonminne (20MB brukt, 27MB Ledig) og Minnekort (29MB brukt. 212MB ledig). Hva kan være årsaken til dette?

Lenke til kommentar
Hei. Håper noen kan hjelpe meg med et aldri så lite irriterende problem. Får feilmeldingen: "Telefonminne fullt. lukk noen programmer og prøv igjen" hver gang folk prøver å ringe meg. Noen sier etter 3-4 forsøk når de gjennom til meg, andre gir opp. Har sjekket både telefonminne (20MB brukt, 27MB Ledig) og Minnekort (29MB brukt. 212MB ledig). Hva kan være årsaken til dette?

8149611[/snapback]

 

Har du mange programmer som er åpne? Hold menyknappen inne en stund, så kommer det opp programmer som kjører...

Lenke til kommentar

Jallaballakaare

 

Hadde akkurat det samme problemet selv. Hadde f-secure og noen andre programmer inne pluss en hel del kontakter. Prøvde å fjerne ett og ett program, men fikk samme meldingen på ca 50% av innkommende anrop. (godt jeg har trilling med en annen telefon :) ) Tok til slutt backup av telefonen og la inn softwaren på nytt. Nå fungerer den helt supert. Eneste jeg ikke la inn igjen var f-secure, men tror ikke det var problemet.

Lenke til kommentar

Hei. Og takk for kjapp tilbakemelding.

 

Chivas: Det rare er at det kunn "Ventemod." som kjører.

 

gs-sogge: Ok..høres skummelt ut :cry: Er det en enkelt metode for å utføre noe slikt? Hvilken fremgangsmåte tok du?

 

Forresten, sendte en lignende forespørsel til Nokia support i Norge i går morges..venter fremdeles på svar :thumbdown:

Lenke til kommentar
Er det en enkelt metode for å utføre noe slikt? Hvilken fremgangsmåte tok du?

1. Meny -> Verktøy -> Minne -> Valg -> Kopier telefonminne -> Velg

2. * # 7370 # -> Ja

3. Meny -> Verktøy -> Minne -> Valg -> Gjenopprett fra kort -> Velg -> Ja

8151503[/snapback]

 

Du kan gjøre som joddleif har gjort. Eller hvis du har en del på telefonen som du vil ta vare på så bruker du pcsuite og tar en sikkerhetskopi. Deretter tar du og legger inn en ny software, da med nokia software updater. Du har sikkert den nyeste softwaren, men bare legg den inn på nytt. Så legger du den gamle sikkerhetskopien inn igjen.

Lenke til kommentar
Er det en enkelt metode for å utføre noe slikt? Hvilken fremgangsmåte tok du?

1. Meny -> Verktøy -> Minne -> Valg -> Kopier telefonminne -> Velg

2. * # 7370 # -> Ja

3. Meny -> Verktøy -> Minne -> Valg -> Gjenopprett fra kort -> Velg -> Ja

8151503[/snapback]

 

Du kan gjøre som joddleif har gjort. Eller hvis du har en del på telefonen som du vil ta vare på så bruker du pcsuite og tar en sikkerhetskopi. Deretter tar du og legger inn en ny software, da med nokia software updater. Du har sikkert den nyeste softwaren, men bare legg den inn på nytt. Så legger du den gamle sikkerhetskopien inn igjen.

8152759[/snapback]

 

Og hvis jeg ikke husker feil, må kontakter taes egen backup av (til f.eks. minnekort). Ellers er jeg redd de forsvinner :dontgetit:

Lenke til kommentar
Og hvis jeg ikke husker feil, må kontakter taes egen backup av (til f.eks. minnekort). Ellers er jeg redd de forsvinner  :dontgetit:

8153531[/snapback]

Sant detter her ja. Ville absolutt tatt beackup til minnekortet. Problemet til arcatus var vel også at han ikke ville bruke kabel fordi den falt ut heletiden. Da er oppdatering via fota eneste måten. Noen har hatt problemer med kabelen, men sier det blir bedre etterhvert.

Lenke til kommentar

Har fått et lite hyggelig problem med min N80 :( Når jeg bruker Podcast, og driver med litt multitasking, henger plutselig telefonen seg, og eneste mulighet for å få sparket den igang igjen er å ta ut batteriet.

Det har nå skjedd to ganger. Første gangen trodde jeg at det rett og slett var for heavy multitasking jeg drev med, men igår skulle jeg bare ta en preview på en podcast jeg lastet ned (filmsnutt), og da skjedde det igjen.

 

Så, til hvorfor dette blir et problem:

Det viser seg at ved å restarte telefonen på denne måten, så blir minnekortet vrang og ha med å gjøre. Hvis minnekortet står i telefonen etter restart, vil telefonen alltid henge seg på nytt bare ved å gå inn i f.eks. galleri, og åpning av meldinger. Da må batteriet taes ut igjen :(

Tar jeg ut minnekortet før restart, så funker alt bra, men selvfølgelig alt av programmer blir jo da borte :(

 

Første gangen måtte jeg innstallere alt på nytt igjen, og benyttet da sjansen til å ta en fullstendig opprensking. Så sånt sett kom noe positivt ut av det. Det gidder jeg ikke en gang til...

 

For, det må jo være en eller annen fil som er skadet e.l. som ligger på minnekortet? En temporær fil eller noe slik som kødder med hele systemet, og som kan slettes for å få alt bra igjen?

Noen som har opplevd dette, og vet løsningen?

Kan prøve å slette temp filer, men hvor ligger de?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...